Hur lågt är Glocalnet?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tja,... jag råka göra en tabbe och välja Glocalnet.

Så här låga har Glocalnet varit för mig.

* Ringer första gången, får paket på fast telefon + 8 mbit bredband för 115 + 229 kr i månaden. 99 kr i månaden första 3 månaderna. Tyvärr måste jag vid denna tidpunkt vänta tills dess att mitt nya telefonnummer är inkopplat för att kunna beställa bredbandstjänsten.
Nytt nummer kostar 650 kr.

* Sagt och gjort, 3 dagar efter tjänsten är inkopplad (behövde vänta så länge) ringer jag och de säger att de inte kan se att jag ens kan få bredband....!

* Ringer på Måndagen, nu så.... ja då har de har inget som helst minne av att jag via ett muntligt inspelat avtal ska få för 115 + 229 kr, SAMT jag nu även måste betala 450 kr för ett modem. Anledningen var att de den billigare "portalen" (skanova) inte kunde användas. Men varför sa då den första personen det?!? Det var DET priset jag godkände.

* Får lov att godkänna då jag helt enkelt jobbar hemifrån och MÅSTE ha internet.

* Leverans av bredband är nu även 5-6 veckor.... ahå kul

* Säger upp ångerrättstiden för att skippa 2 av dessa veckor.

* Får papper som säger att om jag övergår 30 gb i månaden kostar det 100 kr extra per månad!!

Alltså, dom har en massa jäkla saker som inte alls gör dom på något sätt roliga att ha, eller ens billiga... och kundservice är otrevliga. Troligen för att deå får en massa sådana samtal som mina varje dag och de måste säga samma sak om och om igen ...

Jag är inte nöjd är slutsatsen av det här.

Någon här som känner sig rövad?

30 GIG? Det är ju för fan ingenting. Det tar man ju på några timmar om man hittar några bra filmer.

Glocalnet är djävulen, det är härmed bekräftat av dig.

Swedie skrev:
2648736 Tja,... jag råka göra en tabbe och välja Glocalnet.

Fan va surt! Har hört fler som har haft strul med dom... Kan du inte häva kontraktet och ta något annat?

Flickvännen har haft glocalnet. Aldrig mer.
Otrevlig och ganska okunnig support vid flera tillfällen.
Såvärst billiga är de inte heller.

Ja, 30 gig blåser man bort rätt så jäkla fort alltså. Även utan att ladda ner filmer egentligen...

Swedie skrev:
2648764 Ja, 30 gig blåser man bort rätt så jäkla fort alltså. Även utan att ladda ner filmer egentligen...
Va?! Menar du? :yoparty

Server uptime: 11 days 12 hours 31 seconds
Total accesses: 247839 - Total Traffic: 13119.8 GB

:rolleyes:

Ontopic då - ingen jag vet har varit nöjd med glocalnet. Jag tror att de flesta bytt bort det vid det här laget..

Hade glocalnet hos föräldrarna och glocalnet är djävulen.
Eftersom jag tidigare har jobbat på bredbandsbolagets telefonsupport visste jag vad jag pratade om, sa exact vad de skulle ställa in på.
Ändå så gör de fel inte en, inte två utan 5 samtal i rad!!
Otrevliga är de också, tills jag kom till den sista killen som faktiskt gjorde som jag bad han göra. Har fungerat sen dess också..

Swedie skrev:
2648736 Tja,...
Så gjorde spray mot oss...
jag hade ioförsig 50 gig upp/nerladdning per månad..sen skicka dem hotbrev..

men nu kan vi ha glocalnet för att de har byggt en station 69 meter från huset..så nu kan vi ha 24mbit, med inga begränsningar med hur mycket man får tanka..pga av att vi är nästan ensamma på stationen, gratis modem, dem fixar bytet..m.m.

hittils har de bara varit skitbra..dessutom så var det typ 150 spänn billigare att byta upp sig från 8mbit Spray till 24 mbit Glocalnet, med allt som jag skrev nyss..

Vi har Glocalnet 8Mbit hemma, har fungerar felfritt, bara varit nere max 2 ggr och då ca. 15 minuter. Inga brev om att vi överskridit någon download gräns heller. :)

En kompis låg i fejd med Glocalnet då de genom villaföreningen skulle få förmånligt telefonabonnemang samt internet via dem.
När det sedan visade sig dra ut på tiden först och främst så ringde han och härjade och två veckor senare så kom telefonen men inget internet.
Då ringer han igen och frågar varför det inte har kommit några såna grejjer. -"Vi kan inte leverera internet till ditt villaområde". Detta var svaret han fick och han var helt paff enligt honom.
Så han kollade papper mm och där stod allt klart och tydligt att det skulle leveras, dessutom så var han ju inte ensam! Kvarteret är stort, jag tippar på att minst 15st villaägare till nappade på erbjudandet.
Fast de hade papper på precis allt så vägrade Glocalnet ge med sig så det slutade med att de kopplade in jurist genom villaägar-föreningen på det hela.
Han betalade dock och sa upp skiten för att slippa dras med dem och enligt honom själv så kokar han i hela kroppen så fort han ser deras reklam :D

Jag stod i valet och kvalet att byta från Felia nu när vi flyttade. Jag har då betalat 439:-/mån för 8mbit i snart 2 år, innan det betalade jag 349:-/mån för 2mbit. Nu visade det sig att jag hade fått det för nuvarande priset, 339:-/mån, för redan 18 månader sedan. Men ingen sa ju nåt om det...
Även fast jag hatar Telia mer än vad jag hatar stuvade makaroner så fortsatte jag med dem ändå. De har aldrig strulat och de har en support, även om de inte kan något där.

Och att Glocalnet's framgångar har lugnat ner sig den senaste tiden har ju sina förklaringar, och inte då av en mättad marknad. Folk har lärt sig verkar det som.
Och samtidigt, de extra pengarna som Telia kostar finansieras ändå av att tv-licensen sades upp :D

Dee_cati skrev:
2649063

Jag stod i valet och kvalet att byta från Felia nu när vi flyttade. Jag har då betalat 439:-/mån för 8mbit i snart 2 år..

Är det inkl telefonabonemang eller?
Annars låter det dyrt :näsblod

skoteridioten skrev:
2649218 Är det inkl telefonabonemang eller?
Annars låter det dyrt :näsblod

Exklusive abonnemang som kostade 120:-/mån + 15:- för obligatorisk nummerpresentation eller nåt sånt. Så ja, det var ruskigt dyrt!

Swedie skrev:

Så här funkar det, telefonförsäljaren ser ditt namn o nummer mm på datan.. du måste vara skriven på det telefonnummret för att kunna beställa!
Så därför måste ditt nya (om du nu alltså skulle byta?) nummer vara ikopplat för att det ska kunna stå på dig.

Sen som sagt var.. 115kr i månaden för telefonförvalet. Valde du "kombi alltid" så ringer du ju för uppkollpingsavgiften som är lägre än Telias vanliga uppkopplingsavgift, sedan gratis!
Valde du "Bas" så ringer du med långt mycket billigare minuttaxa än Telia samt uppkopplingsavgift.
Sen inte att glömma.. de där 115kr i månaden är 10kr BILLIGARE än Telias abonemangsavgift. Och har du "kombi alltid" så betalar du 19 (inte säker på beloppet) kr MINDRE i månads avgift varje månad.. Och har du "Bas" så är det inte ens nått månads belopp.
Gämför det med Telias 125 kr i månaden, + 69kr i månadskostnad o då ringer du för 69öre i uppkopplingsavgift samt DYRARE 24 kr i minuten dagtid o 11,5 öre kvällstid!
Så kort sagt är det billigare med Glocalnet förval!
Att sedan du byter ditt nummer och det kostar 650 har ju inte nått med Glocalnet att göra?

Sen att de inte ser att du kan få bredband beror nog på att Glocalnetförsäljarnas databaser inte har blivit uppdaterade.

Sen eftersom inspelningen inte längre var giltig då du var tvungen att byta nummer så tas den garanterat bort! Sen om du fick tala med samma person igen (?) så har han ju kvar dig i databasen. Men du måste göra en ny inspelning med nytt nummer!
Lättare med telefonreggning än Telias "skicka-hem-papper-skriva på sedan skicka tillbaka"-sätt är MYCKET krångligare..
En inspelning tar 3-5 min. Inget att klaga över!

229 kr för 8mb/s är bra! Det är lågt! Och då det går på Telias nät så är det MINST lika bra som Telia!
Och Telenor, bredbandsbolaget, spray mf är samma ägare o grejer, så MINST lika snabbt som deras med!

Så 115+229 för billigare telefon o bredband är som sagt var lågt!
MEN modemet ska du få gratis! Bara 99kr i fraktkostnad! Väljer du 2mb/s så är det inte gratis, o då kostar det 399kr + frakt! (850 i affär eller nått!) Eller om du skulle ha de för 450 så var det det trådlösa modemet? O det kanske du ska skriva isåfall?
Men var det inte det så har det inte gått rätt till! Gratis modem, endast frakt på 99kr ska du ha!
Kanske bla därför du måste göra ett nytt munligt avtal?

Du får hem papper efter en vecka om det. Det är vad posten tar på sig som max. Alla papper skickas i slutet av veckan tror jag. Sen MÅSTE du enligt lag ha 2 veckors ångersrätt! Det har alla! Men sa du ifrån den så kommer de ta MAX 2 veckor för dig att få det att funka! 1 vecka max för att få hem modem och CD-guide, och sedan max en vecka för att koppla upp dig!
Detta är likaså det snabbare än Telia.
Mao, 1 vecka att få hem papprena, 1 vecka att få hem modem o CD, 1 vecka max att få dig uppkopplad!
Med tanke på att Telia skickar hem avtalet istället för att ta de på telefon så tar det den tiden posten tar på sig extra!

Sen 30gb i månaden för 100kr? Det vet ja inte alls vad det handlar om.. Tanka på bara som tusan, du kommer inte få nån varning eller nått hem!

Sen kundtjänsten, kan jag med handen på hjärtat säga är väl inte världens bästa. MEN, den uppdateras och blir bättre! Inom snar framtid. (0775-75 75 75) Prova annars att ringa upp försäljare?

Edit. Bara nyfiken, varför tog du inte 24mb/s för 249kr?

skoteridioten skrev:
2648758 Såvärst billiga är de inte heller.

Säg nått billigare ADSL! + bra förval.

Mvh/ R

R, var vänlig att presentera dig om du presenterar Glocalnet. Annars kommer Glocalnet anses vara än mer oseriöst än vad det redan är i mångas ögon.

Och nu är klockan mycket och jag orkar inte ta den diskutionen just nu, men du kanske kan förklara kortfattat varför det jävlas så mycket med just era databaser? Jag påstår inte att ni är sämst eller så, bara att ni är jävligt dåliga på det ni gör. Sen att ni är billiga är ju inget att sticka under stol med!

Men det gamla ordspråket; "man får vad man betalar för" står sig fortfarande.
Jag har valt att betala lite mer för att få lite mer. Tex en fungerande support, hyffsat raka svar, säljare som inte ljuger rakt upp i ansiktet (kan ju vara ensklit fall men jag tror det går i genom alla era led på försäljning) och man slipper enerverande reklamer på tv från sitt valda bolag.

För övrigt så tackade jag ja till att ringa med ett speciellt förval, några som sade sig vara från Telia. Mina krav var att det inte skulle bli dyrare och jag vägrade acceptera ytterligare en faktura. Inga problem sa den säljaren.
Vad dök upp efter bara 2 veckor? Jo, en annan faktura. Den är obetald och numera makulerad då jag hävdade min rätt och Telia gick in och tog ett snack med ett visst bolag. De var inte från Telia ska jag tillägga...
Hur man äng ör så blir man rövkn*llad av alla jävla bolag, enda skillnaden är att en del kn*llar hårdare än de andra...

Edit/ Telia tog precis 8 dagar på sig att fixa min hemtelefon OCh bredband och då inräknat en helg. Varför skulle ni vara snabbare? Knepigt läge isåfall, jag fick snacka in på telefon när de spelade in iaf.

