Hur långt kommer ni med full tank?

ekonomifart är tråkigt............

Men oslagbart för plånboken. :tummenupp Ekonomifart behöver inte betyda slökörning heller. Med högsta växeln ilagd på motorväg gäller det att köra snålt för att behålla lappen. Lkp-Helsingborg på drygt 4h inkl mat och tankstopp var ekonomikört, hög växel konstant "lätt" gas. Hojen snittar normalt 0.55-0.60 vid långkörning.

Tank 18,5L

Eco-driving 0,47 L/mil => 39 mil

Medelförbrukning när jag kör som vanligt 0,61 L/mil => 30 mil

Bana 0,74L/mil => 25 mil

Brukar tanka när lampan tänds 20-22 mil

Om tanken alltid var full så skulle jag nog komma rätt så långt. Ser dock ett problem med att alltid ha full tank och det är hur påfyllningen skulle gå till..

Tjejen rullar fram mellan 25-28 mil innan lampan tänds och och tankning,brukar tanka en sådär13-14 liter.

Jag har som längst kommit 21 mil på 14,5liter och som minst(hittills)12,8 på 14liter,vart lite hetsig körning där.

Hojen som väger under 200kg drar alltså lika mycket som bilen som väger 1350,inget vidare betyg egentligen.

RDn räknar jag liter per timme,ingen ide att kolla vad långt man kommer då det är enklare att kolla vad länge man kan köra.
Han drar mycket oavsett körsätt och mer om man grillar lite,blåser väl ut en skvätt på baksidan där med.

Henrik

Bör väll komma ca:36 mil, hojen drog 0,49 L/mil till Assen förra året.

Va ut o körde med tjejen idag, hon har en Suzuki SV650 -00 och jag åker på en Aprilia Falco -00. Vi tankade fullt vid samma mack och körde exakt lika långt, hennes drog 0,4 l/mil och min drog 0,8 l/mil :gnissla Visst kör jag hårdare och fortare än vad hon gör, brukar stanna med jämna mellanrum så att hon hinner ikapp. Antar att det är kubiken och vikten som tar ut sin rätt, för SÅ j-a hårt körde jag inte.

Jag lessnade efter 52 mil och åkte in på en mack och tankade. Hoj? En Honda XL500S -81 med Paris-Dakartank á 23 liter.

Min NS400R drar ledigt över 2 liter milen och med den kommer jag inte särskillt långt.

/Henning!

Vid 27 mil brukar lampan tändas för att tanka, då har jag ungefär 5 liter kvar av 19 liters tank så om jag skall köra den helt tom så bör jag komma någonstans runt en 35-37 mil skulle jag tro. Vid lite mer inspirerad körning så tänds lampan runt 22-23 mils körning.

22-23 mil kommer jag på full tank som är 19 liter. Har ingen reserv så jag får kolla på trippen istället.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT