Hur många HK circus?

Härnborg skrev:
2644732 Tjena, jag har en Mito med 160cc Polini, 35mm Mikuni och extraktor-rör på, och jag ska åka till E-tuna och bänka den så fort det blir vår, så då kan jag säga vad jag fick ut ur min. :tummenupp Om det skulle vara till nån hjälp :D

Tjenare!

Vart köpte du din hoj? Var trimmet på? Det verkar vara min ex-hoj.
 
Last edited:
Nej självklart är det inte omöjligt med 50hp i en 125:a.
MEN

Som tidigare inlägg, det är endast racer 125cc hojarna som går i GP VM som har 50hp och kanske lite över.
"Vanliga" köpekitt till 125cc Honda finns för 310000kr och där omkring.
Apriliacylindrar 125cc kostar typ 40000kr/ st och då är det grejor som kan gå i tex SM.

Rena fabriksdelar , motorer etc kan bara dom bästa teamen i GP världsmästerskap hyra.
Det handlar om miljoners kronor på GP nivå.


Kolla kittet för Honda RS125-06, JHA A-kit FX , 24000 pund + skatt !
www.sp125racing.com
 
Jösse skrev:
2648790 Nej självklart är det inte omöjligt med 50hp i en 125:a.
MEN

Som tidigare inlägg, det är endast racer 125cc hojarna som går i GP VM som har 50hp och kanske lite över.
"Vanliga" köpekitt till 125cc Honda finns för 310000kr och där omkring.
Apriliacylindrar 125cc kostar typ 40000kr/ st och då är det grejor som kan gå i tex SM.

Rena fabriksdelar , motorer etc kan bara dom bästa teamen i GP världsmästerskap hyra.
Det handlar om miljoners kronor på GP nivå.


Kolla kittet för Honda RS125-06, JHA A-kit FX , 24000 pund + skatt !
www.sp125racing.com


310 000 :näsblod ?
 
wINBLAD skrev:
2648889 310 000 :näsblod ?
Jepp det är vanliga grejor om man säger.
Fabriksdelar är ljusår bättre.

Ett exempel: A-kitt vevaxel till Honda RS250.
Kan bara hyras, 11000 euro / säsong.

Titanexpansionskammare till Aprilia 125 racer.

Och en rasad Aprilia 125 standard motor, (vevstakslagret som vanligt).
 

Bifogat

  • DSCN1909 (Large).JPG
    DSCN1909 (Large).JPG
    127.9 KB · Visningar: 51
  • DSCN1911 (Large).JPG
    DSCN1911 (Large).JPG
    135.2 KB · Visningar: 44
  • DSCN1912 (Large).JPG
    DSCN1912 (Large).JPG
    131.6 KB · Visningar: 51
  • DSCN1995 (Medium).JPG
    DSCN1995 (Medium).JPG
    76.7 KB · Visningar: 49
  • DSCN1996 (Medium).JPG
    DSCN1996 (Medium).JPG
    64.2 KB · Visningar: 42
  • DSCN2028 (Medium).JPG
    DSCN2028 (Medium).JPG
    128.8 KB · Visningar: 56
Jösse skrev:
2648927 Jepp det är vanliga grejor om man säger.
Fabriksdelar är ljusår bättre.

Ett exempel: A-kitt vevaxel till Honda RS250.
Kan bara hyras, 11000 euro / säsong.

Titanexpansionskammare till Aprilia 125 racer.

Och en rasad Aprilia 125 standard motor, (vevstakslagret som vanligt).


fy fan va mycket pengar... kör du med sånna här saker ? kunde ju fan köpt 2 gamla 600 hojjar istället går nog bättre:gnissla
 
lasse kongo skrev:
2648974 fy fan va mycket pengar... kör du med sånna här saker ? kunde ju fan köpt 2 gamla 600 hojjar istället går nog bättre:gnissla

Kör inte tvåtaktsracer själv.
Då hade man inte haft råd att torka sig i röv..

Antingen får man skaffa sig sponsorer eller köra på en lite lägre nivå.
Det behöver inte bli jättedyrt bara för att man kör racer, ska du ha dom bästa grejorna (eller nästan i allafall) då blir det MYCKET dyrt.
 
prulle skrev:
2647645 MODERATOR VAR ÄR DU!?!?

Om han vill trimma låt han trimma! Har ni inget vettigt å komma med så hållkäften!

Sen att det är korkat och att han kommer kracha, det är hans problem!

Ni är fan som min klass, kan inte tänka utanför er lilla instängda värld, Är det inte tråkigt där inne i er skyddade värld där mamma håller om er, när världen står utan för och ber om att ni gör något av den?

Om han krashar in i en 2åring, är det fortfarande bara hans problem då?

Jag trodde först att det var en ny Hangman på G, men det blev det inte riktigt. :(

Förstår inte att det ska bli sånt gnäll över pikar osv, gör man en sån här tråd får man vara fan vara beredd på det. Men bara för att det är i 125delen så ska det gråtas och deletas 2000 inlägg. Tänk er samma tråd i MC-relaterat, den hade fan inte deletats och bölats sönder bara för att folk skulle ha pikat sönder tråden.

Man är ingen man förrän man har fått ta lite skit.

Fyfan.

(Ovanstående inlägg kan innehålla text som kan uppfattas som OT för tråden)
 
Jösse skrev:
2648927 Jepp det är vanliga grejor om man säger.
Fabriksdelar är ljusår bättre.

Ett exempel: A-kitt vevaxel till Honda RS250.
Kan bara hyras, 11000 euro / säsong.

Titanexpansionskammare till Aprilia 125 racer.

Och en rasad Aprilia 125 standard motor, (vevstakslagret som vanligt).

....
....
:D Det där röret var inte att leka med, eller iofs så är det kanske det :va :tuttar
 
Härnborg skrev:
2650110 Hej! jag köpte den i Kristinehamn, och allt satt på, bytt motor till den 6-växlade och med det trimmet på.. Känns den igen? :)

Jag tror jag sålde den till grabben i Kristinehamn. Fick ni aldrig igång den motorn? Vet att den vibrerade som fan iallafall - knackade gjorde den också.

Är nästan säker på att det är min hoj eftersom den hade samma trim och dessutom den där fläcken på höger sida. Allt stämmer.
 
Här var det sannerligen dagens sura tråd, hursomhelst så kan man väl svara på frågan. Personligen tror jag nog han ska kunna få en 35-38Hk om det blir bra monterat.

Förövrigt tycker jag tonen mot de som verkar vara "moppefuckos" borde vara lite snällare. Ta och tänk tillbaka lite - visst var det ju lite roligt på tiden då man trimmade moppen och fick det att gå kiva ;>
 
H4 skrev:
2650634 Jag tror jag sålde den till grabben i Kristinehamn. Fick ni aldrig igång den motorn? Vet att den vibrerade som fan iallafall - knackade gjorde den också.

Är nästan säker på att det är min hoj eftersom den hade samma trim och dessutom den där fläcken på höger sida. Allt stämmer.

Då är det din gamla :)
Motorn har gått perfekt sen jag köpte den iaf, vibrerar satan, men det fixar farsan och jag i vinter, kanske ska fixa balansaxeln, men vi ska iaf gummera kåporna. Jag har inte märkt av nåt knackande iaf :va
Har du några uppgfter om hur fort den går och effekten i den? för jag tänkte åka och bänka den i sommar, men om du har dom uppgifterna så behöver jag ju inte det :)
 
Härnborg skrev:
2652427 Då är det din gamla :)
Motorn har gått perfekt sen jag köpte den iaf, vibrerar satan, men det fixar farsan och jag i vinter, kanske ska fixa balansaxeln, men vi ska iaf gummera kåporna. Jag har inte märkt av nåt knackande iaf :va
Har du några uppgfter om hur fort den går och effekten i den? för jag tänkte åka och bänka den i sommar, men om du har dom uppgifterna så behöver jag ju inte det :)

Jag har ingen aning om hur fort den går. Körde den som mest efter hastighetsbegränsningen (övningskörde).

Så du har inte samma motor kvar längre?
 
H4 skrev:
2652484 Jag har ingen aning om hur fort den går. Körde den som mest efter hastighetsbegränsningen (övningskörde).

Så du har inte samma motor kvar längre?

Okej, Jo, det har jag, för han jag köpte den av sa att ägaren innan honom hade bytt motor på den och dom hade inte gjort nånting med den, förutom att byta bromsbelägg.
Så det var du som bytte motor på den?
Hur långt hade kolven gått när du sålde den?
Vet du det så skulle det vara bra :)
Har du msn? för jag har några frågor till dig :)
 
Last edited:
Härnborg skrev:
2652578 Okej, Jo, det har jag, för han jag köpte den av sa att ägaren innan honom hade bytt motor på den och dom hade inte gjort nånting med den, förutom att byta bromsbelägg.
Så det var du som bytte motor på den?
Hur långt hade kolven gått när du sålde den?
Vet du det så skulle det vara bra :)
Har du msn? för jag har några frågor till dig :)

Jo motorn är bytt fast inte av mig. Har fortfarande kvar den gamla motorn (med fullt fungerande växellåda) här om du är intresserad :)

Kolven och cylindern hade knappt gått 500 km när jag köpte den. Har du mer frågor kan du PM:a mig din msn.
 
Last edited:
Back
Top