Hur många mil körde du i dag?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
En liten provrunda i samband med reparation om ca 27 mil. Fått bukt med irriterande skak och vibrationer, kassa hjullager bl a. Nu är den harmonisk och precis. Nya däck gör gott för precision och självförtroende. Hittade en, för mig, ny kalasväg, (Pjätteryd-S Ljunga), och kunde stryka ett par jag varit nyfiken på som visade sig vara trista. Kan knyta ihop mer och mer kul såna småturer med non stop lajbans inom 1-1 1/2 timme i radie.

Svårt att hitta 98 oktan och jag behöver tanka ofta.

Smolken är att hösten är här med vilt, lägre temperaturer, dåligt grepp, löv och mossa/alger i skuggpartier, mörkret kommer tidigt och mina vänner har inte tid och/eller lust att köra. Korkat att inte ta fillingarna med windstopper.
 

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
Hittade en, för mig, ny kalasväg, (Pjätteryd-S Ljunga)
Tack för tipset om den vägen. Svågern bor i S-Ljunga, men då är familjen med och vi har bilen... Jag har aldrig fortsatt söderut, men nästa år får det bli en tur med hojen där.
 

DogOnWheels

Har bara Yamaha’er
Gick med
4 Apr 2019
Ort
Nedre Rakvattnet, Knäckebröhult
Hoj
BT1100, XT660R, FJR1300
16 mil idag. Tog hojen till jobbet sju mil bort för första gången på lääänge nu när restriktionerna släppts och man ska infinna sig fysiskt på arbetsplatsen och inte sitta hemma och pilla navelludd framför jobbdatorn. Det var regnblött och löv på vägarna, gråväder och allmän höstkänsla - har nog aldrig varit så tråkigt att köra hoj som det var idag. Dags att ställa in för vintervilan.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Tack för tipset om den vägen. Svågern bor i S-Ljunga, men då är familjen med och vi har bilen... Jag har aldrig fortsatt söderut, men nästa år får det bli en tur med hojen där.
Mycket roliga vägar i den regionen, speciellt norrom. Ryssby, Tutaryd, Lagan, Rydaholm, Skriperyd, Laganv-Bor (Getaryggen), Åby-Tutaryd och från Tutaryd österut går en kanonväg i bra skick på nån mil med knappt några boende.

Ursäkta oordningen men jag brukar inte bry mig om att komma någonstans så länge jag har kul. När jag ska uppåt brukar jag ta tid på mig, ha kul och köra fel/alternativa vägar så mycket som möjligt. Nu kan jag ha tivoli hela vägen till släkt och kompisar i götet och Värmland. Kör jag bort mig alldeles plockar jag fram kartan.
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
2 mil. Körde Tigern till 2000-milaservice.
Så därför blir det 2 mil i morgon igen.
Så om jag skriver det nu så behöver jag inte skriva det i morgon. :)
EDIT: Det blev 4 mil. En liten omväg på Hisingsvägar på vägen hem.

(Under tiden skall jag fundera på vilken del av mitt pensionssparande jag skall sälja för att ha råd att lösa ut den i morgon. 2000-milaservice innefattar bl a ventilkontroll/ev. justering. Många timmars jobb till hög timpeng.)
Vad landade den in på?

Kan det förresten vara värt omvägen över Lidköping jämfört med Johans?

Har ingen aning om priserna, men inbillar mig att McKonsult är rätt rimliga.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Vad landade den in på?

Kan det förresten vara värt omvägen över Lidköping jämfört med Johans?

Har ingen aning om priserna, men inbillar mig att McKonsult är rätt rimliga.
10 000.... med lågsäsongsrabatt. :( 5,5 timmars jobb x 1500 kr/tim. Plus lite material, olja o dyl.
Priset jag fick från Mc-konsult var en tusenlapp billigare, men då tillkommer 26 mils körning (för min del) och det skulle ta en hel dag. Inte värt för en enda tusenlapp.
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Äntligen lite torra vägar i fjollholm, så det fick bli att lägga ner verksamheten vid 15:00 och dra en repa på södertörn. Bulten, Skanssundet och Sorundavägen tillbaka. Så det blev 15 kvalitetsmil här oxå! ?
DF9A550B-06E8-4646-81CF-E2D337E192E7.jpeg
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Inga mil alls sen i början på september. Jag är tyvärr något av motorvärldens motsvarighet till båtvärldens "bryggseglare" och tillbringar mer tid med att fundera på nästa hojtur än på att verkligen åka. Det är så besvärligt att leta fram utrustningen, nycklarna till låsen, olja kedjan och lufta däcken, och finns det verkligen bensin i tanken? Borde kolla oljan också, och kanske börja det regna snart?
Blir nog kvar i soffan eller solstolen, med en öl i handen och drömmer om allt man ska åka nästa sommar. Och snart är det dags att starta grillen...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Min plan är att åka minst en tur i månaden året runt. 10°C på julafton är lika varmt som 10°C på midsommar.

Gjorde det i två års tid. Kul ”tema” för att hålla i hojkörandet. Men sedan gjorde jag mig av med vinterhojen och skidorna är ännu omonterade på GSA-n…
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Min plan är att åka minst en tur i månaden året runt. 10°C på julafton är lika varmt som 10°C på midsommar.
Håller med men kör 12 mil TOR till jobbet så länge det inte är snö, konstigt nog funkar tunderacen i - ° utan att knorra.

O jag sitter oförskämt bra o vindskyddet på hojen.. Dessutom med värmehandtag o aldelesstrax BMW gs vindskydd för händerna på cliponen?
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Man märker att hojsäsongen, för de flesta, börjar ta slut. Nu är det för kallt och regnigt sägs det. Jag kör vidare som vanligt. 13 grader och sol idag. Skönt!

Samtidigt vet jag att de som ställer in hojarna nu ställer på dem i april när det är 7 grader och spöregn. Människan är en gåta.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top