Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
HenRRik skrev:Ja, allmänna bilfånetråden!!
Själv har jag en BMW 535 Turboprojekt!

Kapten Blåskägg skrev:Ahlgrens![]()

Tycker mig känna igen PV'n, du köpte den möjligen inte från Åmål?? En kompis hade en liknande för några år sedan. Tror det var 2.5 lit 16V med dubbelturbo i den, gick som fan. Var ljusblå och vit på den tiden om jag inte missminner mig.Dee_cati skrev:Just nu ligger det still på den fronten men det har hänt lite genom åren. Dock oftast köpt färdigt i ekonomisyfte då man sparar halva pengen och kan finjustera lite för pengarna istället.
Planer: Byta motor i nuvarande HiJeten mot en turbomotor, antingen färdig charademotor eller bygga själv.
Ett avstannat isbilsprojekt som står och förfaller, skulle behöva slänga ihop turbomotorn jag har till det men det kommer inte bli av.
Framtida planer: Bygga ihop min drömbil som är en renault turbo2-replica
Svansmotor (troligtvis en volvo-4:a eller 5:a) runt ca 450-500pållar, bakhjulsdrift, drömchassie samt kromad bur![]()
Ekonomin håller inte för detta nu (räknar på runt 130k) så det får vänta. Kallgarage känns inte lockande heller så inköp av hus med tillhörande garage kommer antagligen först.
Två bilder på de senaste bilarna, den ena med dubbelturbo (volvo-4:a) med uppskattade 350-400hk (11.38/191,5) samt en liten fjatt med uppskrämd b20 (184hk om jag inte minns fel, gick bra med 600kg's vikt)
Edit/ såg att det fanns volvo-folk här... En annan är allergisk mot volvo så jag behöver bli av med lite skräpEn b20turbo, bara plocka ihop. Mycket fina delar, allt för 6000:-!
Dee_cati skrev:Två bilder på de senaste bilarna, den ena med dubbelturbo (volvo-4:a) med uppskattade 350-400hk
Hornet_Fredde skrev:Tycker mig känna igen PV'n, du köpte den möjligen inte från Åmål?? En kompis hade en liknande för några år sedan. Tror det var 2.5 lit 16V med dubbelturbo i den, gick som fan. Var ljusblå och vit på den tiden om jag inte missminner mig.
pw skrev:En gammal BMW 535 med turbo under ihopskruvning. Allt finns (nästan) och det har snikats nåt vansinnigt, hela alltet har inte kommit över fyra lakan änoch nej, jag har inte köpt nåt stulet.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |