Hur långt kommer ni med full tank?

28-32mil beroende på hur jag kört, ytterligare 6-7 mil på reserven

Måste va något fel på din Ace:D Provat en gång o tomkört ace med en reservdunk i ryggan.. Kom 28 mil innan den dog vid blandad körning stad,landsväg,motorväg.. Du måste köra som en kärring:D :D

Eller mycket lagligt:tungan
 
körde 27mil i veckan med skjuts när jag kom hem tankade jag 12 liter ca 0.44L/mil.
Vid rolig körning 24mil 18liter ca 0.75L/mil

Låter lågt enl mig men man ska ju inte klaga :)
Yamaha yzf1000 -96
 
Hur bär du dig åt? så långt kommer jag inte i närheten av, min bubblar i sig så pass att lampan tänds redan vid 17-18 mil. :confused: Undrar vad den gör av all soppa??? Men skitssamma kul är det:yoparty

Det var under inkörningen, så jag fick inte varva över 3300... Har märkt att förbrukningen (och maxvarvet) har stigit en del nu efter inkörningen :rolleyes: :)
 
21 mil så tänds lampan,,men är nerdrevad en kugg fram så det visar lite fel...kanske någon som vet hur många meter fel det blir på 1mil tex...........
 
Har provat nu.
Runt 21-22 mil med aktiv körning, sedan måste jag skruva bränslereglaget till RES. zx9r 1998 kör jag.

Tog lite tid bara, innan soppan rann till i RES-läget... var lite rädd där ett par minuter att jag
inte skulle komma vidare... :3freak
 
Jag har en stånka med 23 literstank som jag fått ned till 0.34 vid gubbtouringfart vid vintercampingsemester.
Soppan räcker väl en 60-70 mil om man vill:fakta

Literklubban klarar iaf 50 mil om man kör lungt men jag brukar få väl få ut iaf 40 mil - kanske 30 om man har lite dampanfall och 25 om anfallet svårt:hihi - ja tanken är på 24L
 
På min GPz så börjar det bluddra vid ca 18 mil, då får jag slå på reservern, och jag kommer ca 28 mil innan tanken e tom.
Bränslemätaren stämmer ju sådär på denna, den visar full tank sedan nästan direkt ner till rött och efter ett tag får jag slå på reserven. Kanske kan justera denna i vinter.
 
På min GPz så börjar det bluddra vid ca 18 mil, då får jag slå på reservern, och jag kommer ca 28 mil innan tanken e tom.
Bränslemätaren stämmer ju sådär på denna, den visar full tank sedan nästan direkt ner till rött och efter ett tag får jag slå på reserven. Kanske kan justera denna i vinter.

På alla Kawasaki jag stött på med bränslemätare är det så. Mer på äldre, men även min förhållandevis moderna Z1000 -09 hade fenomenet med att det var full tank länge och sen plötsligt droppar den fort. Så jag tror inte det är mycket att justera faktiskt.
 
På alla Kawasaki jag stött på med bränslemätare är det så. Mer på äldre, men även min förhållandevis moderna Z1000 -09 hade fenomenet med att det var full tank länge och sen plötsligt droppar den fort. Så jag tror inte det är mycket att justera faktiskt.

Ok tack för kommentaren. Då kan jag släppa det :tummenupp , får bli att köra på trippmätaren istället.
Frågan e varför dom stämmer så dåligt :confused:
 
Ok tack för kommentaren. Då kan jag släppa det :tummenupp , får bli att köra på trippmätaren istället.
Frågan e varför dom stämmer så dåligt :confused:

Skulle gissa att det är för att deras mätare inte har någon korrigering för formen på tanken, den återger helt enkelt var ytnivån är i tanken, inte volymen bensin som är kvar.
 
Jag har inte provat, men den ska rymma 17,3 liter i tanken, och snittförbrukningen hittills ligger på runt 0,45, så minst 35 mil iallafall.
 
Har provat nu.
Runt 21-22 mil med aktiv körning, sedan måste jag skruva bränslereglaget till RES. zx9r 1998 kör jag.

Tog lite tid bara, innan soppan rann till i RES-läget... var lite rädd där ett par minuter att jag
inte skulle komma vidare... :3freak

Jag kommer ca 20 mil om man hänger på gasen.
När jag åker med polaren som kör HD drar den bara 0.4 - 0.5 :rock

20L Tank.
 
Efter 26-28 mil tänds lampan. Skall enligt färddatorn ha 5-8 mil kvar till tomt, men inte provat. Har tänkt tanken att testa.. Brukar ligga på 0.65-0.7l/mil med inspirerad gashand. 24liters tank.
 
innan pcv-installation körde jag 40 mil på en tank. fast då i rätt lugnt tempo, nu kör jag slut på en tank på ca 20, annat tempo och pcv, men mycket roligare upplevelse! :) tror jag räknade ut att den drog 0,44l/mil det första jag ägde den. :)
 
Tanken på min Aprilia Tuono V4R rymmer 17 l och tanklampan brukar börja lysa efter 14-15 mil. Hojen drar ca 0,75-0,95 beroende på hur "inspirerad" körningen är.
 
Antingen har Era gashandtag fastnat på fullgas eller så har Ni väldigt nervösa högernäver.... Jag kör runt 29 mil på en tank, 18L och då är det stadstrafik. Jojo:tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top