Hur kurerar man svår träningsvärk?

Jävlar vilken debatt det blev i min värk-tråd.
Idag först, efter 4 dagar, kunde jag ge mig på hantlarna igen..& fan om det inte kändes lättare redan...kul att träna, hade glömt den känslan!

Det där med hur många armhävningar man klarar, ska man inte bryta ner den frågan lite...HUR görs armhävningen? vad väger personen etc? måste väl väga in en hel del.

Edit: Skulle vilja se någon göra 50 sånna här armhävningar...:D

[YOUTUBE-ID]zm1Bo_QBZ_c[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
För att kalla det reps, måste man inte göra ytterligare en uppsättning efteråt? Tränar man korrekt så slipper man väl det hela antar jag.

Repetitioner...hur många gånger man gör en rörelse i en viss övning. Tror du menar set?!

Nopp...skulle jag inte få träningsvärk skulle jag bli orolig. Det är trots allt ett kvitto på att träningen gick bra. Att man tränade så pass hårt att musklerna chockades och behöver läka = ökad styrka, muskelmassa.
Men visst är det så att man får bort lite träningsvärk ifall man gör ett par set med tex hantlar dagen efter en bicepsdag. Men gör det isåfall bara i något set. Och inte en komplett träning igen på samma muskel. Utan vila = ingen ökning. Man blir helt enkelt övertränad..musklerna får inte möjlighet att läka och växa. Men visst, har du träningsvärk...kör något lättare set på någon övning som aktiverar den delen.

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back