Hur många bakhjulshästar har du?

139 hk på bakhjulet på gsxr 750-00 med pcII + BOS Gp1 helsystem + filter .
 
143,7hk och 116,8 NM

Ducce 999s-03, original förutom Silmotor helsystem & PCIII
 
120,4 med Dynocrapnålarna.
Känns som om det blev fler när jag styckade om gasarna med orginal fast lite större munstycken.
:banana
 
på mc dagarna i somras bänka jag och polaren våra hojar. sa att den som vinner betalar.. han hade en gixxer 750 -95 och jag har en likadan fasst -98.
han hade 102 hk på bakhjulet och jag hade 118.. skaplig skillnad
 
126hk
132Nm (105 vid 2400rpm).

Går nog att få till bättre siffror men det räcker åt mig. :)
 

Bifogat

  • gsx_kurva2.jpg
    gsx_kurva2.jpg
    89.5 KB · Visningar: 77
Effektivare

143,7hk och 116,8 NM

Ducce 999s-03, original förutom Silmotor helsystem & PCIII

Grattis :D

FILA-dekaltrimmad 999S -03'a med PC111 & Termignioni slutburk
Körd i bänk hos Yamahacenter i Mölndal presterade 132,4 kusar/9450rpm
Kedjan välsmord, temperaturen: 36gr C,

Marcus & teamet programmerade bort en stOr svacka i kurvan runt 4k¨
Körbarheten blev 100% bättre...:tummenupp

fan va man suktar nu då ....

"Putt mii aut åv maj missuri & givv mii a 1098 träkolor rajt now"
 
Här är min kurva på R1 00 med dynojet, micron highpipe och kn filter

142.4hk
edt: men det kanske är vid kopplingen?

Kul tråd det här, även om det inte går att jämföra mellan olika cyklar och bänkar. :tummenupp

Det skillde 5 hk på mellan två bänkningar, där det var många små faktorer, så som olika bakdäck, olja, tändstift, temp? etc

Intressantare är att det skillde knappt 2 hk mellan slip-on och originalsystem vid "samma" bänkning. Båda kurvorna raka, som dragna med linjal, och helt utan "dipp"

R1 -00, dynojet (jag vet, men det satt redan där :D ), V&H SS2R, KN, 136 hk

141 låter som för lite vid kopplingen (för det är väl samma sak som i motor'n ??) - kanske riktigt bra "omständigheter" när du bänkade din.. :tummenupp

Det kan nog skilja upp emot 8 hk mellan olika individer, säger min motordoktor..

/ Micke
 
Dryga 143/11 500 rpm bakhjulshästar blev det om man ska tro bänkningsresultatet..... nypa salt kanske..
Men ett gott resultat för en "trött" blade
 

Bifogat

  • Bild.jpg
    Bild.jpg
    31.8 KB · Visningar: 85
Last edited:
162,9 hk på bakhjulet. pc111 kn filter och helsystem (med katalysator)
 
hkr bakhjul

Dynojet Bikeport AB R1 09 orginal 141,74.
Med yoshimura halvsystem,K&N,PVC 5 148,14:banana
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top