Hur många mc poliser finns det egentligen på SH?

CHROLO skrev:
Vi är nog ett par stycken i alla fall. Det kanske är svårt att skilja på arbete och fritid som nybakad polis. Om jag är en ängel i trafiken? Kanske inte, men det får andra avgöra. När, jag säger när och inte om min stund kommer att bli ertappad med en fortkörning så är det bara att bita i det sura äpplet. Jag har ju fördelen att jag kan köra av mig på jobbet. :)
Här snackar vi dubbelmoral. Jag har väldigt svårt att förstå hur man kan arbeta med trafikövervakning och själv köra olagligt, om än på sin fritid. Lite som att jobba på en narkotikarotel och tycka att det är ok att röka på lite på fritiden...

måste bara tillägga att jag obs!!!jag blir hellre tagen av en mc poolipop än en grinig trafikare som sitter i bil.iofs så har detta bara hänt när jag kört bil själv.me hojen vete faen om jag stannar när dom gör efterföljande i bil. :pannkyss .men till saken har jag fått uppfattningen att det faktiskt går o surra me en mc -poop. :gnissla

pvcraketen skrev:
Här snackar vi dubbelmoral. Jag har väldigt svårt att förstå hur man kan arbeta med trafikövervakning och själv köra olagligt, om än på sin fritid. Lite som att jobba på en narkotikarotel och tycka att det är ok att röka på lite på fritiden...

haha du tror inte det händer också? =) Det är väl som att säga "det är som att vara präst å göka konfimanderna (pojkarna) <- snacka om att allt går isär

Det är så vår värld fungerar gott folk. Skillnaden mellan skurk och polis är hårfin. Man väljer mellan en 4årig utbildning på polishögskolan, eller en visit på närmaste högsäkerhetsfägenlse. Man lär sig ungefär samma, köra fort, använda skjutvapen, lite extra våld och lacka när närmaste individ glappar lite för mycket ;)

pvcraketen skrev:

Rent teoretiskt så funkar ditt resonemang. Men... (det finns alltid ett men :))

... faktum är att alla är människor.

Och en polisman är ju statens/lagarnas verktyg, det är ju inte personen (polismannen) som bestämmer lagar och regler. Men det gör ju däremot politiker, och där vet ju vi alla hur det står till med dubbelmoralen...

vbg_snake skrev:
haha du tror inte det händer också? =) Det är väl som att säga "det är som att vara präst å göka konfimanderna (pojkarna) <- snacka om att allt går isär

Det är så vår värld fungerar gott folk. Skillnaden mellan skurk och polis är hårfin. Man väljer mellan en 4årig utbildning på polishögskolan, eller en visit på närmaste högsäkerhetsfägenlse. Man lär sig ungefär samma, köra fort, använda skjutvapen, lite extra våld och lacka när närmaste individ glappar lite för mycket ;)

Jag börjar gilla dig grabben :tummenupp

vbg_snake skrev:

:rofl Förutom att efter några år på hall så kan man sno 95% av svenska bilparken och dyrka upp alla förekommande lås också... :rolleyes:

Hoztic skrev:
:rofl Förutom att efter några år på hall så kan man sno 95% av svenska bilparken och dyrka upp alla förekommande lås också... :rolleyes:

hahah. Skämt å sido, polisen gör så bra dom kan. Det är bra att dom finns. De poliser som finns på denna sida kör självklart för fort, oavsett om de erkänner det eller inte. Polisen som skrev här bör ha en applåd då han inte skäms att han ibland kör lite för fort privat. Han är ju som sagt människa.

vbg_snake skrev:
hahah. Skämt å sido, polisen gör så bra dom kan. Det är bra att dom finns. De poliser som finns på denna sida kör självklart för fort, oavsett om de erkänner det eller inte. Polisen som skrev här bör ha en applåd då han inte skäms att han ibland kör lite för fort privat. Han är ju som sagt människa.

Jo, det kan inte vara ett lätt jobb! Tur som sagt att dom finns! Självklart skulle jag bli sur om jag åkte dit för fortkörning, men det är ju deras jobb! Å det är väl klart att dom är griniga ibland också. Det är nog inte så många av deras "kunder" som är speciellt vänliga...
Så trots att ni jagar mig i trafiken, keep up the good work! :tummenupp

pvcraketen skrev:

O.K. då säger vi så här i stället: Jag har aldrig kört för fort, gått mot röd gubbe eller sagt fula ord. För övrigt anser jag att jag är en övermänniska på alla sätt. Känns det bättre så?

CHROLO skrev:
O.K. då säger vi så här i stället: Jag har aldrig kört för fort, gått mot röd gubbe eller sagt fula ord. För övrigt anser jag att jag är en övermänniska på alla sätt. Känns det bättre så?
Jorå, nu låter du iallafall som en typisk svensk polis.

nä, asså... nu tycker jag vi ska sluta käbbla. Låt oss alla ta i hand o sjunga we shall overcome...!!

Tycker dom flesta mc snutar är hur sköna som helst. Själv brassar man väll lite mer än man borde, men ack va kul det är :hihi Åker man då fast får man väll stå sitt kasst. Så länge man klarar körkortsgränsen så är det ju bara sätta böterna på autogiro och mosa vidare.

Tycker vi ska stötta dom som visar sig på sporthoj och man får en chans att "snacka" med dom utan hälsningsfrasen: "jaha ja, det gick visst lite fort där". :yoparty

Tror nog, eller hoppas iaf, att de flesta poliser beter sig som normala människor när de inte är i tjänst. Såklart att de kanske tänker sig lite extra för men annars borde det väl inte vara så stor skillnad. Bor själv granne med ett polispar. Båda kör hoj och är allmänt trevliga. Min grabb kör ibland minicrossen fram å tillbaka på gatan å jag har aldrig fårr några klagomål. Kan tillägga att dom brukar stå för de mest högljudda partajen på sommarnätterna...

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda