Hur många av er har mc:en inomhus?

Nä, jag menar inomhus... hur pass skadlig är bensinlukten?

100_0443.JPG

Hur ska jag göra en poll nu, har ju redan postat?

Bojje skrev:
Hur många av er har mc:en inomhus?
Du verkar planera väldigt mycket för inköp och skötsel av motorcykel med tanke på att du nyss fyllt 15 :D

Inte ont menat... :)

Själv har jag garage pga tidigare stöldförsök.

Bojje skrev:
hur pass skadlig är bensinlukten?
Ok, nu förstår jag frågan. Går ju att bli kvitt med lukten genom att göra rent hojen ordentligt och kanske sätta gummiplugg i ljuddämparen. Har varit hemma hos folk som haft sina maskiner inomhus över vintern utan något direkt störande lukt alls.

Har min ena hoj inomhus fortfarande, inte hunnit ta fram den för i år :(
Inga problem med lukt å dylikt då min är tömt på all bensin etc.
Naturligtvis lär det ändå vara kvar en del lukt/ångor men inget som stör mig eller någon annan som varit här ...

måste ju ha den inomhus skulle jag ha den utanför 15 min så är nog bara styret kvar.
har båda mina inne en gsxr o en ktm i köket .... japp bor utan tjej.

Jag ska släpa upp min till andra våningen, utan hiss, och dra ny el
till vintern. Är det inte det förråd är till för? :va

/D

Jag har min förvarad inne i datarummet över vinterhalvåret,kör den via altanen igenom vardagsrummet.Jag har en mkt mkt snäll sambo som står ut med eländet :tummenupp Vad det gäller lukten så är det bara precis när man har tagit in den sen är det ingen fara...
394911_24_full.jpg

Undrar om den går in i hissen, för då kunde man haft den på loftgången :hihi :rofl

Vill bara varna er som har mc inne i vanlig lägenhet. Vi hade 3 hojar inne över vintern och har nu sett en skrivelse som gått till styrelsen för vår förening, där vår granne ovanför gjort en anmälan om att vi har våra bågar utanför vårt sovrumsfönster (sommartid, egen tomt), störande bullar, samt att vi haft bågarna inne i lägenheten. han måste ha kikat in genom fönstret. :kocko
Fick höra av vår förvaltare att man inte får ha fordon inne i lägenheten eller i förråden ute......brandrisk!!! Shit var ska vi nu ha dem i vinter? :va

Jo, det e nog inte ovanligt att grannar kan bli kinkiga på sådant.
Hur stor e verkligen brandrisken om hojen är helt tömd på brännbara vätskor ? Nån som vet ? Plast, stål, aluminium etc. bör ju inte brinna mer än möbler å liknande ...

Mamma_W skrev:
Vill bara varna er som har mc inne i vanlig lägenhet. Vi hade 3 hojar inne över vintern och har nu sett en skrivelse som gått till styrelsen för vår förening, där vår granne ovanför gjort en anmälan om att vi har våra bågar utanför vårt sovrumsfönster (sommartid, egen tomt), störande bullar, samt att vi haft bågarna inne i lägenheten. han måste ha kikat in genom fönstret. :kocko
Fick höra av vår förvaltare att man inte får ha fordon inne i lägenheten eller i förråden ute......brandrisk!!! Shit var ska vi nu ha dem i vinter? :va

När vi köpte min hoj va den i delar...så d va bara in med den i vardagsrummet, å palla upp...morsan va inge glad...men va gör man inte....farsan å ja pillade på förfullt.....

Kan väl börja med att tömma dem på vätskor så gott det går och försöka övertyga värden om det. Går inte det så har många handlare vinterförvaring för billig penning. Brukar vara varmt, larmat, försäkrat, rabatt på service m m.

du får ju ha t-röd i lägenheten och det tar nog eld betydligt mycke fortare än va hojen gör.
Jag har min gamla hoj (rd350) står i min hobbylokal i källaren och det var helt ok enligt styrelsen (där jag för övrigt är vice ordförande).

Lämpligt är väl iaf att man tömmer hojen på brännbara vätskor, efter det är inte hojen farligare än vad en tv, dator, tvättamskin, spis eller annan elektrisk pryl är.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!