Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ett varmt bad för att mjuka upp litegrann, smörj sen armarna med sån där starkt illaluktande salva man har på leder/muskler etc och sen är det bara att börja träna FÖRSIKTIGT igen.
Så gör jag iaf, och det funkar. Fick för mig att se hur många armhävningar jag kunde göra, otränad som jag är. Klarade av drygt 60st innan konditionen sa ifrån, dagen efter var mina armar uppfuckade som du beskriver![]()
60st och du kallar dig otränadinte många otränade personer som lägger sig ner och gör 60 armhövningar!
Alla vet inte hur en armhävning skall utföras heller.60st och du kallar dig otränadinte många otränade personer som lägger sig ner och gör 60 armhövningar!
Alla vet inte hur en armhävning skall utföras heller.
Du är säkert jätteduktig, seså, var det det du ville höra?Hur definierar du en korrekt armhävning då?
Jag kör 60 st med fötterna på en stol, & axelbredd på händerna.
Vila. Om du börjar träna mera så kan du börja bryta ned musklerna istället för att bygga upp dem. Av vad jag har läst och lärt mig ska man träna olika muskelgrupper varje dag, och låta tränade muskler vila en dag emellan. För det är när vi vilar som musklerna börjar byggas upp, inte medan vi tränar.
//WG
Med ditt resonemang blir det inte så bra resultat, va?
Träningsvärk botas med träning.
Träningsvärk är en liten naturlig skada som repareras bättre av bra kost och fortsatt träning än av avhållsamet från träning.
/Biff
60st och du kallar dig otränadinte många otränade personer som lägger sig ner och gör 60 armhövningar!
Med ditt resonemang blir det inte så bra resultat, va?
Träningsvärk botas med träning.
Träningsvärk är en liten naturlig skada som repareras bättre av bra kost och fortsatt träning än av avhållsamet från träning.
/Biff
- Vila VID BEHOV (låt en muskelgrupp vila i 4-7 dagar innan du belastar den igen) Ingen vila = Ingen ökning.
Otränad i den mening att jag inte springer på gym och min kondition är så nära botten man kan komma. Däremot så jobbar jag mycket med armarna så att kalla mig helt otränad är väl iofs att ljuga då jag har kraft i armar och händer jämfört med resten av kroppen![]()
60 armhävningar är för övrigt ca 40 för få i min sits för att man ska kalla sig tränad, så jag anser att jag är otränad. Sen har jag inte speciellt mycket vikt att lyfta, väger in på ~70 kilo.
Och jodå, jag vet hur man armhäver. Man gör det inte med knäna i backen, om man inte är tjej då vill säga![]()
OCH man gör det antingen på fingertopparna eller på knogarna, inget annat.
´På tal om detta.. Nån som kan förklara hur man kan ha träningsvärk i 4 dagar, medan det sägs att en muskels återhämtningstid bara är upp till 48 timmar
Nån som läst studier ang detta? Gissningsvis är återhämtningstiden som du säger betydligt längre än 48 timmar i extremfall, som ex trådskaparens situation
Detta är ju intressant för att veta hur ofta man kan träna en muskel/muskelgrupp som ligger efter för max resultat
Håller med Dominator....väldigt få gör 60 armhävningar otränad, oavsett vikt. Filma gärna o lägg upp.
Ifall det nu stämmer så kör du armhävningar som träning...alltså att du kör konstant armhävningar som en egen övning i dina träningspass. Eller så ljuger du..eller fuskar med dom. Som ett exempel så repar jag en 10:a på 110kg och väger 83 kilo. Och det finns inte en chans i världen att jag gör 60 armhävningar..i toppform! Säg att man lyfter upp ca. 50% av kroppsvikten vid armhävningar...då spelar egentligen ingen roll att vikten är så låg (i mitt fall ca 40kg)..för när man närmar sig 25-30 reps börjar mjölsyra bryta ut och det blir allt svårare.
Har även för mig att de som vinner i chins och dips på tävlingar gör ett 50-tal....tränade!
´
Ofta skadar man även muskelfästena vid nedbrytningen (träning) av musklerna. Det sker oftast ifall man är otränad, haft uppbehåll, tränar fel, tränar tungt. Tränar man konstant är kroppen van vid en viss misshandel och påverkas inte lika mycket.
Träningsvärken brukar ligga i allt från 1-7 dagar
Gissar att kondition och matvanor spelar stor roll.Jo..Frågan är då hur återhämtningen skiljer sig mellan en bb, en amatörgymare och en otränad. Vore kul att se forskning på detta
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |