Hur klara av/fixa ett "brejk"

Chrille skrev:
2099196 Exactemente! Det finns bara en plan som safe'ar beanise.

I umgängeskretsen runt din tjej finns garanterat ett par tjejer med lite mer 'konkurrens-känsla' - en tjejkompis som känner sig brädad, en syrra som vill bräda syrran eller liknande... Henne ska du sätta på om möjligt. Drick försiktigt och taktiskt och hamna på samma krogar som din ex kompisar brukar gå på.

Dels är det roligare att pippa än att sitta hemma och gnälla, och så kommer det kännas mycket bättre när din brud berättar inom, två veckor, att det är slut och att du inom tre veckor får höra ryktesvägen att hon har hittat en annan.
Någonstans där, mellan två och tre veckor kommer det ta innan ryktet om ditt extranummer når din före-detta. Och då har du hämnats i förväg.

Eller så skiter du i hämnandet och passar på att dra över så många som möjligt av exets kompisar innan sorgeperioden är över. Det händer något konstigt bland tjejer om en kille är nydumpad av en bekant och det gynnar definitivt möjligheterna att smörja skinnspiken.

Och jag är faktiskt inte helt oseriös:
-You're fucked, hitta på något annat att bränna tid på.

kunde inte ha sagt det bättre själv.. smid medans skinnspiken är varm :hihi
för sen när man bli "singel" då blir man fruktansvärt oattraktiv. dopp i grytan rekommenderas

Emmi skrev:
2082183 Ledsen att säga det här men du borde nog skita i det.

Jag har haft förhållanden med break, gjort slut och gått tillbaka & såna saker. Har vart exakt i din flickväns situation och gjort precis som hon har gjort. Inget som har hållt mer än ett par månader efter att man har gått tillbaka. Har man börjat tvivla så finns det en anledning och den är förmodligen så enkel att hon inte är kär i dig mer. Har aldrig hört talas om ett förhållande me uppehåll som fungerar så länge till.

Att hon är ledsen är ju inte så konstigt om ni har vart tillsammans länge, samtidigt så har hon förmodligen tappat "kärleks-känslorna" för dig och gått över till att vara mer kompis.

:(
WORD.

Har man en gång börjat tveka så är nedräkningen startad.Är hon däremot ute o "fiskar" lite efter hur du ska reagera på detta brejk så är mitt råd att dissa henne totalt,för om hon har känslor kvar för dig så kommer hon få kalla fötter rätt så snabbt o krypa tillbaks till husse igen. :yoparty

Kia skrev:
2099171 Vet killar som också säger att de måste "hitta sig själva" dock har jag aldrig fått nån förklaring på hur man gör eller hur lång tid det tar....

Som svar på tråden: Ta dig en riktig funderare på om den här tjejen är kärleken med stor K. Är hon det och du tycker det ni har är värt att kämpa för... Våga satsa.. du har ju inget att förlora... Vore ju himla synd att missa sitt livs kärlek för att man tvekade och inte vågade....
Om en kille säger till sin tjej att han behöver ett brejk för att hitta sig själv,så betyder det när man översätter det till tjejspråk"jag pippar med nån annan o vill ha ett tag på mig för att se om hon är bättre än dig eller om jag ska behålla dig" :tungan

Lider med dig..det är fan inte lätt.
Bestäm dig om det är värt det att kanske sitta o vänta på att HON drar ur proppen. För detta har ju ändå fått dig att må ganska dåligt. Se över situationen noga och gör så att du kan känna dig nöjd (fel ordval..men men) och undvik att bli sviken (om du kan)Det är lättare att komma över något då man själv tar beslutet än om någon tar det åt en. Det är mitt råd.

ktmjacke skrev:
2104750

Om en kille säger till sin tjej att han behöver ett brejk för att hitta sig själv,så betyder det när man översätter det till tjejspråk"jag pippar med nån annan o vill ha ett tag på mig för att se om hon är bättre än dig eller om jag ska behålla dig" :tungan

Jag bara hoppas och önskar att du har fel....

Som sagt, tack igen för att alla bryr. Och lägger ner både tid och energi. Det känns bra i hjärtat! :pannkyss

Tänkte att det var dags, för en lite update igen. Kan ju inte sitta och "suga på karamellen" alldeles ensam. :rolleyes:

Det känns på något sätt, som om det går emot ljusare tider. :)

Var ute idag, när det plötsligt ringer på mobilen. Det är damen i fråga, som har fått för sig att ringa. Något fundersam svarar man. Återigen vill hon bara höra hur jag mår, och hur helgen har varit.

Samtalet flöt på, det pratades om ditten och datten. När hon säger "Jag saknar dig, och tänker på dig hela tiden", hon kläcker även ur sig att "Jag har slagit mig på fingrarna för att inte ringa" Och lite annat puttinutt.

Jag får även in frågan om hon träffat någon annan. Någon gång under samtalet. Så var tydligen inte fallet, utan får istället höra utförligt vad det är som "bekymrar" henne, och vi pratar om saker och ting. Hon har blandannat fått för sig, att jag inte vill ha tillbaka henne efter detta, så alltså kollar hon inte på SH... :hihi

Sen börjar samtalet lida så smått mot sitt slut, och vi bestämmer varken det ena eller andra. Utan bara att vi ska höras.

Utan att ha allt för stora förhoppningar, så känns det ändå skönt på ett sätt. Att få höra, både hennes röst och höra det hon sa. Sen återstår det ju att se hur det går. Jag tänkte ge henne ett tag till, innan jag hör av mig och gör en "avstämmning"..

Homo skrev:
2082760 ett break betyder att din tjej inte vill ha dej mer och att hon letar ny/är öppen för föslag från whereever typ. har vart med om samma grej själv. det är ett sätt att både få ha kakan o äta den under en övergångsperiod.

skit i den bruden. tro mej det blir inget bra av det där i framtiden. you passed the point of no return.. tänk dej att det är över för det är det med 99% sannolikhet. du har nog massa känslor kvar för henne så jag vet inte vad jag ska rekommendera, om jag ska va ärlig så tycker jag du ska leta efter nån ny, gärna snyggare än den gamla. enjoy

cant live with them, cant live without them..
Jag håller med till viss del!! Ut och ha kul och se vad som händer.. Kram kram :fyllisar

Kia skrev:
2105781 Jag bara hoppas och önskar att du har fel....
Lite ironisk var jag nog,men tyvärr så är nog den teorin aplicerbar på båda könen.

BRASSARN skrev:
2109044 HAHA :hihi Du är nog inte helt ensam om den uppfattningen

Svart på vitt så är vi killar nog inte så överdrivet simpla som vi kanske vill tro alla gånger..

Allt går åt pipan...

Ja nu ska man väl inte överdriva, saker och ting här i livet. Men faktum, är känns som det är mycket som skiter sig just nu, blandannat följande.... :död

Jag antar att en del sett min "snyft snyft" tråd...
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=115917

Det som såg så ljust ut för senast två helger, slutade med att förra tisdagen. Tog det slut mellan flickan och mig, bara det suger jävligt hårt.. Det känns redan som om man ligger ner, det är svårt att ta sig upp. Vet inte riktigt, hur man ska lösa detta... :4skrika

Tillråga, på allt så träffades vi idag. Jag kände, att jag behövde få lätta mitt hjärta ytterliggare. Kändes aptungt, att träffa henne igen. För att återigen, inse att det är helt kört. Det går inte att lösa, med tårar i ögonen så begav man sig hemåt. Där man rätt eller fel, drog iväg ett sms och sa att det var uppskattat att hon tog sig tid och ork. Eftersom hon mår sämre än mig..

Det värsta av allt, är bara. Att allt jag verkar säga, spelar ingen roll. Det sårar henne till denna milda grad.. Så att hon själv, tar på sig hela ansvaret för detta...
Det känns bara så fel, för det sista jag vill är att såra henne ännu mer. Vilket jag lyckas med som sagt hela tiden.. Det räckte med att hon läste min blogg, för att hon skulle ta illa upp av den. Där det egentligen bara stod, att jag saknade henne, och denna utgång. Var det sista jag ville. :3freak

Så vafan ska man göra? Hur ska man vända, denna negativa spiral? Där det känns, som allt man rör och gör blir bara fel. Jag vet,att det blir bättre. När man kommer över detta, men fram tills dess då? Ett bra första steg, vet jag är att klippa all kontakt med tösabiten i fråga. :gråta

Det gör så himla himla ont i mig, för jag vet. Att hon nu ligger med huvudet begravt i sängen och gråter. Det sista jag vill, är att hon ska må dåligt... :gråta

Skit i hur hon mår... Det är du som är viktig i det här. Hon har gjort sitt val och får stå sitt kast..

Tips:

Träffa/prata inte med henne mer.

Leta reda på alla gamla vännerna och lek.

Du kan börja tänka på at ta upp kontakten med henne, som vän, om 6 månader ungefär.

Usch va trist när det blir sådär. Det bästa du kan göra är nog att försöka hålla igång, ut och träffa vänner och hitta på saker så du inte sitter ensam hemma och funderar. Klart det känns förjävligt men det det blir ju inte bättre av att man sitter och ältar.