Last edited:
Dee_cati skrev:
2649838 R, var vänlig att presentera dig om du presenterar Glocalnet. Annars kommer Glocalnet anses vara än mer oseriöst än vad det redan är i mångas ögon.

Och nu är klockan mycket och jag orkar inte ta den diskutionen just nu, men du kanske kan förklara kortfattat varför det jävlas så mycket med just era databaser? Jag påstår inte att ni är sämst eller så, bara att ni är jävligt dåliga på det ni gör. Sen att ni är billiga är ju inget att sticka under stol med!

Men det gamla ordspråket; "man får vad man betalar för" står sig fortfarande.
Jag har valt att betala lite mer för att få lite mer. Tex en fungerande support, hyffsat raka svar, säljare som inte ljuger rakt upp i ansiktet (kan ju vara ensklit fall men jag tror det går i genom alla era led på försäljning) och man slipper enerverande reklamer på tv från sitt valda bolag.

För övrigt så tackade jag ja till att ringa med ett speciellt förval, några som sade sig vara från Telia. Mina krav var att det inte skulle bli dyrare och jag vägrade acceptera ytterligare en faktura. Inga problem sa den säljaren.
Vad dök upp efter bara 2 veckor? Jo, en annan faktura. Den är obetald och numera makulerad då jag hävdade min rätt och Telia gick in och tog ett snack med ett visst bolag. De var inte från Telia ska jag tillägga...
Hur man äng ör så blir man rövkn*llad av alla jävla bolag, enda skillnaden är att en del kn*llar hårdare än de andra...

Edit/ Telia tog precis 8 dagar på sig att fixa min hemtelefon OCh bredband och då inräknat en helg. Varför skulle ni vara snabbare? Knepigt läge isåfall, jag fick snacka in på telefon när de spelade in iaf.

Jag säljer Glocalnet.
Databaserna uppdateras lika ofta som för vilka som hellst annars! Så det är inget speciellt med dem!
Sen vad är vi dåliga på?
Varför betala mer än du behöver? Då betalar du igentligen bara för supporten?
Det är ju inte nått annat som är bättre eller anorlunda med andra leverantörer, förutom priset! Sen är säljarna INTE anställda av Glocalnet, så om dom ljuger är det dom som gör det. Det är företag som anlitas av Glocalnet för att sälja deras produkter, dom som privatpersoner kan ljuga.
Men under ljudinspelningen är de ju inte nått som är oklart!

Sen återigen, lovar nån försäljare att du inte kommer få nån annan faktura om du har förvalet så ljuger han med! Det är inte Glocalnet som är dåliga! Det är företagen som säljer det! Det kan lika gärna va nån tjej på 16 år som bara vill sälja. Men på supporten kan man få hjälp! Och återigen så kommer allt fram under ljudinspelningen.

Sen är det iallafall för mig rätt självklart att har du Telias förval o byter till nått annat så kommer inte Telia ta betalt åt dom.

Köpte du bredband och telefonförval från Telia på telefon o fick det att fungera inom 8 dagar?

Det är möjligt att dom med har ljudinspelning, jag kan ha fel!

//R

Edit. Dom presenterade alltså sig från Telia? Då måste dom ha sagt att det var från Telia i ljudinspelningen! Annars är dom tvugna att säga att det är från tex Glocalnet.. så det där får du förklara för det verkar inte hålla!

Last edited:
Nisse Järnet skrev:
2649119 Säker på att det har med ISPn att göra? :rolleyes:

Nej allt är rätt kopplat, det är i första jacket. Vi hade Bostream förut och det fungerade klockrent. Dock så fungerar internet bättre nu iaf än förut. Nu stängs det bara av ibland! :näsblod

crossniklas skrev:
2649889 Nej allt är rätt kopplat, det är i första jacket. Vi hade Bostream förut och det fungerade klockrent. Dock så fungerar internet bättre nu iaf än förut. Nu stängs det bara av ibland! :näsblod

Felkod 40 :rolleyes:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...