Hur många hk är på moto gp hojar

125 = 50-65hk
250 = ca 100hk
MotoGP = 190-250hk (eftersom hojarna är så lätta är nödvändigtvis inte den hoj som har mest effekt som är den bästa på banan, ofta så trimmar teamen istället ner hojen för att göra den mer kontrollerbar och få bättre kontakt däck/banyta).

Inte uppimot 120 hk i 250. :va
Har fått för mig det.

190 lät lite klent på en gp hojj. Tror ingen är på under 200.

Snitt skulle ja gissa på runt 230 hk.
Men bara vad jag tror som sagt!

Last edited:
Svemack skrev:
2391573 125 = 50-65hk
250 = ca 100hk
MotoGP = 190-250hk (eftersom hojarna är så lätta är nödvändigtvis inte den hoj som har mest effekt som är den bästa på banan, ofta så trimmar teamen istället ner hojen för att göra den mer kontrollerbar och få bättre kontakt däck/banyta).

Det är ju ändå helt sjukt... lär ju inte vara så roliga serviceintervall på de maskinerna va?

Jag tror att Svemack menar bakhjulshästar, dvs inte att förknippas med konsumenthojjarnas fabriksuppgifter.

Honda RC211V hade ju 220 bakhjulshästar, och det var för 2-3 år sedan. Dem väger väl ngt i stil med 145 kilo också har jag för mig.

220 bakhjulshästar blir ca 253 hästar på veven så det dröjer innan R1/ZX10/CBR1000/GSXR1000 är uppe i dem nivåerna.

Å andra sidan går inte MotoGP hojjarna på vanlig bensin heller.

/a

I det senaste numret av Performance Bikes så besöker gänget Akrapovic fabriken. Eftersom dom jobbar med bl.a Moto GP-hojar så har dom naturligvis ett par stycken i fabriken som dom kan bänka. 240bhp är den högsta effekten som dom har fått ur en bänkning. Det står inte om det är från en Moto GP-hoj, men man kan ju anta det.

Nästan sjuka värden om man tänker på att det är max 1000cc 4-takt sugmotorer. Det ni!

/a

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back