67 mil idag.
Stockholm, Gnesta, Nyköping, Linköping, Kisa, Malexander, Boxholm, Mjölby, Skänninge, Mantorp, Mörkö-färjan, Rosenhill, Jordbro, Medborgarplatsen och Hornsgatan.
Någonstans utmed 223an rasslade en rådjursfamilj över vägen i en kurva i skogen. Ska inte dom ligga still mitt på dan? Jag bromsade in för att kolla om det kom fler. Det gjorde det inte.
Lite senare kör jag om en bil lite snyggt. Dessvärre stod det en älgko och käkade gräs i diket. Bromsade in och slog på fyrvägsblinkers som min moderna hoj är utrustad med. Bilen bakom släppte väl på gasen. Han/hon sket väl i älgen. Jag vände och blinkade lite med lyset mot bilarna som kom efter. Dom hajade.
Efter vi blängt på varandra en kort stund så knallade älgen in i skogen igen.
Djuren rör sig tydligen lite som de vill nuförtiden. Förr bara i skymningen och gryningen.
Vägen mellan Linköping och Kisa var fin. Tog rygg på en lokal GSX750F.
Vatten och macka på ICA Kisa. Personalen guidade så gärna.
Sen lunch ute i naturen. Kanske bröt jag mot terrängkörningslagen här. Lämnande inga spår.
Tre bilar passerade medan jag käkade. En SVT-bil. Vad gjorde den där? Däremellan knäpptyst hursomhelst.
Malexander. Polismorden skedde 1999. Fattar inte att det var så länge sedan. Man blir tårögd och lite till.
Malexander är fint med sjöar och campingar men det lockar inte. När jag letade camping i Norge (åkte efter skyltning, inte app) så var det också skyltat till Utöya. Jag vände.
Ett varv i Skänninge och Mjölby. Var i Skänninge 1976 så varför inte. Det var sig likt.
Mantorp, första gången för mig. I serien motorbanor jag varit utanför. San Marino, Monza, Ringen, Falkenberg (halva inne). Kollat på race i Anderstorp, Gälleråsen (testade själv fem varv) och Knutstorp.
TDMen snittade 0,44 och 0,42 idag. PB 0,32 i Norge. Hojen går sviiinbra. 13700 mil ca.
Skinnställ och endast ett underställ från Craft funkade fint i värmen idag. 26 grader. Korta sommarhandskar.
Åkte Mörkö-färjan. Länge sedan. Inga hojar vid Eldtomta. Kanske 20 vid Rosen. Tråkiga hojar utom en FZR1000 utan kåpa, med Spinning-Wheel-dekaler.
Götgatan och Hornsgatan hem. Stockholm är mysigt.
Blandade bilder:
Skickat från min iPhone med Tapatalk