Hur många mc poliser finns det egentligen på SH?

Tycker man ska skilja på fritid och yrke.
Bara för han har Polis som yrke tycker jag inte han alltid ska föregå med gott exempel på fritiden.
Känns som man begär lite mycket om en person, om han aldrig ska begå nått brott eller köra för snabbt etc.

Ne brassa på som alla andra och skit i vad dom andra tycker.

pvcraketen skrev:
Här snackar vi dubbelmoral. Jag har väldigt svårt att förstå hur man kan arbeta med trafikövervakning och själv köra olagligt, om än på sin fritid. Lite som att jobba på en narkotikarotel och tycka att det är ok att röka på lite på fritiden...

Får du alltid böter om du gjort fel i trafiken? Jag har sluppit både fortkörningsböter och annat. Varför vet jag inte.. lite har nog med uppförande att göra. Hoppas verkligen att poliserna är lika bussiga inom kåren mot varandra oxå. Fördelen med att ha poliser som ibland går över gränsen och gör samma misstag som oss är att dessa poliser vet hur lätt det är att gå för långt och förhoppningsvis har lite överseende ibland.
Tänk om alla poliser följde lagen helt och hållet och aldrig befinner sig i en gråzon.. Tänk hur nitiska dessa skulle vara.. :gnissla
Samtidigt är det väll ett aktivt val man gör om man drar i 250.. åker man dit är man rökt. :brinnerup även om man är polis.. förmodligen ännu mer eftersom man riskerar åtal och då kan loosa sitt jobb, eller?

JonaZ skrev:
hA HAHA NEJ nu för tiden får man köra runt 200km/h men hade en r1 03:a innan o den gjorde garanterat 250km/h :) ibland flera gånger om dan....det du..
Sitter allt kvar på rätt ställe sen när du kliver av efter en 200km/h stint? :rolleyes:

Visst min hoj klarar oxå av att köras i 250, men ärligt...hur skoj är det rakt fram. Det enda som lockar ska väl vara att känna att man gör något "busigt" och få en adrenalinkick på så vis....men annars är det ju fullständigt onödigt om man tänker efter.

Master_ skrev:
Fördelen med att ha poliser som ibland går över gränsen och gör samma misstag som oss är att dessa poliser vet hur lätt det är att gå för långt och förhoppningsvis har lite överseende ibland.
Tänk om alla poliser följde lagen helt och hållet och aldrig befinner sig i en gråzon.. Tänk hur nitiska dessa skulle vara.. :gnissla
Samtidigt är det väll ett aktivt val man gör om man drar i 250.. åker man dit är man rökt. :brinnerup även om man är polis.. förmodligen ännu mer eftersom man riskerar åtal och då kan loosa sitt jobb, eller?

Så det är en fördel om någon som är anställd för att bl.a. lagföra brott själv begår samma brott? Och dessutom ligger fördelen i att denne har överseende med brott som är av den typen som denne själv begår?

Hoppas verkligen att du bara gjorde en tankevurpa...

Förövrigt vet jag inte vad du baserar "laglydig = nitisk" på? Fantasier? Några av de mest sympatiska människor jag känner kör laglydigt och beter sig annars på ett laglydigt och sympatiskt sätt.

Edit: kanske är bäst att tillägga att det jag nu skrev inte betyder att alla poliser som själva begår trafikbrott är olämpliga som poliser. Snarare är jag rätt förlåtande till dem, precis som att jag inte anser att en domare måste avskedas för ett mindre brott. Men jag kan på inget sett förstå hur det skulle kunna vara en fördel att poliser på fritiden begår olika brott. Som bäst är det väl oväsentiligt... kanske en obetydlig nackdel. Aldrig en fördel.

Sandstrom skrev:
Så det är en fördel om någon som är anställd för att bl.a. lagföra brott själv begår samma brott? Och dessutom ligger fördelen i att denne har överseende med brott som är av den typen som denne själv begår?

Hoppas verkligen att du bara gjorde en tankevurpa...

Förövrigt vet jag inte vad du baserar "laglydig = nitisk" på? Fantasier? Några av de mest sympatiska människor jag känner kör laglydigt och beter sig annars på ett laglydigt och sympatiskt sätt.

Edit: kanske är bäst att tillägga att det jag nu skrev inte betyder att alla poliser som själva begår trafikbrott är olämpliga som poliser. Snarare är jag rätt förlåtande till dem, precis som att jag inte anser att en domare måste avskedas för ett mindre brott. Men jag kan på inget sett förstå hur det skulle kunna vara en fördel att poliser på fritiden begår olika brott. Som bäst är det väl oväsentiligt... kanske en obetydlig nackdel. Aldrig en fördel.

Jo.. det är så sant. det var mest en tanke vurpa som jag hade endel mening med. Klart att helt laglydiga medborgare och poliser är att föredra eftersom framför allt polisen ska föregå med gott exempel. Leva som man lär.
Väljer man polis yrket så väljer man oxå en livstil (min åsikt) och bör egentligen leva därefter. men allt är inte svart eller vitt.. Dock så fungerar ju verkligeheten anorlunda ibland och vi är bara människor...

Olof.B skrev:
Så vitt jag vet finns det två poliser på sporthoj.com... Chrolo och kjelle, copkje tror jag han har som nick....
Det var nästan rätt Olof.B, KJECOP är rätt nick ;)

Jag är också Mc-polis och jobbar i Stockholm.

Jag är liksom CHROLO en övermänniska som aldrig kört för fort, gått mot rött eller sagt ett fult ord i hela mitt liv... :rolleyes:

Jag har skrivit en del i en annan tråd den senaste tiden, - Mitt första inlägg finns på sidan 3, inlägg 49. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=109031&page=1&pp=20

Där kan man läsa lite om hur trafikpolisen fungerar, om mig och mina åsikter. Men observera att det jag skrivit där är mina egna åsikter...

KJECOP : haha KJECOP får jag fråga en sak bjuder potatoesmc dig på korv för att du ska ha det under ditt nick ? :tummenupp

Lam-Kaka skrev:
KJECOP : haha KJECOP får jag fråga en sak bjuder potatoesmc dig på korv för att du ska ha det under ditt nick ? :tummenupp
Nja... Jag vet inte, kanske... Jag skall nog försöka tigga till en starkbira eller en slurk whiskey vid tillfälle, men en korv går också bra :fyllisar

Olof.B skrev:
Attans! Bara ½ poäng :(
Ja men ½ poäng är inte helt fel... Det är det lilla som kan vara avgörande :tummenupp

JonaZ skrev:
bara undrar alltså har suttit här o läst lite trådar o börjat undra när det har dykt upp flera stycken....hur många e ni egentligen härinne....hur lyckas ni hålla isär jobbet o fritiden?e ni alla lika hårda på lagen när de gäller er själva?
Ja menar ni måste väl oxo brassa på runt 250km/h på sommaren o känna glädjen..eller??

Vem bryr sig

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...