Hur många här har fått sin hoj stulen?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ett inbrott i garaget i december 2011: Dom tog verktyg och skyddsutrustning som hjälmar.
Hade brutit upp garagedörren / låset med bräckjärn / kofot.
Satte in larm efter inbrottet.
Tre inbrottsförsök i garaget en aprilnatt 2012.
Men gav upp då "vårt nya hembyggda Infernolarm" gick igång i garaget så fort garagedörren böjdes upp ca 5mm.
Och grannarna vaknade, hängde ut genom fönstren och ringde störningsjouren.
0 (noll) snodda hojar. Har alltid ett smutsigt kapell över hojen när den är parkerad för natten utomhus under resa. Hojen låst med styrlåset och ett skivbromslås.

BMW R60 på 1960-talet, på 2000-talet SV650S, Sprint RS och GSX1300R är kanske inte intressanta för buset ?
 
Last edited:

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Ett inbrott i garaget i december 2011: Dom tog verktyg och skyddsutrustning som hjälmar.
Hade brutit upp garagedörren / låset med bräckjärn / kofot.
Satte in larm efter inbrottet.
Tre inbrottsförsök i garaget en aprilnatt 2012.
Men gav upp då "vårt nya hembyggda Infernolarm" gick igång i garaget så fort garagedörren böjdes upp ca 5mm.
Och grannarna vaknade, hängde ut genom fönstren och ringde störningsjouren.
0 (noll) snodda hojar. Har alltid ett smutsigt kapell över hojen när den är parkerad för natten utomhus under resa. Hojen låst med styrlåset och ett skivbromslås.

BMW R60 på 1960-talet, på 2000-talet SV650S, Sprint RS och GSX1300R är kanske inte intressanta för buset ?
Hahaha, schysta grannar, man ringer inte snutten utan störningsjouren......
Nåja, målet uppnått, inga snodda grejor :tummenupp
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Tror inte det, tänkte skramla igång ena snart o besikta den imorrn så jag får se om den står kvar först :tummenupp

..och för att qvoota mig själv som jag brukar gör, nope ingen hoj stulen :tummenupp

Fick kabla igång skiten med bilen, trångt o jävligt.. dammigt var det också. Men men nu är den betrodd två bast till, besiktningsgrabben tyckte naturligtvis att jag såg benhård ut i min mundering vilket jag kommer leva på hela sommaren:

20180510-102059.jpg
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Kört och ägt mc sedan 99.

Bor: Södermalm, Stockholm

4 stulna hojar (och ungefär lika många stöldförsök, som ju kan vara en minst lika stor pain in da ass)

Kawasaki ZX-6R. (Plats: Årsta, skivbromslås och immobilizer)

Triumph Street Twin (Vasastan, skivbromslås och immobilizer)

Honda SH300i (Sollentuna, larm och immobilizer)

Honda SH300i (Bromma, larm och Smart Key)


Nej, aldrig utan min kätting, numera! Ska man rida, ska det svida. Slut på allmänhetens åkning, tjuvjävlar! *HATA*
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Min absolut första hoj, en rd125 blev stulen ur ett gemensamt garage där den stod under vintern. Jag hade inget bygellås utan bara styrlås. De som snodde den vara säkert s.k "moppefuckon" som ville ha delar för de snodde inte morsans hoj som stod precis bredvid. Den har aldrig kommit tillrätta.

När jag bodde i göteborg försökte man stjäla min pendlingshoj, en Mtx125. Man bröt upp tändlåset men lyckades inte bryta upp mitt bygellås men man hade försökt att bryta det med en bil-originaldomkraft. Även denna gång var det helt klart s.k "moppefuckon".
 

Stormtropper

Numera ser man snabb ut(köpt helställ)
Gick med
24 May 2010
Ort
Huddinge
Hoj
1cylindrig med abs
Blivit av med XT660 -04 låst med kätting, låst styre blev av med den på egna parkeringen ( bor i villa) mitt på dagen en lördag.
Blivit av med en KTM690 smc-r -08 var låst utanför jobbet ( skivbromslås ,styrlås) mitt på dagen......
Annars så har jag haft mina hojar kvar.
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
En Honda CBR 1000F som stod i låst mc-bur med skivbromslås och styrlås i Tuve. Hittades ganska repig med trasig bromsskiva. Återställdes till kanonskick av Ahlqvist Honda på Bikestreet. En Honda VFR 800 FI som stod låst med skivbromslås och styrlås 1 meter utanför sovrumsfönstret i Mölnlycke:gnissla. Hittades på Hisingen och lackades om och återställdes i toppskick av Kenneths MC. Inte så farligt ändå med tanke på att jag kört mc sedan 1981.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Tack och lov inga hojar eller snöskotrar, men väl en Porsche. Rakt utanför min övernattningslägenhet i Upplands Väsby, på valborgsmässoafton 2005. Sedan dess står alla mina leksaker i ett låst och larmat garage i glesbygden som dessutom bevakas av en synnerligen lättväckt far, en schäfer (modellen som är arg och har LÅNGA tänder) samt en vapengalen granne. Så östeuropeer, knarkarpack och bodensare göre sig icke besvär, om de inte vill ha ett minne för livet förståss.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Räcker väl med att dom ser din hoj på stan, tar regnr, kollar var upp var du bor och om det är ett garage vid alt närmsta delade garage från din adress?

Ja, det kan absolut funka, men i mitt fall har garagen inte varit jättelätta att koppla till min adress.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Blev av med en gammal HVA cross för massa år sedan. Var att betrakta som en gammal skithoj redan när den stals. Antar att det var samma person som stal den omkom i en singelolycka en tid senare på sagd hoj. Stals ur en låst lada på landet. Hojarna jag haft senare år har klarat sig, (peppar, peppar).
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
2 gånger.

Vid St eriksplan - Yamaha 660 XTX låst med skivbromslås.
I Bromma 2 meter utanför min dåvarande lgh - BMW Xmoto låst med kätting samt skivbromslås.

Samma här, Bromma utanför lägenheten med skivbromslås. Fanns släpmärken efter den, så antagligen bara några as som lastat och dragit.
KTM 690 bör tilläggas.
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Stockholm, förort med mycket bus.

Ducati Multstrada utanför porten. Försök till att klippa upp hänglås och pilla sönder tändningslåset (hojen kvar).

Honda Fmx och Xr650r. låst flerbilsgarage, låst bur, skivbromslås m.m. Söndersågad bur och hojar bort. Återfunna ett par dagar senare 5 mil borta, orörda och fortfarande låsta. Lite skavanker på ena men bara o låsa upp o köra hem båda. En hittades av privatperson och polis den andra.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tack och lov inga hojar eller snöskotrar, men väl en Porsche. Rakt utanför min övernattningslägenhet i Upplands Väsby, på valborgsmässoafton 2005. Sedan dess står alla mina leksaker i ett låst och larmat garage i glesbygden som dessutom bevakas av en synnerligen lättväckt far, en schäfer (modellen som är arg och har LÅNGA tänder) samt en vapengalen granne. Så östeuropeer, knarkarpack och bodensare göre sig icke besvär, om de inte vill ha ett minne för livet förståss.

En kollega med BMW råkade ut för inbrott när de var hemma. Men deras hund ingrep och jagade tjuven, bet sig fast i tjuvbenet och tuggade på. De ringde Polisen som kom och tog hand om tjuven. Polisens sista råd innan dom åkte:
Nästa gång ringer ni inte Polisen utan låter hunden tugga på i lugn och ro.
Vilket dom tänker göra nästa gång.
Att låta hunden bita tjuven och ringa Polisen kostade dom 17000kr i ersättning till tjuven.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top