Hur kurerar man svår träningsvärk?

Jävlar vilken debatt det blev i min värk-tråd.
Idag först, efter 4 dagar, kunde jag ge mig på hantlarna igen..& fan om det inte kändes lättare redan...kul att träna, hade glömt den känslan!

Det där med hur många armhävningar man klarar, ska man inte bryta ner den frågan lite...HUR görs armhävningen? vad väger personen etc? måste väl väga in en hel del.

Edit: Skulle vilja se någon göra 50 sånna här armhävningar...:D

[YOUTUBE-ID]zm1Bo_QBZ_c[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
För att kalla det reps, måste man inte göra ytterligare en uppsättning efteråt? Tränar man korrekt så slipper man väl det hela antar jag.

Repetitioner...hur många gånger man gör en rörelse i en viss övning. Tror du menar set?!

Nopp...skulle jag inte få träningsvärk skulle jag bli orolig. Det är trots allt ett kvitto på att träningen gick bra. Att man tränade så pass hårt att musklerna chockades och behöver läka = ökad styrka, muskelmassa.
Men visst är det så att man får bort lite träningsvärk ifall man gör ett par set med tex hantlar dagen efter en bicepsdag. Men gör det isåfall bara i något set. Och inte en komplett träning igen på samma muskel. Utan vila = ingen ökning. Man blir helt enkelt övertränad..musklerna får inte möjlighet att läka och växa. Men visst, har du träningsvärk...kör något lättare set på någon övning som aktiverar den delen.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti