Hur många körlektioner tog ni?

Antal lektioner, typ 20 stycken blev det på 70 minuter st, visst en hel del pengar även om jag kombinerade med privatkörning.
Kombinerar du med privatkörning, be din lärare om råd då så du vet vad du ska träna extra på privat, att skolorna skulle "suga ut" sina elever tror jag inte på, detta eftersom dom flesta bra skolorna har kö för lektioner för MC, dvs skulle du klara dig så kommer nästa elev.

Jag tog tio enkellektioner och en dubbellektion. Aldrig ägt en moppe och körde tio mil privat ungefär. Inte fick jag nån cross när jag var liten heller. :(

Men med rätt lärare och rätt uppmuntran så går det, promise. :tummenupp

Det blev ca 25 lektioner :)

Hakade upp mig lite på grunderna och sen på manöverbanorna så det tog lite fler lektioner än jag hade tänkt mig. Men det viktiga är inte resan utan målet.

Vissa har lättare för det än andra men det betyder inte att när man väl har kortet att man är en sämre förare för att det har tagit lite tid.

Själv är jag glad över att min lärare var så noga med att jag verkligen skulle lära mig köra hoj och inte bara klara körkortet.

Fyra lektioner och en tur med farsgubben på några mil dagen innan uppkörning. Gick utmärkt.

Körde me farsan en massa mil me den lilla 125:an, och klarade det galant och samma även med 650n senare, samt att ja körde en gång me hans kollega som har varit uppkörare.. så hade lite tur där :D

Kört cross sen jag var 6, sen skaffade man moppe när man var 15 så lite erfarenhet hade man väl. Tog lätt kort när jag var 16, fick ta 6 lektioner ungefär. sen tog jag två uppfräshningslektioner när jag var 18 och skulle köra upp för begränsad

Ska boka lektioner nu på fredag, men jag vet inte hur många jag ska boka.

Borde de inte räcka me kanske 5 stycken? Kört cross och lite mc hemma.

Ska boka lektioner nu på fredag, men jag vet inte hur många jag ska boka.

Borde de inte räcka me kanske 5 stycken? Kört cross och lite mc hemma.

Fem stycken är väl en bra början. Annars kan du ju börja med ett par stycken och sedan höra med läraren vad han tycker.

3 enkel 1 dubbel, körde inget privat men hade kört moppe när man var 15.Kan säga att man var bra nervös när man skulle göra det där jävla garageövningen.

Ca 20 lektioner, 12 enkellektioner på bana, 2 dubbelketioner i trafik samt 1 4-timmars i trafik.

Tycker att det kanske var för många men då jag bor i Sthlm och det är rediga köer till uppkörningen så tänkte jag som så att någon extra lektion hit eller dit inte spelar någon roll i sammanhanget.
Klarade uppkörningen på första försöket - vilket 97% av alla på samma körskola gör.

Jag behövde 4,5 lektioner. Det var nyttigt att träna krypkörningen på körskolans banor. I övrigt körde jag privat.

8 dubbel på kass trafikskola + 2 brända uppkörningar. ny skola 4 dubbel och kk kirrat. plus massa privatkörning. Jag är lite svårlärd.

Jo jag funderar på 10, och efter 5 stycken frågar man om man behöver fler

Privat 1 månad och sen 5 trippelektioner så var saken biff.redan efter 4 lekt tyckte körskolan att det var dags.Gick prima sen på uppkörningen trots att jag var skitnervis hela tiden.:tummenupp

Tror jag två dubbellektioner för att vet vad man skulle öva på. Övade sen privat en del. Sen var det två dubbellektioner för att öva bort dumheterna samt finslipa lite. Sedan uppkörning.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back