Hur många mil körde du i dag?

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Måste erkänna att året börjat bra på mc-fronten, i fjol vid den här tiden va de mest skridskor o skidor som gällde, men i år va mc-premiären redan 14/1?

Det har blivit några 8-9 milasvängar sen dess, och allt tack vare någorlunda milt men framför allt dessa fantastiska stormat/hårda vindar som bjuder på torra vägbanor.

Transaplen som tjänstgör som vintercykel gör det med den äran och 50 hk räcker fint i temperaturer precis över nollan. För varje sväng blir man mer harmonisk och känner att avståndet till våren krymper???????
 

Bifogat

  • 2C5BC125-4F96-42A2-893D-A2D36748A00E.jpeg
    2C5BC125-4F96-42A2-893D-A2D36748A00E.jpeg
    5.2 MB · Visningar: 29

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
5-6 mil på torra vägar idag. Goevägen nästgårds 3 ggr innan skammen hämmade mig. Hann inte bli frusen pga 2 stopp. Tankning och så avlägga artighetsvisit för att reta kompisen...och ta reda på om han testat sin nyförvärvade trailer queen, en tiger 1050. Det hade han och var därtill nöjd. Det var bra, så att jag har någon att köra med som trivs i samma "fönster"!
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Inte så långt kanske men det gjorde gott.
Rullade 0,015 mil nedför backen till garaget. Lödde en jordkabel till blinkersen, kollade flottörhusen efter vatten, laddade batteriet under tiden sen åkte jag ut och varmkörde ordentligt. Man vill ju inte ha kondens i motorn. Fyllde tanken med fräsch 98 oktanig finsoppa från OljeKonsumenterna. Vill inte ha kondens i tanken heller.
Sen cruisade jag uppför backen på ettan. Inget jäkla stänk på motor och ljuddämpare. Inkl två varv i garaget så blev det 180 meter. Utan hjälm. Lattemorsorna ba lyfte upp hundarna, tappade mobilerna och spillde kaffe i barnvagnen.
Joråsatteeh. :)
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Över 100 meter fyrhjuling.
Om man ska köra ett släp med grus till någon som bor i toppen av en backe, där de boende behöver sand för att backen är isig, kan jag rekommendera att inte dra släpet med en framhjulsdriven bil.

Risken är annars att man ställer släpet på tvären i backen så den boende får dra upp det med fyrhjuling efter att ha blivit nersprutad med lerig is.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Över 100 meter fyrhjuling.
Om man ska köra ett släp med grus till någon som bor i toppen av en backe, där de boende behöver sand för att backen är isig, kan jag rekommendera att inte dra släpet med en framhjulsdriven bil.

Risken är annars att man ställer släpet på tvären i backen så den boende får dra upp det med fyrhjuling efter att ha blivit nersprutad med lerig is.
Lastbil med släp körde ut en leverans till en arbetskollega.

bilen var tom men släpet fullt lastat och det gick ju som det gick med ishalka.

ibland undrar man hur folk tänker ? ?
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
2022 premiär! Underbart förutom för mycket vind och för mycket grus på vägarna.

Man kan konstatera att mitt vinterbygge är en braksucce! Hojen går som smör i solsken. Fina reglage och jämn motorgång. Hurra.

Totalt 1mil idag, ska ut imorgon med om solen lyser.
 

Bifogat

  • 9408AF21-69AC-4250-9B69-487DBBF50C5D.jpeg
    9408AF21-69AC-4250-9B69-487DBBF50C5D.jpeg
    2.5 MB · Visningar: 47

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Det blev en liten tur idag. Först till Johans Mc på Hisingen för lite häng med DGR-gänget. *) Rent socialt, bara kaffe, prova hjälmar, kolla på hojar å så. Någon köpte någon reservdel. Själv beställde jag nya gummin till fotpinnarna på min Thruxton. De gamla är slitna efter 14 år och många mil.

*) https://www.gentlemansride.com/rides/sweden/gothenburg
(Ni som fnyser åt DGR - fnys hemma, själva, i ett stängt rum - fnys inte här! ;) )

Sedan blev det varmkorv på ST1 i Bäckebol och därefter koll på en bekants husbygge i Gunnilse.

Kort sagt en tur i ut den stora världen! :D
Lite som på den gamla tiden, före Covid.

Tog inga foton tyvärr, så ni får hålla till godo med ett foto från februari förra året.
Mer snö då, +5 och barmark nu.

1644086806433.png
 
Last edited:

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
2022 premiär! Underbart förutom för mycket vind och för mycket grus på vägarna.

Man kan konstatera att mitt vinterbygge är en braksucce! Hojen går som smör i solsken. Fina reglage och jämn motorgång. Hurra.

Totalt 1mil idag, ska ut imorgon med om solen lyser.
Snyggt, jag skulle behöva sådana reglage. Vilka köpte du?
 

Niklas99

Medlem
Gick med
19 Feb 2021
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Tiger 850
Idag blev det 17 mil. Söderut från Örebro ner till Askersund. Efter en pizza körde jag vilse i trakterna av Mariedamm och hamnade norr om Askersund igen. Småvägar över till väg 51 och sedan hemåt igen. Hoppas ni andra hade det kul på jobbet. ?
 

bombas

the king of every f...ing thing
Gick med
25 May 2019
Ort
bakom en buske
Hoj
honda crf 1100 -22
Tyvärr inga alls idag !!!pga att jag har opererat ryggen nyligen. Men jag hann få ihop 120 mil på denna sida nyår innan jag lades in för reparation. Å förhoppningsvis kan jag plocka fram svarta faran igen inom snar framtid
 

Niklas99

Medlem
Gick med
19 Feb 2021
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Tiger 850
Tyvärr inga alls idag !!!pga att jag har opererat ryggen nyligen. Men jag hann få ihop 120 mil på denna sida nyår innan jag lades in för reparation. Å förhoppningsvis kan jag plocka fram svarta faran igen inom snar framtid
Då får man önska dig en snabb och bra återhämtning, och att du snart är på benen (och två hjul) igen.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Idag blev det 17 mil. Söderut från Örebro ner till Askersund. Efter en pizza körde jag vilse i trakterna av Mariedamm och hamnade norr om Askersund igen. Småvägar över till väg 51 och sedan hemåt igen. Hoppas ni andra hade det kul på jobbet. ?
Har du värmehandtag. Funderar på att åka ca 8 mil till Uppsala men bara 3 grader imorgon förmiddag låter kallt för mej?
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top