Hur många datorer har du?

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date
har 2-3 gamla burkar i källaren och hos föräldrar.

Hemma har jag en stationär som är till för Battefield 2 + porrsurfning.
Annars slösurfar och kollar på film jag med min laptop, helst i horistonellt läge på soffan.

Hemma har jag bara stationär + jobbets bärbara om jag absolut måste.
På jobbet är det stökigare. Remotdesktops och skit till vansinne, sen ska det tydligen bli "bättre" arbetsmiljö som innebär mindre skrivbord...

Bifogat

• bild.jpg
    bild.jpg
    139 KB · Visningar: 74
Bara en laptop, och den är gammal och dålig och borde bytas ut... Men men, den duger till att kolla film och surfa på nätet så den får vara kvar ett tag till.

De stationära maskinerna tripp-trapp-trull eftersom jag skaffat nytt utan att slänga.

Sen en skön och lätt tablet-pc (x200) som är väldigt smidig och mångsidig bärbar och till sist en eeepc vid teven som ersatt text-tv:n och ger förströelse under tv-reklamen.

Detta fördelat på två vuxna, barnen är för små för att vara intresserade men det är inte långt kvar. Då får dom nog ta över "trull".

Jobbdatorn som följer med hem varje kväll räknas inte antar jag.

Sonen har en shuttle
1 shuttle som HTPC
1 shuttle i garaget
själv en vanlig stationär och samma för sambon.
en surflaptop Acer Aspire one

6 då, i bruk dagligen.

En trasig stationär, en övergiven server och laptopen.

Känns som tre för mycket ibland. Så fort jag får lite pengar över ska skiten bort. En dator för lagring och ett tv-spel för nöje får det bli. Så kan man ställa undan datorn i något smutsigt hörn och sköta allt via tv-spelet.

Är så jävla trött på datorer. De blir bara sega och omoderna. Förut tyckte jag det var kul att hålla på. Nu har jag blivit bekvämare. Jag är beredd att pröjsa för tv-spel och få det så mycket enklare istället. Då kan man ha tre spelar man spelar mycket istället för 30 man aldrig spelar.

Dunka in skivan, tryck på play och vips är allt klart å betart.

de som används aktivt är servern och gamla laptopen, sen står det två stationära på rummet och 2 till på vinden.

idag kom nya i5 laptopen hem så den kommer gå varmt som fan :banana:banana

för många :näsblod

fördelat på 3 pers:
5st laptop + jobbdator.
1st brandvägg
1 st web, mail, mm server
1st stationär bild & videoburk
1st stationär mediaburk

Lite onödigt många.

1 server
1 htpc
1 speldator under uppbyggnad
+ lite delar som har blivit över av gamla.
Servern kommer att byggas mindre i nått litet mini-itx chassi med ännu fler grejor som blir över.

En bärbär vore inte helt fel.

En bärbär vore inte helt fel.

Mina föräldrar och min bror har rationaliserat bort alla stationära till förmån för laptops, det är därför jag har överskott på stationära :hihi

Jag har bara en gammal kass laptop, när den dör kommer jag att ersätta den och dom stationära med EN ny modern laptop, samt en NAS disk.
Möjligen en knäpptyst HTPC med passiv kylning på det också.

Vill ju ha en bara för att. Ska man spela nyare spel så kostar dom tyvärr hiskeligt.

Htpc'n är också under utredning om det går att bygga nått mindre.
Varför ha stora feta atxchassin när man kan ha små mini-itx saker i tv-bänken. Lagringen sker ju ändå på servern som står i en garderob.

Vill ju ha en bara för att. Ska man spela nyare spel så kostar dom tyvärr hiskeligt.

Htpc'n är också under utredning om det går att bygga nått mindre.
Varför ha stora feta atxchassin när man kan ha små mini-itx saker i tv-bänken. Lagringen sker ju ändå på servern som står i en garderob.

Det var lite av tanken med en NAS disk för mig med.
Kunna bygga minimalt och ljudlöst i vardagsrummet och streama ljudlöst från NAS.

Eventuellt inte ens ha hårddisk i HTPC burken, operativet kan man ju ha på en minimal SSD disk eller ett USB minne

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT