Hur många HK circus?

Nicco skrev:
2648373 Fan va slö den var :P





Skulle inte visa accet i den filmen, som du ser så släper jag ju iväg den på riktigt låga varv. Utan skulle bara visa toppfarten, kolla när jag kör förbi andra gången och smäller i 6an precis framför kameran, då gåre rätt hyfsat för att vara moppe.

Lundgren skrev:
2648173 Vad räknade du med? 45 hk på bakhjulet???



Ska jag va ärlig trodde jag faktiskit att en effekt ökning med 15hk inte skulle vara nån större match. Aja märks ju att man är ny inom det här området trots allt.
 
Last edited:
Lezo skrev:
2648394
Ska jag va ärlig trodde jag faktiskit att en effekt ökning med 15hk inte skulle vara nån större match. Aja märks ju att man är ny inom det här området trots allt.


men med lite portning osv så tror jag nog inte 40 hk skall vara helt omöjligt. + farter runt 200 snåret..
 
Jodå, det gick ju hyfsat :P
Lät som du varvade ganska bra när du körde iväg dock. Är ju iof moppe som sagt =)
 
kieL skrev:
2648397 men med lite portning osv så tror jag nog inte 40 hk skall vara helt omöjligt. + farter runt 200 snåret..



Precis, vad varavar igentligen en rs? max effekt max varv?

Och vad går bäst i fullpower utförande RS eller mito evulotion?
 
Lezo skrev:
2648407 Precis, vad varavar igentligen en rs? max effekt max varv?

Och vad går bäst i fullpower utförande RS eller mito evulotion?


dom går väl ungefär jämnbördigt.. den äldre 7växlade miton skall väl vara något vassare.

dom är väl helt döda under 6 tusen varv. effektkicken kommer väl runt 8.. och den drar väl uppemot 12 tusen varv.. mer kanske.. är inte expert på detta område :P


och nicco. om man kan sin grej så är 40hk inte alls omöjligt..

då de värsting 125 crossarna har runt 50 hk så..
 
Nicco skrev:
2648459 Så är det kanske.
Men 200 blås låer lite sisådär :O


e väll inte så omöjligt om utväxling och drev osv är valt för hög fart. om man nu som kiel säger portar och mekar lite:tungan
 
kieL skrev:
2648418

då de värsting 125 crossarna har runt 50 hk så..

Det finns ingen 125cc motocross i världen som har 50hp.
Hur tror du effektkurvan ser ut i en 125cc motor med 50hp ??????
Ja just det den drar mellan 12200-14100rpm om man har tur.


33hp original enligt Aprilia.
34 riktiga hp på vevaxeln kan man säkert förvänta sig med hela kittet på efter ordentlig justering (utan att röra cylinderns portning).

Börjar man närma sig 40hp i en 125cc motor så har du RIKTIGT bra grejor.
Originalvevaxeln i just denna Aprilia kunde varit bättre.

Varvtalet med 165cc cylindern är säkert ganska likt original.

40hp så börjar man seriöst närma sig en racer 125:a (tex Honda RS125), det ÄR riktiga grejor dvs.


Edit: Och jo Kosofuggen suger, kolla på gjutningen bara.., made in Taiwan.
Köp Mikuni !
 
Jösse skrev:
2648505 Det finns ingen 125cc motocross i världen som har 50hp.
Hur tror du effektkurvan ser ut i en 125cc motor med 50hp ??????
Ja just det den drar mellan 12200-14100rpm om man har tur.

hur förklarar du då att enligt bland annat ktm så hade deras vm hoj dom ställde upp med i vm för något år sedan 55hk, dock var det väl säkerligen på veven. närmare 50 på bakhjulet.

detta är jag säker på..
 
Jösse skrev:
2648505 Det finns ingen 125cc motocross i världen som har 50hp.
Hur tror du effektkurvan ser ut i en 125cc motor med 50hp ??????
Ja just det den drar mellan 12200-14100rpm om man har tur.


33hp original enligt Aprilia.
34 riktiga hp på vevaxeln kan man säkert förvänta sig med hela kittet på efter ordentlig justering (utan att röra cylinderns portning).

Börjar man närma sig 40hp i en 125cc motor så har du RIKTIGT bra grejor.
Originalvevaxeln i just denna Aprilia kunde varit bättre.

Varvtalet med 165cc cylindern är säkert ganska likt original.

40hp så börjar man seriöst närma sig en racer 125:a (tex Honda RS125), det ÄR riktiga grejor dvs.


Edit: Och jo Kosofuggen suger, kolla på gjutningen bara.., made in Taiwan.
Köp Mikuni !
De tävlar väl ändå med Arpilia RS i 125cc med. Klart det finns cylindrar som levererar mycket hp.
 
fanns väll någon länk här för ett tag sedan? monster tävlings 125 med någon spagge på... hade bra mer än 30:gnissla
 
KTM 125 FRR

Technical Information - Engine
Engine Type: single cylinder, 2-stroke
Displacement (cc): 125
Bore x Stroke (mm): 54 / 54.5 mm
Performance: approx. 55 HP / 13,000 rpm
Acceleration: 0-100km/h 3,5s 0-200km/h 12,5s
Top speed: 240km/h
Torque: 31 Nm / 12,800 rpm
Compression ratio: 9:1
Transmission: 6 gears
Carburetor: Keihin 39
Cooling: Liquid cooled
Lubrication: Mixture lubrication
Ignition: CDI

Technical Information - Chassis
Frame: aluminium twin spar frame
Suspension front/rear: Öhlins
Brakes front/rear: Brembo Steeldisc
Rims front/rear: Marchesini
Fuel Capacity: approx. 13 Liters
Weight: 136 kg incl. Rider

http://www.mikakallio.com/index.php?m=bike

Honda RS 125R

SPECIFICATIONS
MODEL RS125R
TYPE JR01
LENGTH × WIDTH × HEIGHT 1800mm × 570mm × 995mm
WHEELBASE 1215mm
GROUND CLEARANCE 110mm
SEAT HEIGHT 700mm
CASTER ANGLE 23°30’
WEIGHT (SEMI DRY) 71.5kg
ENGINE TYPE LIQUID COOLED TWO STROKE SINGLE
DISPLACEMENT 124cc
BORE AND STROKE 54mm x 54.5mm
MAX POWER 32.3 / 12250 (kw/RPM)
[44/12250] (ps/RPM)
MAX TORQUE 24.5 / 12255 (Nm/RPM)
[2.5 / 12250] (kgf•m/RPM)
CARBURETOR KEIHIN PJ35 (TH SENSOR&PWJ)
IGNITION DIGITAL CDI
TRANSMISSION 6 SPEED
CLUTCH WET MULTI PLATE
FUEL TANK CAPACITY 14 LITER
ENGINE OIL CAPACITY 0.5 LITER
FLAME TYPE ALLUMINUM TWIN TUBE
BRAKE FRONT : 296mm SINGLE DISK
REAR : 186mm SINGLE DISK
WHEEL FRONT : 2.50-17
REAR : 3.50-17
SUSPENSION FRONT : INVERTED TELESCOPIC FORK
REAR : SWINGARM


http://world.honda.com/HRC/products/rs125r/spec.html
 
Last edited:
stoooffe skrev:
2648726 KTM 125 FRR

Technical Information - Engine
Engine Type: single cylinder, 2-stroke
Displacement (cc): 125
Bore x Stroke (mm): 54 / 54.5 mm
Performance: approx. 55 HP / 13,000 rpm
Acceleration: 0-100km/h 3,5s 0-200km/h 12,5s
Top speed: 240km/h
Torque: 31 Nm / 12,800 rpm
Compression ratio: 9:1
Transmission: 6 gears
Carburetor: Keihin 39
Cooling: Liquid cooled
Lubrication: Mixture lubrication
Ignition: CDI

Technical Information - Chassis
Frame: aluminium twin spar frame
Suspension front/rear: Öhlins
Brakes front/rear: Brembo Steeldisc
Rims front/rear: Marchesini
Fuel Capacity: approx. 13 Liters
Weight: 136 kg incl. Rider

http://www.mikakallio.com/index.php?m=bike


sedär! det är ju iofs banracing. men DETTA visar ju att det inte är omöjligt?
 
kieL skrev:
2648738 sedär! det är ju iofs banracing. men DETTA visar ju att det inte är omöjligt?
Omöjligt är det väl ingen som har sagt men "Performance: approx. 55 HP / 13,000 rpm" står det också så någon garanti är det ju inte direkt. Och detta är ju definitivt på veven. ilket innebär ungefär 48hp på bakhjulet. Och detta är inget som en svenssons snickrar ihop i garaget direkt ;)
 
Lundgren skrev:
2648740 Omöjligt är det väl ingen som har sagt men "Performance: approx. 55 HP / 13,000 rpm" står det också så någon garanti är det ju inte direkt. Och detta är ju definitivt på veven. ilket innebär ungefär 48hp på bakhjulet. Och detta är inget som en svenssons snickrar ihop i garaget direkt ;)


nej, det har jag ju inte påstått heller. men ett fabriksteam i vm borde ju kunna vaska fram något liknande..
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top