Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Grym bild, käre Narcissus.12mil en dag som denna.
Solen börjar att äta hårt redan nu på underlaget, så inom kort kanske även jag får köra tvåhjuligt.
En viss längtan finns trots allt....
View attachment 495988
Yes. Kaffe med paj som efterrätt 25 krMac Donalds i Rissne??
Jo, man kan skratta åt cykelbyxor men det är faktiskt en riktigt bra idé för kalla årstider eller längre körningar!Varma kallingar med dämpning kanske en lösning?![]()
Kan tänka mig detJo, man kan skratta åt cykelbyxor men det är faktiskt en riktigt bra idé för kalla årstider eller längre körningar!
De ger dels värme när det är kallt, dels lite dämpning om sadeln inte är helt bekväm, dels ett extra "skavskikt" när man kör långt (flera dagar) och känner efter ett par dagar att byxornas sömmar skaver efter långa timmar och många mil i sadeln.

Alltså, värmen från avgasrören gör att det blir sjukt varmt kring benen och även sitsen på alla Ducati jag kört. Skönt på vår/höst, mindre skönt på sommaren eller när man är längre söderut.For real...?
![]()
Var glad du, jag har inte ens en hoj.Ingen vår i sikte här i Playa de la Tyresö. Har inte ens provstartat hojen sen den embarkerade
Känner mig kränkt och oerhört besviken på den/de som beställt detta väder
View attachment 496325

Var glad du, jag har inte ens en hoj.
Eller ja, der är inte sant, kawan står i ladan ännu.
Den behöver bara en topplocks renovering, eller kanske något idiotiskt motorbyte, och nya lager i chassie.
Bara jag fått verkstaden byggd först....
Efter gossens rum är färdigt...
Och kanske en badrumsrenovering......
![]()
I andra änden av huvudsaken var det 14°C igår. Det borde räcka för de flesta.Ingen vår i sikte här i Playa de la Tyresö. Har inte ens provstartat hojen sen den embarkerade
Känner mig kränkt och oerhört besviken på den/de som beställt detta väder
View attachment 496325
Känner igen det där låg till ett stall ocksåVar glad du, jag har inte ens en hoj.
Eller ja, der är inte sant, kawan står i ladan ännu.
Den behöver bara en topplocks renovering, eller kanske något idiotiskt motorbyte, och nya lager i chassie.
Bara jag fått verkstaden byggd först....
Efter gossens rum är färdigt...
Och kanske en badrumsrenovering......
![]()
Fem mil på en Tricker är hårdare än en heldag på en FJR i min bokBlev 5 mil när jag luftade Trickern.
Satanigatan vad kallt det var!
Tänkt likadant,köpa ångmaskin,rom och cigarrer?Vet inte, men var ute en timme eller två. Ner mot Haninge, Bulten, sen förbi S-tälje, stridsskola och hem. Kunde kvitta, kom både regn och hagel. Inget kul att rulla runt hemmavid längre. Kanske dags att hitta på nåt annat...
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |