Hur många mc poliser finns det egentligen på SH?

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
bara undrar alltså har suttit här o läst lite trådar o börjat undra när det har dykt upp flera stycken....hur många e ni egentligen härinne....hur lyckas ni hålla isär jobbet o fritiden?e ni alla lika hårda på lagen när de gäller er själva?
Ja menar ni måste väl oxo brassa på runt 250km/h på sommaren o känna glädjen..eller??

JonaZ skrev:
bara undrar alltså har suttit här o läst lite trådar o börjat undra när det har dykt upp flera stycken....hur många e ni egentligen härinne....hur lyckas ni hålla isär jobbet o fritiden?e ni alla lika hårda på lagen när de gäller er själva?
Ja menar ni måste väl oxo brassa på runt 250km/h på sommaren o känna glädjen..eller??

Borde vara ett par hundra då det haglar pekpinnar och brorduktigfasoner här :tungan Vet faktiskt inte, och tror inte dem är efter oss heller... Annars hade väl dem blivit bannade direkt va :va

JonaZ skrev:

Vi är nog ett par stycken i alla fall. Det kanske är svårt att skilja på arbete och fritid som nybakad polis. Om jag är en ängel i trafiken? Kanske inte, men det får andra avgöra. När, jag säger när och inte om min stund kommer att bli ertappad med en fortkörning så är det bara att bita i det sura äpplet.

Jag har ju fördelen att jag kan köra av mig på jobbet. :)

CHROLO skrev:
När, jag säger när och inte om min stund kommer att bli ertappad med en fortkörning så är det bara att bita i det sura äpplet.

Skönt att höra att MC-poliser också är människor, man undrar ibland.

Låter vettigt CHROLO.....

Ni andra som har popcorn.......sorgligt killar...sorgligt....sabba andras trådar men inte min tack...

var de inte en polis som vart tagen i 200+ för ett tag sen o klarade sig helt å hållet :rolleyes:

ozeo skrev:
var de inte en polis som vart tagen i 200+ för ett tag sen o klarade sig helt å hållet :rolleyes:

Källa? Poliser brukar få samma böter som vanliga döda när de blir lasrade.

Wesslan skrev:
Källa? Poliser brukar få samma böter som vanliga döda när de blir lasrade.

tror närmare bestämt jag läste de i biketidningen :)
var dom har fått de ifrån kan jag inte säga.

polisen skulle tydligen ta det som träning inför bla bla bla.
han kryssade mellan en massa bilar så jag tror inte de va laser utan efterföljande polis :)

CHROLO skrev:
Vi är nog ett par stycken i alla fall. Det kanske är svårt att skilja på arbete och fritid som nybakad polis. Om jag är en ängel i trafiken? Kanske inte, men det får andra avgöra. När, jag säger när och inte om min stund kommer att bli ertappad med en fortkörning så är det bara att bita i det sura äpplet.

Jag har ju fördelen att jag kan köra av mig på jobbet. :)

Välkommen Chrolo, jag har också hojen i jobbet (som mc-instruktör) :tummenupp .

JT skrev:
Skönt att höra att MC-poliser också är människor, man undrar ibland.

Men frågan är väl vad som känns bäst; att få böter av någon som föregår med gott exempel eller att få böter av någon som gör precis samma sak själv? Har själv inga större problem med det, men kan tänka mig att en del kan bli lite irriterade om de får feta böter av en person som de dagen innan sett köra för fort.

Så vitt jag vet finns det två poliser på sporthoj.com... Chrolo och kjelle, copkje tror jag han har som nick....

Kan dom inte ta en övertalningskurs med Herr Hammrén eller va han heter..många verkar gilla han ju:-)

Poliser är också människor, dock bör det ju föregå med gott exempel. Ungefär som snuten som rånade posten / banken. Eller alla snutar som varje år snor saker under husrannsakor osv. Men vad kan man göra. Köra så fort man kan, på bakhjul, utan skylt, å få dom att krascha. GR = kungen för oss som helst inte stöter på den "goda sidan" ;)

Får väl tilläga "ironi

vbg_snake skrev:
Poliser är också människor, dock bör det ju föregå med gott exempel. Ungefär som snuten som rånade posten / banken. Eller alla snutar som varje år snor saker under husrannsakor osv. Men vad kan man göra. Köra så fort man kan, på bakhjul, utan skylt, å få dom att krascha. GR = kungen för oss som helst inte stöter på den "goda sidan" ;)

Får väl tilläga "ironi

Oj oj, nu ligger du i hetluften... :)

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret