Hur många HK circus?

Lezo skrev:
2646270Skulle testa att bygga en 125a nu när jag fyller 16 till jul var sak har sin tid. Och varför skulle jag köpa en tyngra motorcyckel? vilken sorts föräldrar skulle tilllåta sin son dra ut på en tung motorcyckel i traffik när man är 16? Dessutom är det ju kul att skruva, är inte bara ute för att köpa,gasa,sälja dirrekt.
Kör du ostrypt och ev. trimmat så är det ju samma sak som att köra på en tung motorcykel, iaf enligt lagens ögon. Men jag säger Lycka till med bygget! :)
 
Lezo skrev:
2646270 Cyllinder skulle enligt MHR (Malossi Hyper Racing) Leverera över 20hk enligt katalog. Köpte riktigt bra grejer runt omkring med ett kanon rör från fabrik i tyskland noga med allt förgasaren var polerad rätt igenom, blocket matchportat efter cyllen och massa pill. Var och noggrann med bestyckningen av fögasaren så den gick precis som den skulle dock så ärju alltid katalog hästar mer än var man får i verkeligenheter ;) Kan langa film om det skulle va nå tjafs.
Nejdå de är inget tjafs!
Jag undrade bara om du hade bänkat moppen eftersom du sa att du hade 16-18 hk i den ;)
men när du fixat RSen som du ska köpa med delarna och om han gör nytt rör åt dej också...se till o bänka den sen skulle vara kul o se vad du får i den:tummenupp
 
Grappy skrev:
2646276 Kör du ostrypt och ev. trimmat så är det ju samma sak som att köra på en tung motorcykel, iaf enligt lagens ögon. Men jag säger Lycka till med bygget! :)



Jo satan, men känns inte som att snuten i den här stan kommer att böka på med att räkna ut KWH efter gatan så med 125a ere nog lungt ;D Och har en olovlig sedan tidgare också så blir man tagen rycker ju lämpen loooong time.
 
Solid snake skrev:
2646229 Precis, låt honom trimma, ni andra är väl avis för att ni själva inte har råd att trimma era sura moppar.


Min måPpe är inte sur! :finger
 
HannesH skrev:
2645466 ja, men sen har du ju varken kort eller hoj..och desutom ett namn där du råkat ha cpslck aktiverat..:hihi

:rolleyes:


hehe, CAPSLOCK FTW!:D

Jag ska göra teorin i jul, köra upp i jul, så snart blir åka. Jag tror inte jag tröttnar på en avstrypt 125a typ nsr, rgf whatever.

ontopic: Önska dig hårda paket från :tomten
 
wINBLAD skrev:
2647085 hehe, CAPSLOCK FTW!:D

Jag ska göra teorin i jul, köra upp i jul, så snart blir åka. Jag tror inte jag tröttnar på en avstrypt 125a typ nsr, rgf whatever.

ontopic: Önska dig hårda paket från :tomten
Ockej hur u hela ska du köra upp i Jul om jag får fråga? När de stänger i Oktober :va
 
oj skrev fel, mena att jag gör teorin i på jullovet, sen kör upp i vår :P

EDIT: Du kan inte tänka dig att lägga upp en film på moppen, få se om det nu ser ut att vara några 18 häst.:rolleyes:
 
Last edited:
MODERATOR VAR ÄR DU!?!?

Om han vill trimma låt han trimma! Har ni inget vettigt å komma med så hållkäften!

Sen att det är korkat och att han kommer kracha, det är hans problem!

Ni är fan som min klass, kan inte tänka utanför er lilla instängda värld, Är det inte tråkigt där inne i er skyddade värld där mamma håller om er, när världen står utan för och ber om att ni gör något av den?
 
Lezo skrev:
2643983 Tjena.


Har ialf hittat aprilian of my dreams nu. Och ska hämta den nu om några dar. Hade tänkt blåsa runt lite nu på höstkanten så pass att man ledssnar på effekten. Så jag har hittat en setup bestående av: Koso 34mm D-slide fögge, Konfilter, Reedblock och membra, Jollymoto SP krök Och en 165cc Malossi cyllinder. Nån som vet hur många hk det reulterar i ca? Och hur skiljer sig portningen av 165cc cyllinder till skillnad från org cyllen, mkt elakare lr funkar det som en bigbore cylle?.

Aja om nån vet hur många HK en setup ger dugligt inställd på ett ungefär så SKRIV.
Kan också va intressant att veta hur mkt det ger utan trimcyllen och bara grejerna runt om.

Kör inte på Koso, satsa direkt på en bra förgasare istället för halvfabrikat.
Mikuni flatslide eller ev Keihin.
Gärna med dialjet.

Konfilter suger getpung, använd originalburk o ev modda luftvägarna i burken samt filtret, det finns en orsak varför man använder luftburk.

Jaga tag på V-force3 membran, finns säkert till Rotaxmotor i MX125:an (supermotarden).

Jollymotopipan fungerar säkert hyffsat, lämna in och tiga om senare om den inte passar till portningen i 165cc´n.
Det finns många som är duktiga på att tigsvetsa.

165cc cylindern är säkert snäll i portningen.
Mät upp durationerna i original / Malossicylindern.

Kasta av hela det separata oljesystemet direkt !
Vevaxlarna är känsliga på Rotaxmotorerna.
Bestycka ordentligt.

Har sett en RS i Spanien som gick Riktigt skarpt så visst man kan nog få bra fart på dom också.
34hp är nog rimligt.
 

Bifogat

  • DSCN2842 (Large).JPG
    DSCN2842 (Large).JPG
    80.5 KB · Visningar: 34
  • DSCN2844 (Large).JPG
    DSCN2844 (Large).JPG
    68.7 KB · Visningar: 28
prulle skrev:
2644673
Precis en cross kan ha det efekt utget eftersom det handlar om sekunder på max varv, innan man släpper av och där med skonar motorn..
Du borde komma å lyssna på när jag åker 80cc på crossbanan :rolleyes: :näsblod Det är inte många sekunder den går under 10 000 varv...

Var det inte snack om i en tråd nyss att det var skadligt att slå av gasen förresten? ;)
 
Olof Eriksson skrev:
2647663 Du borde komma å lyssna på när jag åker 80cc på crossbanan :rolleyes: :näsblod Det är inte många sekunder den går under 10 000 varv...

Var det inte snack om i en tråd nyss att det var skadligt att slå av gasen förresten? ;)
okej får väll erkänna att jag inte är direkta cross kungen men dom gånger jag har kört ligger jag fan inte på max varv konstant? vist allt eller inget men inte maxvarv

Sen va det väll rejäll motorbroms som va farligt. ;)
 
Last edited:
Jösse skrev:
2647651 Kör inte på Koso, satsa direkt på en bra förgasare istället för halvfabrikat.
Mikuni flatslide eller ev Keihin.
Gärna med dialjet.

Konfilter suger getpung, använd originalburk o ev modda luftvägarna i burken samt filtret, det finns en orsak varför man använder luftburk.

Jaga tag på V-force3 membran, finns säkert till Rotaxmotor i MX125:an (supermotarden).

Jollymotopipan fungerar säkert hyffsat, lämna in och tiga om senare om den inte passar till portningen i 165cc´n.
Det finns många som är duktiga på att tigsvetsa.

165cc cylindern är säkert snäll i portningen.
Mät upp durationerna i original / Malossicylindern.

Kasta av hela det separata oljesystemet direkt !
Vevaxlarna är känsliga på Rotaxmotorerna.
Bestycka ordentligt.

Har sett en RS i Spanien som gick Riktigt skarpt så visst man kan nog få bra fart på dom också.
34hp är nog rimligt.



Koso förgasare suger inte pung. Dom känns som bra mkt solidare bygge än t.ex. dom kehinförgasare som jag haft och göra med. Koso eju rikitgt bra grejer med högkvalite. Och 34hk? det ska väl den lämna ifrån sig urpluggad? :O
 
Lezo skrev:
2647763 Koso förgasare suger inte pung. Dom känns som bra mkt solidare bygge än t.ex. dom kehinförgasare som jag haft och göra med. Koso eju rikitgt bra grejer med högkvalite. Och 34hk? det ska väl den lämna ifrån sig urpluggad? :O
Jösse menar kanske 34 på bakhjulet?
Det skulle rimligtvis bli 38,5 - 39 på veven. Öka någon hk till kanske. Mycket mer än 40 på veven blir det nog inte.
 
Lundgren skrev:
2647835 Jösse menar kanske 34 på bakhjulet?
Det skulle rimligtvis bli 38,5 - 39 på veven. Öka någon hk till kanske. Mycket mer än 40 på veven blir det nog inte.



Frågadeju i n¨ån tråd förut, då sarom 34hk, vet dock inte om det var på veven lr bakhjulet. Men man borde väl plocka ut minst 10-15 hk mer än vad som finns avstrypt?
 
har för mig att den har bänkats org till 30.. med allt det så måste du ju få mer:va
 
lasse kongo skrev:
2647943 har för mig att den har bänkats org till 30.. med allt det så måste du ju få mer:va
Tror cylindern är så pass snäll i portningen att man inte vinner speciellt mycket topp effekt utan får istället mera botten. Detta är dock bara spekulationer.

prulle skrev:
2647955 31 tror jag.
Dynojetbänk har jag för mig. DJM som bänkade den väl?
 
Last edited:
Lundgren skrev:
2648138 Tror cylindern är så pass snäll i portningen att man inte vinner speciellt mycket topp effekt utan får istället mera botten. Detta är dock bara spekulationer.


Dynojetbänk har jag för mig. DJM som bänkade den väl?




40cc extra, och kanju inte tänka mig att portningen är snällare då slitaiget skulle bli mindre. Dessutom är det ju bättre rör, fögge,reed, tändningen o.s.v. Lixom bara en moppe om du sätter på bigbore(20cc extra), effekt, och lite lullull så haruju typ 7hk extra. Aja får väl skicka ner cyllen till Bram i holland om den skulle för snäll.
 
Lezo skrev:
2648161 40cc extra, och kanju inte tänka mig att portningen är snällare då slitaiget skulle bli mindre. Dessutom är det ju bättre rör, fögge,reed, tändningen o.s.v. Lixom bara en moppe om du sätter på bigbore(20cc extra), effekt, och lite lullull så haruju typ 7hk extra. Aja får väl skicka ner cyllen till Bram i holland om den skulle för snäll.
Vad räknade du med? 45 hk på bakhjulet???
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top