28-32mil beroende på hur jag kört, ytterligare 6-7 mil på reserven
Måste va något fel på din Ace

Eller mycket lagligt

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
28-32mil beroende på hur jag kört, ytterligare 6-7 mil på reserven
Hur bär du dig åt? så långt kommer jag inte i närheten av, min bubblar i sig så pass att lampan tänds redan vid 17-18 mil.Undrar vad den gör av all soppa??? Men skitssamma kul är det
![]()
På min GPz så börjar det bluddra vid ca 18 mil, då får jag slå på reservern, och jag kommer ca 28 mil innan tanken e tom.
Bränslemätaren stämmer ju sådär på denna, den visar full tank sedan nästan direkt ner till rött och efter ett tag får jag slå på reserven. Kanske kan justera denna i vinter.
På alla Kawasaki jag stött på med bränslemätare är det så. Mer på äldre, men även min förhållandevis moderna Z1000 -09 hade fenomenet med att det var full tank länge och sen plötsligt droppar den fort. Så jag tror inte det är mycket att justera faktiskt.
Ok tack för kommentaren. Då kan jag släppa det, får bli att köra på trippmätaren istället.
Frågan e varför dom stämmer så dåligt![]()
Har provat nu.
Runt 21-22 mil med aktiv körning, sedan måste jag skruva bränslereglaget till RES. zx9r 1998 kör jag.
Tog lite tid bara, innan soppan rann till i RES-läget... var lite rädd där ett par minuter att jag
inte skulle komma vidare...![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden