Hur många mil körde du i dag?

27 på ett varv runt Uppsala med god marginal till stan. Drygt fem mil grusväg.
Det känns slingrigt när jag kommer över 120 även om det är packat grus.

Blev runt 55 i dag. Halland, Bohuslän och Dalsland. Nu nattvila i närheten av Fucking Åmål.
Jag ska inte säga att jag inte är avundsjuk, men...hur är det möjligt? I mitt fall: dels skulle huset förfalla, frun ta ut skiljsmässa och chefen se sig om efter en ny medarbetare, och barnen efter en ny far. Om jag var borta 40 mil en dag, nästa dag 70 mil osv. Suck. Är jag borta i tre timmar är familjen i upplösning, hinner i bästa fall fram och tillbaka till Norrtälje. Och då har jag en lista med ärenden som ska uträttas där. Apoteket, hälsokostbutiken, TV-spelsbutiken...hur gör ni?

Jag ska inte säga att jag inte är avundsjuk, men...hur är det möjligt? I mitt fall: dels skulle huset förfalla, frun ta ut skiljsmässa och chefen se sig om efter en ny medarbetare, och barnen efter en ny far. Om jag var borta 40 mil en dag, nästa dag 70 mil osv. Suck. Är jag borta i tre timmar är familjen i upplösning, hinner i bästa fall fram och tillbaka till Norrtälje. Och då har jag en lista med ärenden som ska uträttas där. Apoteket, hälsokostbutiken, TV-spelsbutiken...hur gör ni?
Herregud...

Vi kör hojar som är snabbare än SR 250. :D Då hinns det med. :D
Ok, jag förstår. Men i mitt fall skulle hela saken bli förfelad om det blir en tävling: "Du måste vara tillbaka på måndag klockan 08.00, för då ska lilla Ebba lämnas på dagis!". "Och på söndag kväll är vi bjudna på middag hos grannen Jönssons - Gud nåde om du inte är hemma tills dess!"

Ok, jag förstår. Men i mitt fall skulle hela saken bli förfelad om det blir en tävling: "Du måste vara tillbaka på måndag klockan 08.00, för då ska lilla Ebba lämnas på dagis!". "Och på söndag kväll är vi bjudna på middag hos grannen Jönssons - Gud nåde om du inte är hemma tills dess!"
Hur många mil har du kört öht i år?

Allt är bara "till korvmojjen". Runt 20 mil. Förra året var nytt rekord, närmare 30 mil, mest beroende på den fina sommaren. Det kunde ha blivit nytt rekord i år om det inte blivit skitväder efter midsommar. Det började så bra...
Så sakta som en SR 250 går, kan du väl köra mellan regndropparna:brinnerup

20 mil i närområdet. Bara 3e gången i år som jag kommer upp i mer än ett par mil. Var tvungen köpa en hoj också för att ens få till det, har ingen bra säsong i år..
b1ecc9420fd39132d6ff1818d1b10585.jpg

Skickat från min Pixel 7 via Tapatalk

Jag har ingen SR250, jag kör en Honda CB250 för det mesta. SR250 är drömhojen, tyvärr är de väldigt svåra att få tag på eftersom alla köpts upp av samlare.

Find the motorcycle of your dreams står det på sidan som kan uppfylla din dröm! :tummenupp
Med ett högstapris på €1000 hittar du 87 till salu.
Totalt 290 exklusiva SR250 att välja om då går upp lite i pris.
Betydligt fler än en, som alla vet, mindre åtråvärd Daytona...

1693059974545.png

1693060336192.png
1693060765804.png

Find the motorcycle of your dreams står det på sidan som kan uppfylla din dröm! :tummenupp
Med ett högstapris på €1000 hittar du 87 till salu.
Totalt 290 exklusiva SR250 att välja om då går upp lite i pris.
Betydligt fler än en, som alla vet, mindre åtråvärd Daytona...

View attachment 488840

Jag har problem nog med säljare från Sverige, så utländska annonser? Tack, men nej tack.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back