Hur många mil körde du i dag?

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
33 typ. Det tar tid att åka in i olika orter för att flukta.
Fiskebäckskil till Tylösand idag.
IMG_0280.jpeg

Gott om rena bilar på parkeringen. Inte nytvättade utan snarare leveransrekondade. Aldrig varit smutsiga.
Verkade vara bröllop på gång. Var det brudens far som gick förbi i frack och morsade (naturligtvis). Jag tänkte säga att det kommer aldrig att hålla. Men det gjorde jag ju inte.
Ner till Tylösands camping istället, för grillat kött och kall bärs.
230 spänn för en natt. Östersunds sunkiga camping tog 285 i aug förra året. Tältplats och sunkig toa och klotter ingick. Inte så prisvärt. Sist på min topp40-lista. :)
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
63.
Tylösand/Halmstad, Båstad, parkeringen vid Hovs Hallar, Torekov, Ängelholm, Skanör-Falsterbo, Ystad, Kalmar och Färjestaden på Öland.
Trot om ni vill men Ängelholm såg rätt trevligt ut. Särskilt jämfört med dessa stekiga(?) sommarstäder.
Ett varv på Öland imorrn blir bra. Var här nere 1979 med min cb500 har jag för mig. 1978 brann delar av elsystemet utanför Gamleby. Tältade på macken i väntan på att en polare skulle hämta upp mig med firmans folkabuss.
Kul att jag dagen efter märkte att jag kunde ha fixat det på plats. Jag berättade aldrig det för någon. :D

IMG_0288.jpeg

En stängd camping med brus från bron. Åkte till nästa, som också var stängd. Checkar in imorrn.

IMG_0292.jpeg
Perfa!
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Fanns inget att fota idag men drygt 50 mil idag Öland - Stockholm. Ganska tråkig väg. Man får roa sig med gashandtaget.
Plockade av packningen och åkte 5-6 mil hemma. Tyngdpunkten blev betydligt lägre. ?

350 mil på en vecka. Kul men bitvis rätt kallt.
Det blir mera Norge senare.

En solnedgång över Tylösand.

IMG_0282.jpeg
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Tyvärr, ännu ingen premiärtur för i år. För kallt här i Uppland, 4 grader i natt och mest mulet och 12-13 grader på dan. Lite blåsigt också. Sen jag växte ur skinnstället för några år sedan blir det för kallt att åka om det inte är minst 20+ och sol. Jeans och jacka blir snart lite kylslaget i fartvinden.
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Låter mest jobbigt. Varför gör man sånt..? Pizza och vin funkar lika bra utan strapatser.
Kort svar. Jag var på den ena kusten och fick bråttom hem till den andra kusten. :)
Bortsett från några mil tristess på E6 när jag stressade lite för att ”äta mil” (jag var trött, hungrig och frös) så var det kvalitetskörning till åtminstone 90 %. Lång dag, men har man kul så känns det inte så långt.
 

Bäverhyddan

Inte särskilt snabb, men njuter av varje minut!
Gick med
7 May 2022
Ort
Norrtälje
Hoj
2021, Ducati, Scrambler Desert Sled
Tyvärr, ännu ingen premiärtur för i år. För kallt här i Uppland, 4 grader i natt och mest mulet och 12-13 grader på dan. Lite blåsigt också. Sen jag växte ur skinnstället för några år sedan blir det för kallt att åka om det inte är minst 20+ och sol. Jeans och jacka blir snart lite kylslaget i fartvinden.

Du får klä dig efter väder Tammer! 12-13grader är perfekt temperatur att köra i, slipper koka sönder vid stopp härligt uppfiskande i fart :)

On topic: Blev ca 240mil under föregående vecka, södra delen av TET, förvånansvärt mycket asfalt men även lite stig och vägar fyllda med sprängsten - ett underlag som inte var helt bekvämt att åka på...
Faktum är att många av TET grusvägarna var nygrusade, mycket löst grus ovanpå väl packat gammalt grus = jag upplevde det som väldigt "halt" med mina "breda" däck (120 fram 170 bak)

IMG20230524094328_copy_1968x729.jpg
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja, varför kör man motorcykel?
Några av oss har motorcyklar som intresse och ser det inte som en strapats som behöver undvikas...

Gillar man inte motorcyklar kan 7,2 mil vara för mycket...
Ja, det verkar onekligen som att någon hamnat på fel forum.

Å andra sidan, jag gillar att köra motorcykel, men 72 mil hade nog bannemig blivit minst två dagar tror jag...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ja, det verkar onekligen som att någon hamnat på fel forum.

Å andra sidan, jag gillar att köra motorcykel, men 72 mil hade nog bannemig blivit minst två dagar tror jag...
Jag vet och jag tillbringar därför allt mindre tid på detta forum. :crash

25 mil är en kortare sväng så 72 mil är bara en lite längre. :tungan

Men det är ett eget val att köra motorcykel för de flesta av oss. Och med en motorcykel som jag trivs med är det bara trevligt att ha trevligt lite längre!

Idag blir det inte en längre tur att hämta en tröja men jag hade kunnat kört längre...
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Å andra sidan, jag gillar att köra motorcykel, men 72 mil hade nog bannemig blivit minst två dagar tror jag...
Håller med. De dagar man kör 50-60-70 mil blir man rätt seg i kroppen och knoppen framåt kvällningen. Försöker undvika sådant.

Men nu senast (dvs igår) fick det bli så. Tyvärr. Fast jag hade ju kul också! Tog en extra omväg sista 3-4 milen för att det var kul vägar och ett sätt att undvika E6.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top