Hur många körkort?

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Ny (kul) fråga:

Hur många ggr har ni tagit (om) era körkort?
(inte för att det är en merit men det kan vara kul att se, o kul att se vem som slår rekordet).

Själv har jag lyckats ta kk 4 ggr, 1976, 1978, 1980 och 1982.

1998, 2001, 2005x2

Skitkul att ta körkort... :rolleyes:

KawaZX12r skrev:
Ny (kul) fråga:

(inte för att det är en merit men det kan vara kul att se, o kul att se vem som slår rekordet).

:hihi :hihi :rofl :rofl

Inte illa, har bara tagit lappen en gång men skam den som ger sig :hihi

KawaZX12r skrev:
Ny (kul) fråga:

Berätta gärna anledningen till förlusterna oxå..... Själv blev jag av med lappen förra året i fyra mån p.g.a. fortkörning...... Men jag har inte behövt ta om lappen.... Då måste man väl klockas i bra höga hastigheter...Eller?

Blanco skrev:
Berätta gärna anledningen till förlusterna oxå..... Själv blev jag av med lappen förra året i fyra mån p.g.a. fortkörning...... Men jag har inte behövt ta om lappen.... Då måste man väl klockas i bra höga hastigheter...Eller?

Hmm ... avstår fr att kommentera :hihi

KawaZX12r skrev:
Ny (kul) fråga:

:hihi Det är nog rekord.( :fatta! ) :yoparty

Har bara tagit kk en gång. Och det räcker för mig fan va trist det är att ta kk.. Ska ta för bil nu oxå... :)

Hmm, blir ju fyra gånger och jag är 20 år :yoparty

B-BE(fick man ju gratis)-C-CE och A givetvis. HAr ju iofs inte blivit av med kk ännu men det kommer nog också :tungan

Observera jag gick inte fordonsprogrammet på gymnasiet. Utan såg till att få något av lumpen ist! :tummenupp

Last edited:
Hmm.
B - 1989
B TAXI - 1996 (Ja då fick man göra uppkörning på VV för att få taxi)
D - 2003
C - 2004
CE - 2004 Tog det men blev av med det pga skolans uppkörningsgubbe inte var godkänd, oops han var vist det iaf har dom kommit på nu typ...
CE -2004
A -2004

hmm 7 ggr so far utan att bli av med lappen ;)

Ska dock köra upp en ggn till :) (Har bara behörighet för automat på bussen)
:banana

cleaner skrev:
Hmm.
B - 1989
B TAXI - 1996 (Ja då fick man göra uppkörning på VV för att få taxi)
D - 2003
C - 2004
CE - 2004 Tog det men blev av med det pga skolans uppkörningsgubbe inte var godkänd, oops han var vist det iaf har dom kommit på nu typ...
CE -2004
A -2004

hmm 7 ggr so far utan att bli av med lappen ;)

Ska dock köra upp en ggn till :) (Har bara behörighet för automat på bussen)
:banana

Glädjedödare :machinegu :Rockbanan

STOPPPPPPPPPP......!!!!!!!

Var inte frågan hur många gånger man tagit om det, altså hur många gånger man blivit av med det och sedan behövt göra om det...

inte alla som kuggat och behövt göra om eller som har tagit olika kk....

porec skrev:
STOPPPPPPPPPP......!!!!!!!

Var inte frågan hur många gånger man tagit om det, altså hur många gånger man blivit av med det och sedan behövt göra om det...

inte alla som kuggat och behövt göra om eller som har tagit olika kk....

Jag laste inte ngt om att man skulle ha blivit av med det, bara tagit om korkortet.

Jag har tagit om korkort har i USA ett par ganger men aldrig blivit av med det. Man behover val inte bli av med det for att ta om det?

Folköl skrev:
Jag laste inte ngt om att man skulle ha blivit av med det, bara tagit om korkortet.

Jag har tagit om korkort har i USA ett par ganger men aldrig blivit av med det. Man behover val inte bli av med det for att ta om det?

hur fan tar man om ett kort om man inte blir av med det??? speciellt med 7-8 år mellan dem? jag kan var trög nu.. är trött som fan men jag kommer inte på nått sätt... bara om man tar en ny behörighet...

porec skrev:
hur fan tar man om ett kort om man inte blir av med det??? speciellt med 7-8 år mellan dem? jag kan var trög nu.. är trött som fan men jag kommer inte på nått sätt... bara om man tar en ny behörighet...

Kanske tycker att de ger en kick varje gång.... :rolleyes:

B: -96
BE: -98
C: -98
CE: -98
A: -99

Det är de kort jag har tagit, tagit om något har jag aldrig gjort :)

porec skrev:

OK, OK, i Sverige ar det bara vid ny behorighet man maste ta om kortet om man inte har blivit av med det.

I vissa lander kravs det dock att man tar om korkortet med 5-10 ars mellanrum. Anledningen ar att man inte vill ha folk som INTE kan kora bil ute pa vagarna, oavsett om de ar 40 eller 80 ar.

Kanske aven skulle behovas i Sverige???!

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP