Hur många mil körde du i dag?

Totalt 1,6 mil, 0,8 mil innan jag körde omkull i halkan med gamla Svartqvarnan :död,enda som hände var att skärmen på crosshjälmen gick sönder och styr/handtagsgummit på vänster sida pajade. Men gick nog inte fortare än 25-30 heller vid vurpan:hihi

Last edited:
Körde kanske 4-5 mil idag pga akut mc-behov, mestadels torra och grusfria vägar (har ju knappt varit under nollan i vinter här nere i södern) och sol. Dock rätt kallt, typ 5-6 grader, så trots värmehandtag på max så blev det lite kallt om händerna efter ett tag. Klim-jackan och dainese allvädersbyxorna gjorde det de skulle. Skulle nog haft en extra fleece eller motsvarande under jackan dock.

Oavsett så var det verkligen värt ”besväret” att göra denna korta lilla tur. Man behöver färdas orimligt snabbt emellanåt för att må bra ?️

54443F62-EDAC-4618-8EFB-41E5D397EB1C.jpeg

3 mil typ, behövde hämta konsultuppdragsbojsänket på kontoret för jag var risig typ hela förra veckan efter att jag lämnade den där... Aja, tog chansen eftersom det var 4 plus iaf :). Nog det tidigaste kalendermässigt jag kört hittills.

8,5 mil. Lite kallt (+5) och blåsigt. Tog som vanligt för lite kläder på mig. :(

Stannade bilen i rotebro på en parkering. Trots mellan +3-5 på min resa så var det lite is å halt på sina ställen där på parkeringen. Eftersom jag råkat på is skulle jag inte våga köra mc nu.
Så ta det väldigt lugnt när ni är ute å kör dessa dagar.

Åkte bil och hann inte lufta TDMen. Hojväder ju.

Däremot såg jag en silverfärgad VFR som körde lite försiktigt i en högerfil nära Årsta.

Stannade bilen i rotebro på en parkering. Trots mellan +3-5 på min resa så var det lite is å halt på sina ställen där på parkeringen. Eftersom jag råkat på is skulle jag inte våga köra mc nu.
Så ta det väldigt lugnt när ni är ute å kör dessa dagar.
Anledningen till att den silverfägade VFRen körde försiktigt i en högerfil när Årsta :D

Letade grus och möjlig svartis överallt där det inte var torrt. Inga hysteriska mängder nerlägg idag (om det någonsin är det) och gaskontroll var ordet som skulle in på vågrätt 1.

4 mil i/runt Stockholm med XT660R! Torrt och fint på vägarna, och tunna handskar inne i muffarna med full sprutt på handtagsvärmarna, gjorde turen mycket trivsam!

Jag körde 0 mil idag ?

Det positiva är att planerna och intresset från kidsen att åka bakpå i sommar är stort ?

Jag körde 80 mil idag.
I bil. Såg 4 hojar. Olika ställen, alla solo.

Bra fart, väl klädda - och en av dem tydligt en tjej.

Härligt att se i februari!
Föredömligt och föga förvånande att du såg hojarna. Man skulle kunna tro att jag hade min osynlighetscape på mig av bilisternas uppträdande att döma, men det var jag inställd på.
Värre var när jag "tack vare" tc tappade allt driv när jag skull svänga vänster ut på en väg och spann till i gruset.
Vad gör det om det spinner lite? Bara viker sig när drivet försvinner. Gick bra, så ännu har jag inte bidragit till kommande premiehöjningar.

Föredömligt och föga förvånande att du såg hojarna. Man skulle kunna tro att jag hade min osynlighetscape på mig av bilisternas uppträdande att döma, men det var jag inställd på.
Värre var när jag "tack vare" tc tappade allt driv när jag skull svänga vänster ut på en väg och spann till i gruset.
Vad gör det om det spinner lite? Bara viker sig när drivet försvinner. Gick bra, så ännu har jag inte bidragit till kommande premiehöjningar.
Blev det bromsspår på nåt onämnbart ställe?:rofl

Körde typ sex-sju mil idag för att det var så soligt. Torra, fina och i princip grusfria vägar här nere i sydvästra Skåne men satan i gatan vad kallt det var, några grader över nollan men var en riktigt genomträngande kyla. Hade tänkt köra längre men var helt stelfrusen efter typ halva turen och då har jag ändå värmehandtag på hojen (och eftersom det är en Ducati så är det inbyggd rumpvärme…). Kul att få komma och blåsa ur lite hur som ?

Blev det bromsspår på nåt onämnbart ställe?:rofl
Absolut inte, jag skrattade bara rått åt faran.
Däremot sved det, för en ynka sekund, till i börslädret. Fixar sig med lite läderbalsam.
Paradoxen är att det var när jag skulle lämna "övningsplatsen" med målade markeringar för koner, garagevändningar mm som körskolorna använder/använde för sina körövningar. Hade stannat där för att ringa och lätta mig...

Igår blev det 7 mil, årets premiärtur! Fast sommarvärme, det är det inte än... Och man kan inte kalla den sporthoj heller, inte någonstans faktiskt. Fast det är kul ändå...

1676879494841.png

1676879535799.png

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back