Hur många mil körde du i dag?

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
0,6mil i stan i asnice höstväder!

Hösten ska man inte underskatta med Mc. På med extra kläder bara
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Blev 15 mil på slingriga vägar idag, men helt klart blir det färre tillfällen nu.
Har börjarvserva och ställa undan många av maskinerna så urvalet krymper i takt med att vädret blir sämre. Från o med att första saltbilen gått körs det bara Transalp, men körs gör det så länge det inte ligger snö/is på vägarna????
En liten bild från vintervilande medlemmar ur röda armén?
Röda Armen, det var vackert!
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Lite fredag. lördag och söndag! Totalt 18 mil. Lätt skiten så en vaskning på det.
Imorgon ska hojen vara fotomodell i skogen. :)
Skogshojen, promenadkörning ... ungefär som så, pensionärer springer ej och joggar sällan. Vi promenera fort... ibland. Hojen börjar bli gammal också. 1977, så 44 år då.
 

Bifogat

  • IMG_20211008_140824.jpg
    IMG_20211008_140824.jpg
    5.4 MB · Visningar: 24
  • IMG_20211009_160319.jpg
    IMG_20211009_160319.jpg
    2.1 MB · Visningar: 25
  • IMG_20211010_100605.jpg
    IMG_20211010_100605.jpg
    7.4 MB · Visningar: 23
  • IMG_20211010_142350.jpg
    IMG_20211010_142350.jpg
    6.5 MB · Visningar: 23

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
0,1 mil. Sen tog den förhatliga etanolutspädda soppan slut. Fyllde på med medhavd alkoholfri bensin inför vintern. Åkte hem igen, fast lite längre väg.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Stolt och stolt, jag kör gärna hoj, dom flesta månaderna i året.

Egentligen tycker jag att den här tiden på året är bäst för hojåka. Friskt och skönt. Det blir inte så hett i utrustningen, och alla grobianer som rakt fram gasar och tvärbromsar med nya körkort i Maj har för länge sedan hittat nästa fluga till sin hobbyklippbok.

Men med enda körkortet i familjen, hus på landet, barn och en massa bråte som skall runt och en galen kärring där hemma så blir man fast i att köra taxiservice en hel del.


Hade som tradition i sex år efter körkortet att alltid ta en hojtur på julafton. "Med SportHoj!" - som Gammelbävern skulle sagt. Sjunde året var det knädjupt med snö och motorn stod på arbetsbänken brevid ZX Nian, så så blev det med det...
Ber om ursäkt om du kände dig utpekad... :rodnar
Jag hade turen att inte vara ensam med körkort så familjen tog bilen medans jag körde SportHoj när vi skulle iväg, kort eller långt! Så det blev lika många mil i sadeln som innan men inte på samma vis som tidigare. :tummenupp
Nu är småbarnsåren historia men julaftonsturen försöker jag fortfarande köra. Men den första var inte populär för 20 år sedan! :crash

Men livet med småbarn försvinner fort så njut så länge du kan. Snart är de stora... :krama
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
6 mil på Tigern. Kort kvällstur bara. Hann inte mer än så. Mycke' annat i helgen....
 

tobbes

Sporthojsnörd?
Gick med
13 Jun 2016
Ort
Roma
Hoj
Gammal Katana 1100, något nyare RC30, inte alltför lastgammal VT
Okey, inte idag men igår blev det cirka 23 mil till de Umbriska dalgångarna för lite härliga kurvor. Bilden är kanske inte den bästa, men tidigt på morgonen är skuggorna långa och dessutom, vem vill stanna mitt i de roliga sektionerna? :)

I början av förra veckan var det fortfarande runt 20 grader på natten (28-29 på dagen), men lagom till helgen sjönk temperaturen 10 grader (kalluft från Skandinavien...), så ett extra lager under jackan var skönt på morgonen innan solen började värma upp luften runt 10-11.

20211009_095415_s.jpg
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Blir väll 50-60 mil i veckan till o från jobbet. +3° i morse o jakt på en Volvo V90 T8. Perkele vad dom asen går.
Pendlade 6 mil enkel resa sedan mars förra året tack vara Coronan. Minusgrader några gånger och då tyckte många jag var en idiot när det finns bil.
Men för oss med motorcykelintresse är det nästan alltid trevligare i sadeln än bakom ratten. :fakta
Undantag kan möjligtvis vara 17 km med ett tjockt lager grov mackis mellan Vilhelmina och Lycksele i somras...
Började vintercykla till och från stora tåget på senhösten för att slippa trängas på pendeln så det blir 2 mil i sadeln varje dag men trampandes istället... :rodnar
Bor för nära Tokholma för att pyssla med jakt och det är inte bara Farbror Blå man kan irritera!
Jag kan stå ut med :smasha men :kulsprutaär lite läskigare...


Men att varje morgon höra ljudet ur en Coolfiberdämpare tröttnar jag aldrig på! :tummenupp

 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Pendlade 6 mil enkel resa sedan mars förra året tack vara Coronan. Minusgrader några gånger och då tyckte många jag var en idiot när det finns bil.
Men för oss med motorcykelintresse är det nästan alltid trevligare i sadeln än bakom ratten. :fakta
Undantag kan möjligtvis vara 17 km med ett tjockt lager grov mackis mellan Vilhelmina och Lycksele i somras...
Började vintercykla till och från stora tåget på senhösten för att slippa trängas på pendeln så det blir 2 mil i sadeln varje dag men trampandes istället... :rodnar
Bor för nära Tokholma för att pyssla med jakt och det är inte bara Farbror Blå man kan irritera!
Jag kan stå ut med :smasha men :kulsprutaär lite läskigare...


Men att varje morgon höra ljudet ur en Coolfiberdämpare tröttnar jag aldrig på! :tummenupp

35 någonting? Kanske 40.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Fem mil idag. Hemifrån till Desmocenter så det var väl årets första tripp som inte enbart var för nöjes skull.
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Okey, inte idag men igår blev det cirka 23 mil till de Umbriska dalgångarna för lite härliga kurvor. Bilden är kanske inte den bästa, men tidigt på morgonen är skuggorna långa och dessutom, vem vill stanna mitt i de roliga sektionerna? :)

I början av förra veckan var det fortfarande runt 20 grader på natten (28-29 på dagen), men lagom till helgen sjönk temperaturen 10 grader (kalluft från Skandinavien...), så ett extra lager under jackan var skönt på morgonen innan solen började värma upp luften runt 10-11.

View attachment 464676
Gud vad avis jag blir, det finns egentligen bara en cykel jag inte lyckats köpa av allajag velat ha och det är en RC30? Vilken underbar bild, en dag ska jag ta en likadan, bara rätt tillfälle uppenbarar sig?
Bara att gratulera den som kan????
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
6mil på fina små höstvägar!
Kanske ska investera i varmare vantar och underställ samt nåt för halsen så kan man ju njuta helt senhöst och tidig vår.

Så får det bli för helt otroligt fint på höstvägarna i skogen nu.

Ska också försöka svetsa på nån hållare så man kan få med sig en termosmed kaffe i.
 

Bifogat

  • 01C077FB-576C-4EEA-B1AD-F829D3797E9E.jpeg
    01C077FB-576C-4EEA-B1AD-F829D3797E9E.jpeg
    2.5 MB · Visningar: 18

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Blev några hundra meter i garaget efter en tvätt. 2022 får den se dagsljus igen. Om ingen köpt den av mig innan.
 

Bifogat

  • DSC_1615.JPG
    DSC_1615.JPG
    2.9 MB · Visningar: 19
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top