Hur långt kommer ni med full tank?

Ska ha 18 l tank men när den börjar hacka får man bara i 16 liter :gnissla

Detta räcker allt mellan 17 mil (bana) , 20 mil ("hård" körning gata) och 27 mil (titta på :tuttar utefter vägen).

Tjejens Golf drar mindre :mad:

Om jag behärskar mig kommer jag säkert en 30 mil utan problem, men då är det dags att leta efter mack. Har två reservvarningar, en vid ca 6l kvar och en vid ca 2l...har 24l tank om jag inte missminner mig. Har kört den hyffsat torr en gång (knappt så jag kom till macken, den började hosta) och då var jag uppe i 33 mil.

Vid ganska exakt 22 mil tänds varningslampan. Har inte provat, men jag borde komma ungefär 6-8 mil till då. (Det är så tungt att skjuta 260 kg hoj om man får torrt)

Hur bär du dig åt? så långt kommer jag inte i närheten av, min bubblar i sig så pass att lampan tänds redan vid 17-18 mil. :confused: Undrar vad den gör av all soppa??? Men skitssamma kul är det:yoparty

Var ute på någorlunda aktiv körning igår (inget fis-tempo iaf) och jag tankade i 12 liter när trippen stod på 21 mil. Så 0.57 får man väl vara nöjd med!

17L tank, har kört torrt på 17Mil, men även kommit närmare 35mil på tank.

ca 27-35? mil.
Den varnar när det är hela 10 mil kvar (BMW :confused: ) efter ca 20 mil.
När det verkar vara hela slut på mätaren så går det i alla fall att köra 3,5 mil till.
0,62 l/mil i landsvägsfart 120-150 km/h.
ca 0,75 vid aktivare körning.

För att det inte skall bli så dyrt att åka så gör jag som ungdomarna -
tanka ofta= billigt! :tungan

Har försökt testa på min... Efter 30 mil tyckte mätaren att jag borde ha tankat för ungefär 4 mil sen. Har dock inte hittills kört helt slut på bensinen, tycker inte att det är så kul att behöva använda mig själv som motor sista biten till macken..
Däremot så märker jag av att jag behöver stanna oftare än hojen. Tyvärr så är den inte riktigt så bekväm att jag vill köra 30 mil utan någon form av bensträckare...

KTM 690 SM, vetifan men mer än 10mil / tank är svårt...
suzukin gsxr1000 -04 drog ca 1.2->1.4L/mil
R6 -99, ca 1.2L/mil

Runt 30 borde jag klara med min ER-6f, men jag har aldrig provat att köra den till mer än 1/3 tank kvar. Sist jag tankade fick jag lite över 20 mil på 9.5 l, så en bit under 0.5l/mil kan man nog vara rätt nöjd med. Då är det en del stadstrafik och landsvägar blandat. Som street/pendlarhoj så den väldigt ekonomisk och smidig.

Har nog inte kommit längre än 27 mil (inkl en del av reserven)
när jag kört väldigt snällt.
Dock är det svårare sedan man har bulleravgas. :)
Det låter så gott o gasa ju!!!
Nu är det max 23-25 mil på ca 15 liter.

På 20 L kommer jag 34 mil . Jag har provat en gång och det tänkte jag aldrig mer göra om :gnissla , Blev ståendes på motorvägen ett par km före Falkenberg :arsele, fick vänta nästan en timme på assistans:huvet, Hade nämligen inte lärt mej hur en bensinkran fungerar:rolleyes:

NX-250 9l tankar vid 17 mil
ZR-7S 22l tankar vid 40 mil
ZX-6R 18l tankar vid 29 mil

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...