Hur många här har fått sin hoj stulen?

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Lite som en spin off till låstråden!

Så har ni fått hojen stulen?
Vad var det då för hoj och hur stod den parkerad och hur var den låst?

Jag har haft allt från custom till sporttourer utan att bli av med hojen.

Kört sen 2005 och bor i Stockholmsförorten Solberga.
Hemma parkerar jag i Garage.
På resa parkeras hojen där möjlighet finns, är det på gatan så låser jag med skivbromslås (När jag kommer ihåg att ta med mig det)

3 stulna R1:or vid olika tillfällen, i två olika medelklassområden i Göteborg. Alla låsta med skivbromslås, någon också med kätting genom hjul. Alla i eget låst garage. Har dragit slutsatsen att om fel folk nån gång ser när man plockar ut hojen spelar det ingen roll vad man har låst med. :huvet

2 gånger.

Vid St eriksplan - Yamaha 660 XTX låst med skivbromslås.
I Bromma 2 meter utanför min dåvarande lgh - BMW Xmoto låst med kätting samt skivbromslås.

0 gånger, och haft hojar i tre olika städer varav en var Stockholm.
Aldrig haft andra lås än styrlås på dem.

Pedalcyklar däremot...huvva...3 mountainbikes, 2 citybikes, o två "vanliga".

Jag har tyvärr blivit av med SJU!!!

Men kört många år iofs. Inbillar mig det snoddes mer MC förr också.

Min första hoj, ninja 250, blev stulen. Den stod i car port och var låst med två skivbromslås.
Min andra hoj, Z1000SX, råkade ut för ett stöldförsök för de plockade loss kablar till bromsljuskontakten (?!) och lossade övre styrhalva, så muttern ramlade av på motorvägen på vägen hem. Den hojen stod på parkeringen till en badstrand i Stockholmsskärgården och har vid tillfället lås i främre bromsskiva, och larm. Flickvännens GSX1250FA fick påhälsning av samma muppar, vi kom antagligen tillbaka precis när de börjat pilla med hojarna så de drog, eller så blev de skrämda av larmet

Jag blev av med en Gixxer 750 i Hammarbyhöjden i södra Stockholm för 4 år sen. Den stod i ett flerbilsgarage med ett Abus Granit Plus i ena bromsskivan. Dom hittade den efter en vecka, då såg det ut som om buset hade haft den som drivankare efter en timmertradare :(

Jag önskade att någon stal min Huskvarna 360. Ställde den olåst överallt men ingen ville ha skräpet. Förmodligen fick dom inte igång den. Sämsta hoj jag någonsin ägt.

En hoj. Bättre närförort i Stockholm. Parkerad utomhus på gemensam nätgallerinhägnad parkering, med grind låst med kätting och hänglås.

På hojen satt gaffellås, klass-3-kätting och dito lås runt stolpe och bakhjul, plus tjockt wirelås genom framhjul och annan hojs framhjul.

Nätgallerinhägnad uppklippt. Lås/kättingar kapade med motorkap. För en 17 år gammal hoj med kickstart...

Som dessutom hittades 12 timmar senare, 1 km från stöldplatsen.

3 stulna R1:or vid olika tillfällen, i två olika medelklassområden i Göteborg. Alla låsta med skivbromslås, någon också med kätting genom hjul. Alla i eget låst garage. Har dragit slutsatsen att om fel folk nån gång ser när man plockar ut hojen spelar det ingen roll vad man har låst med. :huvet

Räcker väl med att dom ser din hoj på stan, tar regnr, kollar var upp var du bor och om det är ett garage vid alt närmsta delade garage från din adress?

Själv har jag fått crossar stulna när jag var yngre. Fick tillbaka dom samtliga tillfällen och det visade sig vara folk intil min omgivning. En halv polares brosa och syrrans ex.

Last edited:
Jag fick en R1 stulen 2002 utanför ett fönster där jag satt i grupp och studerade. De knäckte styrlåset och ledde bort den.

Har kört hoj sedan -95 och fått en hoj stulen.
Bodde i London runt 2001 och fick då min hoj snodd på gatan utanför jobbet mitt på dagen med kätting i bakhjul och lås i bromsskivan.
Nattetid var den fastlåst med lång kätting i stolpe....
Buset snor det dom vill hur noga man än är!

Haft olika garage i området jag bodde i tidigare.

14 inbrott/försök på 10 år
3 hojar stulna
1 ren skadegörelse (rispade in "Du skall dö wonderwizard" på tanken, på en tjejpolares hoj som stod i mitt garage
flertalet stöldförsök på hojar, men har haft larm & kameraövervakning efter att min R1 04 blev stulen

har fångat tjuvar på bild, samt lyckats avvärja stöld tack vare att larmet gått.

-R6 1999, låst med styrlås, skivbromslås & kedja.
hittades efter några veckor av mig & en polare som e polis (finns tråd om det)

-CBR 1000 RR 2004, en kompis hoj som var parkerad i mitt garage, låst med styrlås & skivbromslås
tjuvarna följde efter polaren, såg var han ställde den. borta dagen efter. min R1 -99 fighter & polare 2´s fzr600 stod kvar

-R1 2004, låst med kedja & styrlås, aldrig återfunnen, men jag vet vem som stal den, kan inte bevisa ngt dock

Jag önskade att någon stal min Huskvarna 360. Ställde den olåst överallt men ingen ville ha skräpet. Förmodligen fick dom inte igång den. Sämsta hoj jag någonsin ägt.

Enda hojen jag blivit av me va oxå en Husqvarna 400 å de va sommaren -81, å klantarna hade dumpa den för dom inte fått igång den så jag fick tillbaks den...
Är nog någe specielt me gamla Qvarnor....:D:D

En hoj. Bättre närförort i Stockholm. Parkerad utomhus på gemensam nätgallerinhägnad parkering, med grind låst med kätting och hänglås.

På hojen satt gaffellås, klass-3-kätting och dito lås runt stolpe och bakhjul, plus tjockt wirelås genom framhjul och annan hojs framhjul.

Nätgallerinhägnad uppklippt. Lås/kättingar kapade med motorkap. För en 17 år gammal hoj med kickstart...

Som dessutom hittades 12 timmar senare, 1 km från stöldplatsen.

Helvete. Den måste varit UNIK!

Helvete. Den måste varit UNIK!

Jo tjena :lol!
Och till saken hör att på rutan mitt emot stod en Suzuki XF650 som ej var fastlåst i något, bara att lyfta ut. Men den såg väl inte lika cRosscoOl ut :död.

Enda hojen jag blivit av me va oxå en Husqvarna 400 å de va sommaren -81, å klantarna hade dumpa den för dom inte fått igång den så jag fick tillbaks den...
Är nog någe specielt me gamla Qvarnor....:D:D

Köpte en 400 WR efter jag äntligen blivit av med 360:n. Fantastiskt maskin, bästa enduron jag haft. Saknar den än, den gick också sönder hela tiden men då hade jag kompisar som kunde samla in delarna utefter endurospåret för dom var alltid bakom. En gång tappade jag ljuddämparen, sig vad som inte gick sönder, tog den under armen och körde hem, bodde mitt i stan, passerade polishuset. HUSQVARNA 400 CC, utan pipa, lät fantastiskt mellan kåkarna.
Kopia av Paul-101214_0001.jpg

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...