Hur många mil körde du i dag?

Mac Donalds i Rissne??
Yes. Kaffe med paj som efterrätt 25 kr
Dom har lugnat ner sig lite med värmen på pajen. Förr brände man sig vid första tuggan
Men det är kanske tredje pajen på 30 år.
Men på ålderns höst har jag börjat gilla lite söta saker🙂
Nån satt ute men jag höll mig inne.
Men hade nog kunnat sitta ute🤭

Tredje turen för säsongen igår, den första som var en ren nöjestur (första två var fram och tillbaka till lokala ducati-nasaren för årsservice). Soligt och torrt men bara 4-5 grader och isande vindar så blev ingen lång tur, 5 mil kanske, om ens det. Inte ens sätesvärmen som är standardutrustning på alla Ducatis hjälpte till riktigt. Men, den ursäkten vågar man knappt använda med tanke på några av de snö- och isfyllda inläggen ovan…

Oavsett så var det skönt att komma igång, härlig känsla att sitta i sadeln igen 😍

Bifogat

• IMG_8404.jpeg
    IMG_8404.jpeg
    5.3 MB · Visningar: 6
Jag hade iaf storslagna planer på en premiärtur idag men vaknade upp till mer snö så hojen får stå till nästa helg minst 🙄😁

Varma kallingar med dämpning kanske en lösning? 😉😁
Jo, man kan skratta åt cykelbyxor men det är faktiskt en riktigt bra idé för kalla årstider eller längre körningar! :tummenupp

De ger dels värme när det är kallt, dels lite dämpning om sadeln inte är helt bekväm, dels ett extra "skavskikt" när man kör långt (flera dagar) och känner efter ett par dagar att byxornas sömmar skaver efter långa timmar och många mil i sadeln.

Jo, man kan skratta åt cykelbyxor men det är faktiskt en riktigt bra idé för kalla årstider eller längre körningar! :tummenupp

De ger dels värme när det är kallt, dels lite dämpning om sadeln inte är helt bekväm, dels ett extra "skavskikt" när man kör långt (flera dagar) och känner efter ett par dagar att byxornas sömmar skaver efter långa timmar och många mil i sadeln.
Kan tänka mig det🙂 Jag kör med termoleggings under när det är kallt🥶 Ser ut som på bilden men det behöver ju ingen annan stackare se😆

roliga-bilder-nar-man-over-50-med-olmage-tar-pa-sig-tighta-byxor.jpg

🥶 Ingen vår i sikte här i Playa de la Tyresö. Har inte ens provstartat hojen sen den embarkerade😫 Känner mig kränkt och oerhört besviken på den/de som beställt detta väder😡

1cbb6b5ecb465f01a575990304835b9c.jpg

🥶 Ingen vår i sikte här i Playa de la Tyresö. Har inte ens provstartat hojen sen den embarkerade😫 Känner mig kränkt och oerhört besviken på den/de som beställt detta väder😡

View attachment 496325
Var glad du, jag har inte ens en hoj. :(

Eller ja, der är inte sant, kawan står i ladan ännu.
Den behöver bara en topplocks renovering, eller kanske något idiotiskt motorbyte, och nya lager i chassie.
Bara jag fått verkstaden byggd först....
Efter gossens rum är färdigt...
Och kanske en badrumsrenovering......

:huvet

Den behöver bara en topplocks renovering, eller kanske något idiotiskt motorbyte, och nya lager i chassie.

🥺 Lider med dig. Sånt där med kids/renoveringar är för mig ett avslutat kapitel. Ibland är det skönt att åldras...😉

Känner igen det där låg till ett stall också 😅🫣

Vet inte, men var ute en timme eller två. Ner mot Haninge, Bulten, sen förbi S-tälje, stridsskola och hem. Kunde kvitta, kom både regn och hagel. Inget kul att rulla runt hemmavid längre. Kanske dags att hitta på nåt annat...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back