Hur många bakhjulshästar har du?

120-125hk skall det vara på min TenKate honda 600 när allt ludd sitter på.
Såsom portad topp o kitt generator osv.
I dagsläget ingen aning mer eller mindre standard
 
tarmac skrev:
2237977 Vad är skillnaden mellan SAE & STD?
bakhjul/motor?

SAE corrected är något man räknar ut efter tempratur, luftfuktighet o.s.v.
Det räknar med ut för att kunna jämföra olika bänkningar mot varandra.

Min hoj gav 116 hk vid mät tillfället med SAE va det bara 111,6hk kvar. Det var kallt och fuktigt den dan jag bänka, så en varm sommar dag på banan är det ju inte så mycket.
 
140.6 hk på bakhjulet hade min gamla R1 -99 med K&N filter, Leovince slipon och dynojet steg1-kit, Mange fick bort nästan allt av "puckeln" vid 4k r/m :tummenupp
 
Det skiljer en del på t.ex. R1 -01 och gixxer 1000 K5 då. Trodde inte att det var så stor skillnad som närmare 30hk.
 
104.7 hk. Yamaha R6 -01 med Akrapovic slip-on.
 

Bifogat

  • bild60.jpg
    bild60.jpg
    67.4 KB · Visningar: 110
Vapor skrev:
2238656 Det skiljer en del på t.ex. R1 -01 och gixxer 1000 K5 då. Trodde inte att det var så stor skillnad som närmare 30hk.

Det gör ju det...

-04 kom de flesta tusen kubbarna med en redovisad effekt på ca 172hk/motor

Innan från ca -00 hade "alla" en redovisad effekt på ca 150hk/motor

Suckisucki har däremot alltid haft mer effekt både redovisad och på pappret i verkligheten
 
Mina senaste hojar:

Aprilia Falco-00 108Hk/97Nm. Renegade:slip-on,chip och airkit.

R1-00 137Hk/103nM Akra hel/moddad luftburk/BMC racefilter/ombestyckad.

GSXR1000-03 156Hk/108Nm. Yoshi TRS slip-on/PC3/BMC racefilter

ZX-10R-04 148Hk, ingen vriduppgift. Telco Slip-on/SKITIGT orginalfilter.

Alla är bromsade på olika bänkar och vid olika tillfällen.
Notering:
ZX10R´s bromspapper står det att temperaturen var 17,8 grader...jag har för mig att det var klart varmare än så på Gelleråsen den 6/6. Tror datorn att det var kallare än det egentligen var så kompenseras ju "effekten" ned...
 
Last edited:
Min levererar väl 34,9 pigga hästar på bakhjulet :tummenupp Men i och för sig har jag pillat lite med den så effekten har väl ökat med 100% nu :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 
Bänkade min hoj hos oves motor för en månad sen fick ut 188,4 SAE!
 

Bifogat

  • dyno.jpg
    dyno.jpg
    131.6 KB · Visningar: 146
114,1 hk på hjulet på TL1000s, med kolfiber och uppställd soppa...

Tänk på att en osmord kedja kan påverka 5-6 hk på bänken mot en "perfekt" smord kedja...

Det är många faktorer, koppling, temperatur, kedjeskick, drivpaket osv osv, därför kan det variera i bänken...
 
Jag har 300hk på hjulet på suzukin och 153 på hondan :tungan
 
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top