Hur många dagar av säsongen har du kvar?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
P.g.a. flytt har jag ekaxt 14 dagar kvar med min käre MC då den kommer att stå kvar i västerbotten. Jag ska utnyttja varje ledig stund till o köra nu.

Det är ändå lång tid kvar av säsongen, i de flesta delarna av landet, men när tror du att din säsong slutar? Har du flyttproblem med och måste överge din käraste på 2 hjul med? Eller blir det dubbdäck och halsduk? Eller har du ett racingställ med alldeles för mycket perforering att det redan nu känns kallt?

Ps. För att peppa varandra att göra säsongen så lång som möjligt, MÅSTE du hålla det svar du skrivit! :tummenupp :fatta!

min säsong har vart tokkort, tre veckor innan hojen gick sönder, sen ståendes väntande på delar i 1,5 månader en vecka senare klotad och fin, står och väntar på delar....

Ptja, det är väl en ca 16 dagar kvar, tills högskolan börjar och jag flyttar. Har tyvärr ingen parkering för hojen inne i centrala gbg, så den får ja köra hem till mor och far :( Kanske blir en eller två turer till efter det, men dom blir nog lätträknade...

morecore skrev:
2352406 P.g.a. flytt har jag ekaxt 14 dagar kvar med min käre MC då den kommer att stå kvar i västerbotten. Jag ska utnyttja varje ledig stund till o köra nu.

Det är ändå lång tid kvar av säsongen, i de flesta delarna av landet, men när tror du att din säsong slutar? Har du flyttproblem med och måste överge din käraste på 2 hjul med? Eller blir det dubbdäck och halsduk? Eller har du ett racingställ med alldeles för mycket perforering att det redan nu känns kallt?

Ps. För att peppa varandra att göra säsongen så lång som möjligt, MÅSTE du hålla det svar du skrivit! :tummenupp :fatta!

Snö, is o minusgrader och rikligt med regn och rusk är det enda som stoppar mig på stora hojen, förra året så kom det snö i Oktober en sväng, men gick bra att köra även november( 10 noveber i fjol..)
Förstår inte de som ställer av i Augusti, då kan man ha 2 månader med perfekt mc-väder med 100 tals mil kvar..Då man slipper svettas i stället, och hojen skorrar fint i motorn av det lite råare vädret:tummenupp

ÅNGEST-TRÅD!!! Lås den genast!!! Det här är det sista man vill tänka på!!!

måste ha en ny bil till familjen och då blir det omöjligt att behålla hojen, men jag kommer nog tillbaks på sadeln inom ett par år, tillhör inte kategorin som har råd att ha både och pga att vi kollar efter en sprillans ny bil för runt 200 lax, så hojen får ryka för tillfället:gråta , men what the hell en ny bil e ju inte så pjåkigt det heller:), men som sagt, mina dagar på sadeln e snart över:gråta

Last edited:
rfb skrev:
2352439 ÅNGEST-TRÅD!!! Lås den genast!!! Det här är det sista man vill tänka på!!!
Men vi som har lite kvar, är på denna tråden för att peppa varandra o istället köra extra mycket! :D

Har väl ca 2 månader kvar innan det är över & nästa säsong ska jag fan uppgradera mig , denna CBR600F börjar mest kännas som en trimmad 125 nu =D

Brukar köra till det är is på vägarna, vilket brukar bli nån gång i oktober. Men nu jobbar man nästan hela dagarna så det är nästan bara helgen man har på sig. Får se hur många dagar man hinner med till. Försöker köra lite längre resor när det väl blir istället. Blir en sväng upp till Sundsvall i dag iaf.

Den tar slut idag, imorgon ska jag vara fyllesjuk. På måndag packar, tvättar och städar jag, på tisdag börjar jobbet. Och det fortsätter fram till i december, jag tar för givet att det är kallt och snö då vilket innebär inga mer mil för i år.

Satmaran står lika trasig som hon gjorde i början på sesången och ingen servicetid förrens nästa vecka! :mad:

OM hon blir bra igen innan snön kommer, så kommer jag köra tills just snön kommer.

Nej nej nej...kör utav helvte nu gubbar:) .Ni som bara kör helger eller ni som skall flytta eller va det må vara...kööööör.
Annars börjar spekulationerna varför hojen gått så lite om ni ska sälja den för alla ska ju minst ha åkt 700-1000mil på en säsong...stackars er när det börjas spekuleras härinne med få miltal:banana

med min prinsessa gsxr 750 ingenting antagligen för jag har klotat den och den kommer nog inte hinna bli färdig innan säsongen är slut :mad: . har min ktm också men det e inte alls samma sak

Jag står med brutet styrlås och väntar på besiktning av försäkringsbolaget och verkstaden - som självklart har semester hela nästa vecka...
Sen ska jag vänta på delar och om Aprilia sköter sig som de brukar tar det väl en månad, sen ska det mekas ihop och sen har säkert höststormarna kommit... :(

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back