Hur många mil körde du i dag?

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Vet inte rikigt hur långt jag körde, men skön eftermiddag var det på traktorvägar, åkervägar, ängar, konstiga vägar med mycket barr på, en del asfalt, och senare mot kvällen lite regn på däcken så dom blev rena.

Slingerbulten på södertörn var kul ikväll, verkade vara en del ungdomar i snabba bilar som samsades i skymningen. Inga älgar eller vildsvin dessvärre. Jag väntar mig se dom varje gång där, men allt jag upplevde var ett skrämt rådjur som trippade över vägen nånstans vid Ösmo.
Så länge man ser dem och inte kör på är det väl OK. Smackade in i ett rådjur i ca 80 i onsdags kväll, har väl tur att det "bara" blev ett nyckelben och två revben. Men får frugan bestämma så blir det inga fler mil för mig. Vi får se nästa år hur det blir med det, om det blir en ny hoj eller inte. Iofs har jag inte varit till verkstan och kollat skicket på hojen, har bara sett ett par bilder på den än så länge.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
18 mil på kurviga landsvägar i en allt kyligare eftermiddag.

F800S växer liksom på en, den känns bättre för varje tur. Kan manövreras enbart med små höftrörelser på riktigt kurvig väg. Och värmehandtag var fint idag.

3d487e78348a99ed3b551183db66e652.jpg
 

Yah007

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2022
Ort
Sörmland
Hoj
Yamaha YZF R1 -22 60th gpmoto anniversary edition
Drygt 10 liter bränsle i varierat tempo, o mötte likasinnade längs vägarna. Med frisk luft och blå himmel o solen i ögonen ömsom inte. Välbefinnande.
Nåt för en annan tråd, men hojen går bättre över hela registret med original system än med ett dyrt, snyggt Yoshimura m link. Vilken tråd kan sånt tänkas tas upp på?
 

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Ort
Malmö
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
Drygt 10 liter bränsle i varierat tempo, o mötte likasinnade längs vägarna. Med frisk luft och blå himmel o solen i ögonen ömsom inte. Välbefinnande.
Nåt för en annan tråd, men hojen går bättre över hela registret med original system än med ett dyrt, snyggt Yoshimura m link. Vilken tråd kan sånt tänkas tas upp på?
Något i teknikforumet i alla fall.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Drygt 10 liter bränsle i varierat tempo, o mötte likasinnade längs vägarna. Med frisk luft och blå himmel o solen i ögonen ömsom inte. Välbefinnande.
Nåt för en annan tråd, men hojen går bättre över hela registret med original system än med ett dyrt, snyggt Yoshimura m link. Vilken tråd kan sånt tänkas tas upp på?

Hmmm du menar alltså att TILLVERKAREN av motorcykeln har bättre koll på det där än ett modeföretag som sitter i källaren och killgissar? :va
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Hmmm du menar alltså att TILLVERKAREN av motorcykeln har bättre koll på det där än ett modeföretag som sitter i källaren och killgissar? :va
Namnet är detsamma, men det "riktiga" Yoshimura finns i Japan och har medverkat till ett stort antal segrar i Enduranceracing.
Tyvärr har någon där sålt sin själ till djävulen, så Yoshimura avgssystem utvecklas och tillverkas i USA (till 100%). Samma företag säljer även en massa prylar https://www.yoshimura-rd.com/collections/yosh-gear, så det ligger nog en hel del i vad du säger.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Inte en jävla meter. Min lillebror hade bjudit in oss för att fira att hans yngsta son fyllt sex år. Som tack förärades han med en radiostyrd polisbil med ganska ljudlig siren.
 

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Ort
tyresö
Hoj
Honda CBF600 -04
4 mil, härligt väder i Stockholm rena sommaren. Men skulle på ett em-kalas så det blev bara hoj i stället för bilen.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
15 mil idag. Det blev lite väl svalt när termometern stod på 6° på slutet av trippen.
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
2 mil varmkörning avslutat med olja/filterbyte.
Känns som det är färdigåkt för i år för min del.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top