Hur många mil körde du i dag?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Man märker att hojsäsongen, för de flesta, börjar ta slut. Nu är det för kallt och regnigt sägs det. Jag kör vidare som vanligt. 13 grader och sol idag. Skönt!

Samtidigt vet jag att de som ställer in hojarna nu ställer på dem i april när det är 7 grader och spöregn. Människan är en gåta.
Det är inte så konstigt. Efter ett halvårs dvala verkar varje hojtur lockande, och sen vet man i april att det går åt rätt håll. Det blir varmare för varje dag, och snart är det barmark. Även om det snöar idag. En hel säsongs spännande äventyr i sadeln ligger framför en, och bara den vetskapen ger kraft och energi.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Gjorde det i två års tid. Kul ”tema” för att hålla i hojkörandet. Men sedan gjorde jag mig av med vinterhojen och skidorna är ännu omonterade på GSA-n…
Jag har sällan snö hela månader så jag kan åka Ducati. Jag får väl fuska med att åka Husaberg till grannen om världen blir vit.
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Finväder idag också så det var bara att stänga ner positionerna vid lunch och dra en eftermiddagsrepa i sörmland. 35 mil kanske? Hittade en ny favoritsträcka utanför nyköping. Sagolikt kurvig, kuperad, ny asfalt och inte ett gruskorn. Tyvärr bara 8 km dock. :)
4C64CB51-6E59-418C-A899-615FDD92765E.jpeg
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Noll + Noll = 0
Blir störd på detta, noll mil för mig senaste 2 veckorna för det här med jobb är någons värdelösa uppfinning som är i vägen. Däremot har jag sett glada trynen i hjälmar jag mött när jag suttit i det där tråkfordonet på fyra hjul. Man kan se hur bra dessa personer mår när dom stirrar på oss.
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Finväder idag också så det var bara att stänga ner positionerna vid lunch och dra en eftermiddagsrepa i sörmland. 35 mil kanske? Hittade en ny favoritsträcka utanför nyköping. Sagolikt kurvig, kuperad, ny asfalt och inte ett gruskorn. Tyvärr bara 8 km dock. :)
View attachment 464619
Det är vägen förbi Gälkhyttedammen va? Den är riktigt fin :tummenupp
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Just hemma efter en liten 20 mils promenadåkning. Termometern säger +6. Tog det väldigt lugnt eftersom älgjakten börjat. Inte kul med vilsekomna älgar och rådjur på natten.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Imponerande många som med stolthet berättar att de inte kör motorcykel! :tungan

Jag är lite annorlunda och gillar att köra SportHoj. Sällan raka vägen och glädjen mäts heller inte i mil.
Två år till nästa besiktning... :hej

View attachment 464613

Stolt och stolt, jag kör gärna hoj, dom flesta månaderna i året.

Egentligen tycker jag att den här tiden på året är bäst för hojåka. Friskt och skönt. Det blir inte så hett i utrustningen, och alla grobianer som rakt fram gasar och tvärbromsar med nya körkort i Maj har för länge sedan hittat nästa fluga till sin hobbyklippbok.

Men med enda körkortet i familjen, hus på landet, barn och en massa bråte som skall runt och en galen kärring där hemma så blir man fast i att köra taxiservice en hel del.

Min plan är att åka minst en tur i månaden året runt. 10°C på julafton är lika varmt som 10°C på midsommar.
Hade som tradition i sex år efter körkortet att alltid ta en hojtur på julafton. "Med SportHoj!" - som Gammelbävern skulle sagt. Sjunde året var det knädjupt med snö och motorn stod på arbetsbänken brevid ZX Nian, så så blev det med det...
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Om
Stolt och stolt, jag kör gärna hoj, dom flesta månaderna i året.

Egentligen tycker jag att den här tiden på året är bäst för hojåka. Friskt och skönt. Det blir inte så hett i utrustningen, och alla grobianer som rakt fram gasar och tvärbromsar med nya körkort i Maj har för länge sedan hittat nästa fluga till sin hobbyklippbok.

Men med enda körkortet i familjen, hus på landet, barn och en massa bråte som skall runt och en galen kärring där hemma så blir man fast i att köra taxiservice en hel del.


Hade som tradition i sex år efter körkortet att alltid ta en hojtur på julafton. "Med SportHoj!" - som Gammelbävern skulle sagt. Sjunde året var det knädjupt med snö och motorn stod på arbetsbänken brevid ZX Nian, så så blev det med det...
Håller med! Dessutom är körtekniken som bäst, vägarna blir inte mer sopade. Hösten är grym för hojåka!
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
15 mil idag. Sol och 14+
Är nog sista turen för i år. Mycket annat som ska göras.
542 mil har jag lyckat knåpa ihop:)
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Idag blev det i runda svängar cirka 20 mil i ett strålande fint väder nere i Skåneland.
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Blev 15 mil på slingriga vägar idag, men helt klart blir det färre tillfällen nu.
Har börjarvserva och ställa undan många av maskinerna så urvalet krymper i takt med att vädret blir sämre. Från o med att första saltbilen gått körs det bara Transalp, men körs gör det så länge det inte ligger snö/is på vägarna????
En liten bild från vintervilande medlemmar ur röda armén?
 

Bifogat

  • 42D2CFD5-14E9-4ACA-80EA-B86FBBF204BA.jpeg
    42D2CFD5-14E9-4ACA-80EA-B86FBBF204BA.jpeg
    3 MB · Visningar: 45

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
25 hojar, 25 mil på lördagsturen. Bland annat besöktes Lasse Åberg museet. Nummer 1 i världen enligt samlare är Musse och Mimmi på motorcykel. Finns fyra kvar i världen och för många år sen såldes en sån på bilden för 1.8 mille. Jösses ?

20211009_115415.jpg20211009_122759.jpg
20211009_131008.jpg20211009_124942.jpg
 

Bifogat

  • 20211009_131008.jpg
    20211009_131008.jpg
    3 MB · Visningar: 19

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
I dag blev det 14 mil söder om stan.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top