Hur många mil körde du i dag?

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
12 igår med REn. Ska iväg till jobbet strax. Så det blir väl 12 till idag. Till helgen ska det visst snöa men nästa vecka ska det bli plusgrader igen så det är väl bara att fortsätta köra! ?
Screenshot_20221118-043945-583.png
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Mitt i veckan, tur/retur hemmet /Kungsbacka.
07,00 Morgonvända till gymmet och garaget, lite meka! 5 grader.
18,00 Kvällsvända, till MC veteranernas klubblokal, fika och lite mingel. 5 grader.
Totalt ONSDAGSMYS, 5 mil.
Går det ner mot nollan nu, så får en nog palta på sig lite till.

IMG_20221116_070929.jpgIMG_20221116_181014.jpg
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Snöar just nu i Malmö, vad hände liksom? Men jaja, det ordnar väl sig till måndag när jag ska till jobbet.
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Bara 1,3 mil, .......
Min pärla på sätt å vis, allt i allo hoj, Köpte den för 4 år sedan, 1610 mil på mätaren. Lätt genomgång. Lagat upp rostig ljuddämpare. Fått lite elproblem, ljuse och blinkers. Förgasaren är inte hundra.... Men nu i över 400 mil har den alltid tagit mig dit jag vill ovh hem igen utan någon oro över detta! Nu, senhösten 2022 har jag vid 3 tillfällen fått lite trassel, startar hemma lätt och jag åker till stan, 12 kilometer. Gymmar och hojen står ute i kylan ca 2 timmar. Efter detta kör jag 500 meter till garget, alltså väldigt kort å ingen värme i maskin. Hojen står ute 3/4 timmar. Åka hem... svårstartad. Kickar mig varm, tar ut stift å så kommer till liv och åker hem.
Bilder. Igår efter Lördagsgym, garagepyssel. , låst garaget. Fin kvällshimmel. Tempen börjar närma sig nollan. Hade glömt stänga kranen. Kickar mig absolut genomsvett, ut och i med stiftet 3 gånger. Tänder pyttelite men inget mer.... Choke ingen choke, av och på med soppakranen. Lite svårt fatta vad som händer? Felsöka! Fick ringa min hustru för att komma och hämta mig. Hade där varit en nedförsbacka vill jag tro att den skulle startat. Kicka... 1 varv! När man kommer upp emot 50 kickar. Dubbla underkläders ställ, alltså klädd för frost ute. Då tryter orken fort, och ersätts med svett.... JAG GAV UPP: Nu in i garaget. Så bara 13 kilometer denna dag. Det var morgonfrost och saltbilen hade varit ute, körde i torrspåren och det var krispigt gott. Å nu e inte hojen hemma ;-(
Innan! Har kört den 450 mil och bara haft kul och garvat :)

IMG_20221119_160222.jpg

IMG_20221119_163711.jpg
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
12. Nu har Himalayan över 600 mil sen slutet på augusti. Gått som en klocka efter lite justeringar. Ena gaffelbenet högre upp i kronan än det andra. Motorlampan tändes en gång på väg från jobbet. Slocknade sedan och har aldrig tänts igen. Justerat kedjan en gång och bytt bakdäcket.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Ca 1,5 mil idag. Tänkte åka å tvätta av den för vintern. Men åkte till syrran först.
Skulle kliva av den å märkte det var isgata.
+ 2 Det var inte halt där jag bor å körde väl som vanligt. Lite lugnare på dom krokiga vägarna. Men som sagt. Tog mig hem å körde med fötterna i gatan där det var isgata.
Blidde ingen tvätt idag. Utan hem direkt utan att lägga ner den9705C3BA-F2F0-4F6A-880F-606396E8A5C0.jpeg
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Jag med. Det luktade snö hela veckan och idag kom det snö på hemvägen. Men imorgon lite det nog lite slir med Sextjugofemman för abstinensen har redan börjat sätta in.
Endera dan när väder o vind vill och tillåter, ska du få slänga ihop en gooo grusbusrunda så jag kan komma ut o sprätta på dina domäner!
:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top