hur många kör tvåtakt ?

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
hur vanligt är det med tvåtaktare på tävlingarna ? .. funderar på att motarda 300:an och köra någon opentävling nästa år. är det idioti eller kommer jag ha lika kul som er andra ?

Tror bara det är Doordie här på sh. Men hans kx 500 kommer gå snabbare än din ;)
Men kör på...

Tror bara det är Doordie här på sh. Men hans kx 500 kommer gå snabbare än din ;)
Men kör på...

men när man står brevid och kollar på honom så ser det ut som han knappt använder nån effekt öht. fiser runt mest och går ut på rakan med vilt hjulspinn.:tummenupp

tror 300an kan funka kanon. kör på föffan.

Körde mot kompisen med sin KX500 i Eksjö. Dom rakorna var ju duktigt långa men vi höll ganska jämt.

Men det handlar nog som vanligt om gaskontroll :)

Körde mot kompisen med sin KX500 i Eksjö. Dom rakorna var ju duktigt långa men vi höll ganska jämt.

najs =)... ni har övertygat mig =)... så nu skall det bara gås med i i klubb som dolar med sådant här, eller kan man fortsätta vara med i fmck ? . sen skall det gås licensutbildning och sedan skal jag testa på mig ett openrace =).. bli kul detta.

najs =)... ni har övertygat mig =)... så nu skall det bara gås med i i klubb som dolar med sådant här, eller kan man fortsätta vara med i fmck ? . sen skall det gås licensutbildning och sedan skal jag testa på mig ett openrace =).. bli kul detta.

www.supermotosweden.se finns nog all info.

Det räcker att du är med i en SVEMO ansluten klubb (FMCK skall SVEMO ansluten), går licenskurs, anmäler dig, betalar engångslicens (och transponder) och sedan kör utav h-e :)

Jag kan köra licenskurs på västkusten till våren. Tränar ju i Borås (Viskafors) så det är relativt nära om du bor i Skövde. Vi håller kontinuerliga träningar så det kan vi ta när det passar dig. Se träningstråd.
Om du hellre vill köra i Örebro så kontakta Supermoto (Jocke Danielsson) så löser dom licenskurs där.

www.supermotosweden.se finns nog all info.

Det räcker att du är med i en SVEMO ansluten klubb (FMCK skall SVEMO ansluten), går licenskurs, anmäler dig, betalar engångslicens (och transponder) och sedan kör utav h-e :)

Jag kan köra licenskurs på västkusten till våren. Tränar ju i Borås (Viskafors) så det är relativt nära om du bor i Skövde. Vi håller kontinuerliga träningar så det kan vi ta när det passar dig. Se träningstråd.
Om du hellre vill köra i Örebro så kontakta Supermoto (Jocke Danielsson) så löser dom licenskurs där.

borås lät fint.. det tar vi när våren faller på.. kommer nog använda mig av borås som träningsställe relativt ofta känns det som

men när man står brevid och kollar på honom så ser det ut som han knappt använder nån effekt öht. fiser runt mest och går ut på rakan med vilt hjulspinn.:tummenupp

tror 300an kan funka kanon. kör på föffan.

:D:D:D :tummenupp

Han kör standard,ca 55hk på hjulet...har du det i din hoj :va
(min har ca 65hk på hjulet,där hinner du inte med) :yoparty

Last edited:
Men kör på...

Det är väl bara han över huvud taget. Kan iaf inte minnas jag sett flera. Och förra året så såg jag inte nån.

:D:D:D :tummenupp

Han kör standard,ca 55hk på hjulet...har du det i din hoj :va
(min har ca 65hk på hjulet,där hinner du inte med) :yoparty

Jag har kört mot dig också, men kan inte minnas att du försvann på rakan ;)
Upp till bevis :tuttar

Den som bevisligen går mycket fortare vid lite längre rakor är Thomas Aprilia.
Och proffsen förstås, men dom räknar jag inte eftersom dom kör så mycket fortare överallt.

nu har jag börjat med motardkittningen. så nu skall jag fixa fram ny frambroms. samt sen skall gaffeln in p åombyggnad till supermoto standard =) ser fram emot att ligga bakom er andra i sommar =)

Den som bevisligen går mycket fortare vid lite längre rakor är Thomas Aprilia.
Och proffsen förstås, men dom räknar jag inte eftersom dom kör så mycket fortare överallt.

Tyvärr är det inte så ofta man har nytta av all effekt..Men visst är det roligt att sitta rakt upp och kryssa mellan hojarna på långrakorna. :yoparty
På Linköpingstävlingen gick den på bakhjulet första tredjedelen av rakan trots att jag låg över styret..

Men i ärlighetens namn så har den mer effekt än vad jag klarar av så nästa år blir det en hoj med mindre pulver.. :D

Det är ett fint blått moln runt Doordies kx ;) Bara det är juh en bonus nog att köra...

Negliance: då kanske vi syns i Open då nästa år, tänkte försöka köra några tävlingar iaf.

Det är ett fint blått moln runt Doordies kx ;) Bara det är juh en bonus nog att köra...

Negliance: då kanske vi syns i Open då nästa år, tänkte försöka köra några tävlingar iaf.

För att inte tala om doften.. :tummenupp
Kom på mig själv en träning när jag jagade Doordie att jag satt och njöt av dofterna från hans gröna KX.. :tuttar

Två takt

Det bästa är ju att det inte hänger på motorn.
Skulle tro att Lazzarini/vd Borsch/Hiemer mm mm kör ifrån de flesta i sverige på en DT125.(dock moddad med andra gummihandtag)

På dinusaurie tiden körde Per Pettersson med en pappsmälla av fabr KTM, gick aldeles utmärkt.

//Thomas
(lever på gamla minnen)

Jocke K kom tvåa 2005 på en KX250 i S1 (?!). Det gick uppenbarligen alldeles förträffligt att köra blårök. Mer mångfald är skoj.

i vår när ni ser en bortkommen bonnajävel på en tvåtakts tm på första openracet. så får ni lova att ni kommer och hälsar .. =)

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka