Hur många är det som enbart kör RR träningar

Jag kör

• Antal röstningar
    0

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Hur pass vanligt är det att folk med RR licens enbart kör på träningar/bandagar men inte på tävlingar.

GSXR1100R skrev:
2417042 Hur pass vanligt är det att folk med RR licens enbart kör på träningar/bandagar men inte på tävlingar.

Du missade alternativet: "Har bara råd med träningar, därför blir jag inte bättre och krachar hela tiden"

Jag kör det jag har råd med :)

som mantorp blir väl sista gången för 2006 man sitter på hojen :(
Nya tag 2007 :)

Roadracing är inget man har råd med..... Man TAR sig råd.:D

Det är ju trots allt en fråga om prioritering

Nått som gumman inte riktigt håller med om, då jag med stor entusiasm nyss berättade att det nu bara är Mantorp, Gelleråsen, Falkenberg och avslutningen på ERF i Anderstorp kvar på säsongen....(å kanske nån bandag) And by the way!!! Resan till Thailand i vinter.......

vi ställer in den, bara MÅSTE till Brno i vår..

Saknar ord på hennes reaktion......men den här bilden liknar faktiskt henne:mad:

Gottis skrev:
2417069 Jag kör det jag har råd med :)
:)

RR:Benny skrev:
2417111 Roadracing är inget man har råd med..... Man TAR sig råd.:D

Nått som gumman inte riktigt håller med om, då jag med stor entusiasm nyss berättade att det nu bara är Mantorp, Gelleråsen, Falkenberg och avslutningen på ERF i Anderstorp kvar på säsongen....(å kanske nån bandag) And by the way!!! Resan till Thailand i vinter.......

Saknar ord på hennes reaktion......men den här bilden liknar faktiskt henne:mad:

Börjar bli jobbigt när inkasso breven hopar sig :rolleyes:

men kan tänka sig hennes min :D

GSXR1100R skrev:
2417042 Hur pass vanligt är det att folk med RR licens enbart kör på träningar/bandagar men inte på tävlingar.

Kör både tävlingar och träningar och det började jag med första säsongen. Tävling är dom bästa träningarna.

men du har inte berättat för henne att du ska till spanien i vår lr?? :D :D

Vet hon om din aha-upplevelse på 600-an?:näsblod

Jag kör endast träningar i år, då jag anser att jag inte har något att göra på en tävling. Får se hur mycket jag får upp farten till nästa år och då kanske köra några tävlingar.

För en anmälningsavift på 1600 kr har jag fått 2 heldagar på Midlanda plus en heldag på Mantorp. Detta ger mig så mycket mer körning än under en tävling.

Visst jag missar själva raceträningen men jag har inget behov av att förnedra mig själv genom att bli varvad av halva startfältet. Dessutom utsätter jag mig själv och andra för risker.

När jag vet att jag har tider att komma med, då kommer jag rejsa :yoparty

Last edited:
GSXR1100R skrev:

I år så har jag bara tränat... Det är så jävla kul att träna fortfarande så jag känner inget större sug efter att tävla som det ser ut idag...
Känner att tävling kvittar så länge man inte har fått upp lagom fart och säkerhet! Varför ställa upp om man vet man kommer sist?
Men nästa år så blir det säkert någon tävling!

Alicia skrev:
2417698
Visst jag missar själva raceträningen men jag har inget behov av att förnedra mig själv genom att bli varvad av halva startfältet. Dessutom utsätter jag mig själv och andra för risker.

Man förnedrar sig inte om man blir varvad, för det kommer du bli såvida du inte går ner under minuten till nästa säsong.
Kör man snyggt och kan sitt spår utsätter man ingen för risker, det är när man vinglar och inte vet hur man ska köra det kan bli farligt.
Både i 125JR och 250SP har det skiljt många sekunder mellan snabbaste och långsammaste. Har aldrig varit något problem. De som kör snabbt vet hur man kör om och gör det snyggt.

Du får låna argumentet som en kompis till mig använder (han är småbarnsfar) :" En glad far är en bra far". Alla vet ju vad som behövs för att bli glad :D . "Vill du inte att jag skall vara en bra far?".

Alicia skrev:
2417698 Jag kör endast träningar i år, då jag anser att jag inte har något att göra på en tävling. Får se hur mycket jag får upp farten till nästa år och då kanske köra några tävlingar.

För en anmälningsavift på 1600 kr har jag fått 2 heldagar på Midlanda plus en heldag på Mantorp. Detta ger mig så mycket mer körning än under en tävling.

Tid, pengar, träning & talang brukar ge resultat, helt rätt att inte tävla om man inte känner sig redo ännu.

Under ett år så är det många som går på licenskurs, vissa som löser ut licensen och kör träningar, samt några få nya som kör tävlingar.

Alicia skrev:
2417698 Jag kör endast träningar i år, då jag anser att jag inte har något att göra på en tävling. Får se hur mycket jag får upp farten till nästa år och då kanske köra några tävlingar.

Vilken klockren inställning.:tummenupp :tummenupp

Bikerbitch skrev:
2417934 Man förnedrar sig inte om man blir varvad, för det kommer du bli såvida du inte går ner under minuten till nästa säsong.

Nja det var väl bara två herrar som körde under minuten på LMS-sm så du kan åka ganska sakta för att inte hinna bli varavad på 12 varv.

björn

björn.e skrev:
2418426 Nja det var väl bara två herrar som körde under minuten på LMS-sm så du kan åka ganska sakta för att inte hinna bli varavad på 12 varv.

björn
Kör man 1.05 på Svinestad så klarar man sig nog rätt precis från att bli varvad i 250SP.

På Knudans KM så blev en förare varvad tre ggr på nio varv, 1.03 vs 1.35 är ingen bra kombination.

Last edited:
bean305 skrev:
2417940 Du får låna argumentet som en kompis till mig använder (han är småbarnsfar) :" En glad far är en bra far". Alla vet ju vad som behövs för att bli glad :D . "Vill du inte att jag skall vara en bra far?".

DET VAR DET BÄSTA ARGUMENT JAG NÅGONSIN HAR HÖRT ANGÅENDE VARFÖR JAG SKA KÖRA RR.

Tusen hjärtligt tack för det. Nu kan tanten liksom inte kontra längre :tuttar

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck