Hur många mil körde du i dag?

Lajf

Sporthojsnörd
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Älvängen
Hoj
CB1300 & Rickman
Valbo-Ryr passerar jag i morgon vid runt sju skulle jag gissa på. Det där med regnet är inte hela sanningen, utan de har en tendens att "förstärka sidremsan" med sånt jäkla grus under flera tillfällen på säsongen och det blir lite oschysst på sina ställen.

View attachment 488282

Där har du en bra sväng på en söndagsmorgon när ingen annan är uppe. Du kan ju gå på uppe i Mellerudstrakten istället, sen kan man leva på den rundan hela nästa vecka...
Den rundan sparar jag för kommande utflykter, Valbo-Ryrvägen måste provåkas.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Dagens sväng. Miltal okänt ?

? Dagens spontantur började som sig bör i alla fall gällande undertecknad ? Trots att jag sett ut samlingsplatsen hittade jag inte dit. Irrade runt Sickla banne mig 20 minuter och hittade igen en irrande Bengan som också i sitt anletes svett undrade var i h-vete OKQ8, Sickla var. Jösses, men efter två okloka huvuden slogs ihop lyckades vi till slut hitta samlingsplatsen. Första och sista gången. Ola garvade förnöjt då han bor intill och hade således inga problem ?

? Vi drog och våldgästade Kjelle på "Wheeler Dealer" som satt i godan ro och fikade med några ur skäggmanslaget. Här dök några till deltagare upp som inte heller hade hittat till samlingsplatsen. Vi tog självklart "fulvägen" via en löjligt bom som inte gör någon nytta för oss på två hjul ?

? Vi tog oss därefter via bakvägen och Hellasgården till Skogis där nästa samlingsplats var. Här dök några till upp och Fredrik hade haft lite bråttom för att hinna i tid så länsman klockade honom för 99km/h på 40 -väg. Det var det körkortet... ?

? Nu skulle vi till Fjällgatan och tredje samlingspunkten och för att käka glass. Jag passade på att visa lite ställen på Söder längst vår väg. Väl på Fjällgatan var det japaner, japaner, japaner ?? Bengan blev av med nästan hela sin macka till en av dessa tjuvaktiga måsar som huserar där. Övriga käkade glass som noga övervakades från snyltande fåglar ?

? Nu skulle vi in på "Kulturfesten" som hade premiär idag och jag gav mig sjuttsingen på att få plats på första parkett. Övriga deltagare var ytterst tveksamma då det innefattade ganska många fulkörningar. Hittade fram perfekt utanför scenen vid utrikesdepartementet men då kom polis och vakter i en himla fart... ?‍♂️?‍♂️ Flyttade mig ett 20-tal meter och ställde hojen. Upptäckte att halva gänget inte vågat följa med. Fick SMS med orden, citat: "Hmmm Lite för feg, för att våga stå där!! Återvänder mot hemmet!! Hälsning från BMW Folket.. Blå o Svart...! ???"

? Blev hemfärd och "Annas Pepparkakor" som ligger nästgårds där jag huserar, bakade kakor så det doftade över hela nejden. Blev tvungen hoppa av på lilla COOPan och köpa pepparkakor och filmjölk till middag. Mums ?

20230816_155702.jpg20230816_160005.jpg20230816_161217.jpg20230816_165006.jpg20230816_173317.jpg20230816_174551.jpg20230816_182339.jpg20230816_181159.jpg20230816_184238.jpg
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Körde idag åxå. Glömde handskar men körde bara en kortare bit. Ca 1,5 mil typ.
Den är verkligen lättsvängd å hanterbar
Härligt ljud åxå. Har fått beröm dom som legat bakom. ???
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Körde den troligen tråkigaste 32 milssträcka som kan uppletas i Norrbotten, nämligen Pajala-Haparanda-Luleå.

I och för sig rätt fin sträckning längs Torne älv (om man inte sett den förut tillräckligt många gånger) men Happis-Luleå är ett straff på precis alla vis förutom att man kan glädjas åt att hojen har farthållare.

Men men: milen skall in, som vi milätare brukar säga...
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Ca 15 mil tor till Bike i Trollhättan. Där var det rena rama pensionärsdagiset, massor med vithåriga gentlemän mitt på dagen - trevligt.
Provkörning av S1000R - stort leende på läpparna, lättkörd som en moped, villhöver en sådan, eller en Aprilia eller en.........
Körde hem på norrsidan av älven - torrt o fint men kanske lite svalt.
1692298826749.png
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Runt 45. Vetlanda ToR. Hittade några "nya" kalasvägar. Körde och mötte kompis som körde ner en av sina hojar från Värmland till Blekinge.
Man upplever vägarna lite olika beroende på tempo.
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
14 - var tvungen att skrubba in ett par Road5 på CBRen.
Det verkar som att den kommer att stanna kvar över hösten/vintern för att fungera som pendlarhoj när andan faller på. Blir varmt och gott om benen på den iallafall.
Sen behövdes det töjas skinnbyxor så att de får den där passformen man vill ha.
Fler ursäkter? Ptja, sista semesterdagen på ett tag och jag ville helt enkelt köra lite tvåhjuling innan vardagens alla plikter börjar.

Men, vad man önskar man varit fri i morgon och kunnat kila upp till Kinnekulle...
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
? Mälaren runt 2023 ?

✅️ Blev inga bilder tagna nästan, var så många andra som gjorde det och gör det bättre än jag... Detta spektakel är ju inte någon "MC-åkning" i den bemärkelsen utan mer av en folkfest. Själv älskar jag att träffa både nya och gamla hojpolare och det dyker alltid upp ett gäng jag inte träffat på en massa år ?

✅️ Tyvärr får jag skämmas ibland/ofta när det kommer en dunk i ryggen och ett -"Tjena Peter". Så svårt minnas alla härliga MC-åkare jag träffat under årens lopp (sorry) ? Men minns oftast när jag får någon kul anekdot som vi varit tidigare ihop om. Så många MC-åkare och så mycket galopperande Alzheimers light ?

✅️ Vete tusan hur många hojar det var på årets Mälaren Runt men gick tretton på dussinet så MÅNGA var det. Jag avslutade i tid och många i gruppen är fortfarande ute och kör till folkets jubel. Hade planer på att festa/kvarta över på Strul men det bidde tbx till Tyresö och matlagning samt ett glas vin (nä, tre lär det bli erkännes) ??

✅️ Som vanligt så tackar jag för trevligt sällskap, även om vi kom ifrån varandra titt som tätt. Jo, sista bilden med tre spökplumpar i gruppen så är en pilot till yrket. Han har ett ett förslag på tur där vi bokar "hans" plan och flyger någonstans ✈️ Max 50 pers tar kärran han vanligtvis flyger. Den som gissar vem det är på bilden vinner en luftbanjo eller en lufttur ?

20230819_104700.jpg20230819_104049.jpg20230819_143650.jpg20230819_174938.jpg20230819_103247.jpg
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
34. Blev sen start i dag. Inregnad i stuga fram till lunch. Nu vila för natten på gränsen mellan Blekinge och Skåne.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
20 mil mestadels mellan Uppsala och Norrtälje. Det höll på att bli närkontakt med ett jordbruksredskap som dök upp efter en kurva. Uppskattningsvis var fordonet en halvmeter bredare än vägen, men självfallet kör jag med goda marginaler...
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
20 mil mestadels mellan Uppsala och Norrtälje. Det höll på att bli närkontakt med ett jordbruksredskap som dök upp efter en kurva. Uppskattningsvis var fordonet en halvmeter bredare än vägen, men självfallet kör jag med goda marginaler...
Mycket sånt på ffa småvägarna nu. De släpper mycket jord och annat ifrån sig. De måste ju ta sig.
Värt att ha i minne när det inte finns någonstans att ta vägen vid möte!
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
I helgen blev det över 100 mil. Göteborg - Enköping ToR & en bit av Mälaren runt.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Runt 45 i dag. Bl. a. besöktes Åhus, Kivik, Trelleborg, Lund och Halmstad.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Ca 43 idag. Norges vägar är fina, Vassbotten - Halden o Halden - Nössemark var grymt bra. Nössemark -Ed hade också kunnat vara bra o det inte varit för vägarbeten med tre stoppljus med ca 5min reaktionstid. Pizza i Halden, Norge är dyrt......
1692649728396.png
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Blev runt 55 i dag. Halland, Bohuslän och Dalsland. Nu nattvila i närheten av Fucking Åmål.
 
Nyheter
Klart med H-D Euro Festival 2025

Vill uppleva nästa vår i Fr...

Ducati DesertX Discovery

Ducati har presenterat Dese...

Ducati Panigale V2 Superquadro Final Edition

Ducati har presenterat Pani...

CFMoto har presenterat 657 SR-R

Kinesiska tillverkaren CFMo...

2025 års MX-modeller från Yamaha

För säsongen 2025 har Yamah...

Bike söker en motorjournalist

Vi söker dig som är genuint...

Bike Babes Sweden nu 7 000 medlemmar

Fotograf: Lotta Kronåker ...

BMW R 1300 GS Adventure

BMW Motorrad har presentera...

ExploreBike: Workshop hos Öhlins

Kent Öhlin började 1976 att...

Vinnarhojen utlämnad!

Under Älvsjö-mässan i janua...

Top