Hur många datorer har du?

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date

Merovingian

Guest
Kan vara lite intressant att veta vad SH'aren sportar i antal datorer. De flesta har säkert bara en, medan andra verkar ha hur många som helst.
Personligen har jag två. En krallig laptop á 16,4" för allt och inget, och en ultraportabel á 8" för utsvävningar.

Hur många har du?

2 Laptops
2 Stationär
1 Handcomputer

Hade 3 stationära hemma i ettan tills alldeles nyligen, insåg att det såg ut som en pundarkvart med halvslaktade datorer överallt :D

Nu är det fördelat på en laptop + stationär per boende.
Man klarar ju inte torplivet utan computers :tungan

4 bärbara
3 stationära
Fördelat på 5pers, en katt och några dammråttor :tummenupp

Ungarna har varsin Laptop och jag har en.
Det blir tre.
I vardagsrummet har jag två stationära och uppe i datorrummet har jag fem...
Dessutom var jag på vippen att köpa mig en Eee PC nu när dom rear ut dom för 1995:-

Jag ska städa!

Det känns bara så hårt att slänga en gammal unixserver med en kanonbra 20" skärm, den gamla labb-burken och den uppgraderade P3an som faktiskt går som tåget...
Fast egentligen är dom inget att ha någon av dom...

Ungarna har varsin Laptop och jag har en.
Det blir tre.
I vardagsrummet har jag två stationära och uppe i datorrummet har jag fem...
Dessutom var jag på vippen att köpa mig en Eee PC nu när dom rear ut dom för 1995:-

Jag ska städa!

Det känns bara så hårt att slänga en gammal unixserver med en kanonbra 20" skärm, den gamla labb-burken och den uppgraderade P3an som faktiskt går som tåget...
Fast egentligen är dom inget att ha någon av dom...

Hur många använder du? Och till vad?

har 1st dator, och den springer ífrån dom flesta datorer... :)

Ha ha vicken kul tråd ! Ja tusan, varför har man så många datorer...?

Jag har... få se måste räkna... sju stationära, och jag planerar ytterligare en mediadator till tv-rummet. Fast då är vi 6 personer i huset. Fem av dem fungerar bra. Datorerna alltså. och två sunkar.

Vad har ni alla datorer till?

Jag har en fet stationär som jag använder när jag är hemma, och en bärbar som jag har just för att den är bärbar och bra att ha när man är ute och flänger.

För några år sedan led jag av inte-kasta-dator-syndromet, och hade väl 3-4 stationära när det var som värst, varav en gammal IBM-server som lät som ett reaplan.

Sen växte jag ifrån att köra egen domän, med WSUS och gruppolicys hemma. Linuxbrandväggar och DNS-servrar...

Så nu finns tre datorer i hushållet. Varsin laptop till frugan och mig, och en stationär som egentligen bara funkar som skrivarserver. Så fort jag bytt skrivare till en nätverksdito åker burken ut.

Det märktes på elräkningen...

En server med förnärvarande 5 virituella servrar:yoparty
3 laptops
ett gäng gamla stationära (antingen skroten eller tradera, har inte bestämt mig än)

3 laptops 1 ASUS Eee 1000HE , 1 HP-mini och 1 Fujitsu-Siemens Amilo D. och en Stationär som inte används.

Jag har två bärbara och två stationära.
en bärbar som jag har till lite surf och liknande när jag inte vill sitta i arbetsrummet eller vill ha med mig en dator till sommarstugan eller liknande. En gammal bärbar som är dags att kassera men jag har helt enkelt bara inte slängt den ännu.
En HTPC i vardagsrummet som också är filserver och lite annat smått och gott. Sen har jag en stationär i arbetsrummet som jag för det mesta sitter vid.
Kanske lite onödigt men jag använder faktiskt alla utom den riktigt gamla laptopen.

2 bärbara, en till mig och en till frun. Däremot kommer en Mac Mini införskaffas för att agera mediadator.

Sen har jag ett gäng virtuella datorer på jobbmolnet... men det kanske inte räknas. :gnissla

Vad har ni alla datorer till?

Jag har en fet stationär som jag använder när jag är hemma, och en bärbar som jag har just för att den är bärbar och bra att ha när man är ute och flänger.

En stationär till tvn i torpet för film/musik, en dito för samma hemma.
En laptop för jobb hemma och dito på torpet.

Smidigare att släpa USB-minne än laptop när man bara har hoj :)

Hur många använder du? Och till vad?

Jag använder 3 av dom och ungarna ytterligare var sin.

Anledningen till att jag har så många stationära är att ungarna hade var sin innan dom fick sina laptops, men dom ska som sagt kastas, det blir bara aldrig av.

Detta hushåll har:

2 stationära
2 bärbara
1 iPhone
1 HTC Hero
1 Palm Tungsten från 1900 frös ihjäl
1 PopcornHour (kör lite serverprocesser på den, är ju alltid igång så det är praktiskt)

Jag har 1 st MBP 17" samt ett helt lager med gamla PC, stationära och sk bärbara som står i en hög.

Det är svårt att göra sig av med ett gammalt lik trots att man vet att den inte kommer användas mer. tror jag ska plocka ut hårddiskarna och göra konst av dem eller något.

1 st MPB 17" - fungerar som jobbdator (grafiska arbeten, webbdesign, 3D-modellering/animering) och som mediacenter till 46" TV'n (1080p får fläktarna att kämoa rejält så brukar mestadels nöja mig med 720p)

Farsan däremot har en laptop från jobbet, men framförallt så har han kvar en ABC80, en Amiga 500, en 486'a, en 133 Mhz (fan va mäktig den var... hehe)
och hos morsan har jag nog en 450 Mhz'are, kommer aldrig glömma hur äckligt snyggt Quake 2 blev när jag köpte ett TNT2 (eller var det Voodoo 2) grafikkort istället för sunken som ingick med datorn :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT