Hur många mil körde du i dag?

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Sextiofem mil i torsdags, sextiofem till idag. T&R Åre för årsmöte SMC. En p-bot och en böteslapp för körning mot enkelriktat, kommunstyrelsen i Lycksele måste verkligen avsky trafikanter. Nåja, vädret var kanon och säsongen igång. På riktigt :)
 

Bifogat

  • IMG_8672.jpeg
    IMG_8672.jpeg
    2.9 MB · Visningar: 25
  • IMG_8664.jpeg
    IMG_8664.jpeg
    5.9 MB · Visningar: 28

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Sextiofem mil i torsdags, sextiofem till idag. T&R Åre för årsmöte SMC. En p-bot och en böteslapp för körning mot enkelriktat, kommunstyrelsen i Lycksele måste verkligen avsky trafikanter. Nåja, vädret var kanon och säsongen igång. På riktigt :)
Nämnde du att styrelsen i SMC står över lagen?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nämnde du att styrelsen i SMC står över lagen?
Njae, mer att vi är vanliga dödliga motorcyklister som gör våra misstag. Och står för dom?. De perfekta människorna förefaller ha mer fallenhet för trolling och webbstalking, imho.

Men tillbaka till trådämnet - hur många mil körde Du själv idag?
 
Last edited:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Njae, mer att vi är vanliga dödliga motorcyklister som gör våra misstag. Och står för dom?. De perfekta människorna förefaller ha mer fallenhet för trolling och webbstalking, imho.

Men tillbaka till trådämnet - hur många mil körde Du själv idag?
Noll, tyvärr. Dock ska jag iväg om några timmar och köpa min första riktiga SportHoj. Återkommer med info om affären går i lås.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Noll, tyvärr. Dock ska jag iväg om några timmar och köpa min första riktiga SportHoj. Återkommer med info om affären går i lås.

Har du blivit vuxen och fått hår på bröstet så du kan köpa en gul hoj att nämna i varenda inlägg du skriver?
 

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
Drygt 70 mil på både grus och asfalt med en Tenere 700 blev det under förra veckan när jag gick CMR utbildning på FMCK i Skövde. Väldigt lärorikt och kul.

1684129242768.png
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Har du blivit vuxen och fått hår på bröstet så du kan köpa en gul hoj att nämna i varenda inlägg du skriver?
Shit måste den vara gul? Den jag ska titta på är grön. Det stod ju SportHoj i annonsen. Kommer i vart fall nämna den en hel del framöver. Kanske med en egen tråd:
Jag är den enda som kör SportHoj - ask me anything.
Inte så snällt, kan väl aldrig vara fel att prata om sporthojar på sporthoj.com ;-)
Nope. LFG!
 

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Ort
Västerås
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
Ca 25 mil i söndags. Västerås- Gillinge tur och retur via småvägar. På hemvägen körde jag 90 på en 70 väg mellan Grillby och Enköping. Kom i fatt två bilar som låg i 60, det var tur för en km längre fram stod farbror blå med laserpicka.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
?? Sedvanliga Ålandsturen. Lördag med Kobba Hoppers drog in runt 130.000 spänn till Ålands barnfond. Söndagen egen tur med bland annat Ålands största samlare som har runt 80 unika bilar, 50 traktorer, massa motorcyklar samt allt annat man kan tänka sig. Mil? Inte den blekaste ?
received_256405380213089.jpegreceived_3272183292917484.jpeg
20230514_104134.jpg20230514_111911.jpg20230514_111656.jpg20230514_104807.jpg20230514_112813.jpg20230514_103906.jpg
 
Last edited:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Här kommer den!
IMG_1718.jpeg
IMG_1717.jpeg
ZX-6R -95. En riktig SportHoj!

Helt galen power så den är nerstrypt från 77kw till 44kw. Då snackar vi SportHojs-kw, inga lame touring-kw. Gör typ 180 på neutralen. Har lite repor och sånt men det är vanligt på denna modellen då man överstiger mach ett så sliter en sonic boom lite på plasten. Testades såklart på riksvägen tidigare idag.
Avgasröret ser ut som en bazooka men låter som 500 smattrande AK4.

Jag har alltid varit kär i just den modellen och färgsättningen, så riktigt jäkla 90-tal. Kommer antagligen mest ha den till att glida runt i shorts och tisha och käka glass några gånger per år.

24 mil avverkade på SportHoj. Svarar gärna på frågor om detta unika fordonsslag.

Edit: Innan någon kommenterar droppen under SportHojen så var det jag som spillde bensin vid tankning. Att man ska behöva hålla på med den söliga korven helt själv.
 
Last edited:

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Här kommer den!
View attachment 484136
View attachment 484137
ZX-6R -95. En riktig SportHoj!

Helt galen power så den är nerstrypt från 77kw till 44kw. Då snackar vi SportHojs-kw, inga lame touring-kw. Gör typ 180 på neutralen. Har lite repor och sånt men det är vanligt på denna modellen då man överstiger mach ett så sliter en sonic boom lite på plasten. Testades såklart på riksvägen tidigare idag.
Avgasröret ser ut som en bazooka men låter som 500 smattrande AK4.

Jag har alltid varit kär i just den modellen och färgsättningen, så riktigt jäkla 90-tal. Kommer antagligen mest ha den till att glida runt i shorts och tisha och käka glass några gånger per år.

24 mil avverkade på SportHoj. Svarar gärna på frågor om detta unika fordonsslag.

Edit: Innan någon kommenterar droppen under SportHojen så var det jag som spillde bensin vid tankning. Att man ska behöva hålla på med den söliga korven helt själv.

Nostalgi min första sporthoj var en grön/vit ZX9R -97 som jag köpte 1998.
Man kände sig som en kung när man gled runt på stan och såg sin spegelbild i skyltfönstren.
Vet att de tidiga årsmodeller hade problem med toppen är det samma för 600?
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Här kommer den!
View attachment 484136
View attachment 484137
ZX-6R -95. En riktig SportHoj!

Helt galen power så den är nerstrypt från 77kw till 44kw. Då snackar vi SportHojs-kw, inga lame touring-kw. Gör typ 180 på neutralen. Har lite repor och sånt men det är vanligt på denna modellen då man överstiger mach ett så sliter en sonic boom lite på plasten. Testades såklart på riksvägen tidigare idag.
Avgasröret ser ut som en bazooka men låter som 500 smattrande AK4.

Jag har alltid varit kär i just den modellen och färgsättningen, så riktigt jäkla 90-tal. Kommer antagligen mest ha den till att glida runt i shorts och tisha och käka glass några gånger per år.

24 mil avverkade på SportHoj. Svarar gärna på frågor om detta unika fordonsslag.

Edit: Innan någon kommenterar droppen under SportHojen så var det jag som spillde bensin vid tankning. Att man ska behöva hålla på med den söliga korven helt själv.
En klassiker utan dess like!!! Mitt första hoj-ståfräs var till just en zx6r 95:a!

Avundsjuk nu!!!!
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Nostalgi min första sporthoj var en grön/vit ZX9R -97 som jag köpte 1998.
Man kände sig som en kung när man gled runt på stan och såg sin spegelbild i skyltfönstren.
Vet att de tidiga årsmodeller hade problem med toppen är det samma för 600?
Vette tusan. Denna har gått 7000 mil och vad jag fick höra, orörd förutom vanliga servicen. Ser lite buskig ut men går som en klocka i maskin. Man känner av att den är strypt. Den går rent och fint men har inte det där feta draget efter 10k rpm.

Det som förvånade mig mest var försäkringen. 1400kr hel/hel. Billigaste hojen jag ägt, försäkringsmässigt, med god marginal.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Här kommer den!
View attachment 484136
View attachment 484137
ZX-6R -95. En riktig SportHoj!

Helt galen power så den är nerstrypt från 77kw till 44kw. Då snackar vi SportHojs-kw, inga lame touring-kw. Gör typ 180 på neutralen. Har lite repor och sånt men det är vanligt på denna modellen då man överstiger mach ett så sliter en sonic boom lite på plasten. Testades såklart på riksvägen tidigare idag.
Avgasröret ser ut som en bazooka men låter som 500 smattrande AK4.

Jag har alltid varit kär i just den modellen och färgsättningen, så riktigt jäkla 90-tal. Kommer antagligen mest ha den till att glida runt i shorts och tisha och käka glass några gånger per år.

24 mil avverkade på SportHoj. Svarar gärna på frågor om detta unika fordonsslag.

Edit: Innan någon kommenterar droppen under SportHojen så var det jag som spillde bensin vid tankning. Att man ska behöva hålla på med den söliga korven helt själv.
Håhååå förgasarhästar!
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Var du inte orolig att en ZX6R som gått 7000 mil skulle vara helt sopslut?

Eller omformulering - hur hade du vetat om den var slut?

För egen del så har jag svårt att greppa sådant, en mjuk dämpare kanske skulle vara sån, för man har ingen referens på hur en frisk är t.ex.
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top