:pannkyss

Beanise skrev:
2154408 Ja nu ska man väl inte överdriva, saker och ting här i livet. Men faktum, är känns som det är mycket som skiter sig just nu, blandannat följande.... :död

Det som såg så ljust ut för senast två helger, slutade med att förra tisdagen. Tog det slut mellan flickan och mig, bara det suger jävligt hårt.. Det känns redan som om man ligger ner, det är svårt att ta sig upp. Vet inte riktigt, hur man ska lösa detta... :4skrika

Tillråga, på allt så träffades vi idag. Jag kände, att jag behövde få lätta mitt hjärta ytterliggare. Kändes aptungt, att träffa henne igen. För att återigen, inse att det är helt kört. Det går inte att lösa, med tårar i ögonen så begav man sig hemåt. Där man rätt eller fel, drog iväg ett sms och sa att det var uppskattat att hon tog sig tid och ork. Eftersom hon mår sämre än mig..

Det värsta av allt, är bara. Att allt jag verkar säga, spelar ingen roll. Det sårar henne till denna milda grad.. Så att hon själv, tar på sig hela ansvaret för detta...
Det känns bara så fel, för det sista jag vill är att såra henne ännu mer. Vilket jag lyckas med som sagt hela tiden.. Det räckte med att hon läste min blogg, för att hon skulle ta illa upp av den. Där det egentligen bara stod, att jag saknade henne, och denna utgång. Var det sista jag ville. :3freak

Så vafan ska man göra? Hur ska man vända, denna negativa spiral? Där det känns, som allt man rör och gör blir bara fel. Jag vet,att det blir bättre. När man kommer över detta, men fram tills dess då? Ett bra första steg, vet jag är att klippa all kontakt med tösabiten i fråga. :gråta

Det gör så himla himla ont i mig, för jag vet. Att hon nu ligger med huvudet begravt i sängen och gråter. Det sista jag vill, är att hon ska må dåligt... :gråta

Sant som Biturbo säger. Skit i henne nu. Det var hon som gjorde slut. Även om det suger att höra och det känns som om hela din kropp skall gå sönder av sorg och alla "men tänk om", "och om jag bara förklarar detta", "ville bara säga en sista sak" som sliter i en...så måste du ta och bryta rätt och slätt. Ta bort helt.
Det går inte att hålla på o dadda o vara "vänner" om en av er känner mer än den andra. Det är en fin tanke men det funkar inte (Valmers, 2006 :hihi).

Det gör så ont och jag vet precis hur du känner det. Det är bara svart och man ser ingen ände på det. Men det kommer att bli bättre. Tänker inte använda klyschor..men håll ut och ge inte efter för alla tankar som säger "bara ett sms/email/msn". Du bara drar ut på det.

Jag skulle vilja säga att kärlek är underbart..men det suger så fett hårt att må sådär som du gör nu, man undrar varför man utsätter sig för det.

Tänker på dig :pannkyss

Beanise skrev:
2154408 Ja nu ska man väl inte överdriva, saker och ting här i livet. Men faktum, är känns som det är mycket som skiter sig just nu, blandannat följande.... :död

Jag har "brejk" skit nu. Något liknande iallafall.
Tog först slut i Lördags, 6e, sen sa hon att hon vill fundera och blablabla.

Kasst är det. På söndagen kände jag mig som en jävla mumie. Kunde inte göra något. Bara grät.

Nu är det lite bättre iallafall. Det blir bättre, men radera allt som har med henne att göra. Släng alla kort. Gör dig av med henne om du vill att det ska gå fortare att komma tillbaka.

Va med polare!
Gör roliga saker helt enkelt.

Var inte ensam bara, då är det mest skit.

Nursey skrev:
2154605Tänker på dig :pannkyss

Tack det värmer, att höra. Det alla skriver :pannkyss

Sen att du Nursey lyckades, pricka in exakt hur det känns. Det är imponerande.

Egentligen, vet jag också att man bara ska skita i henne. Just nu känns, det bara lättare sagt än gjort. Men jag vet, att jag också måste sätta mig i första hand.

Det värsta är bara, att tvingas släppa taget. Om någon som betyder så otroligt mycket. Fast man inte vill :( Sen är det ju tungt, när hon sitter och säger. Att hon älskar en, men tror inte att det kommer fungera. För att i andra sekunden, behandla en som luft :4skrika

Sen så är vännerna kontaktade, och helgen är fullt med roliga, och vettiga samt mindre vettiga saker att sysselsätta sig med. :fyllisar

Dessutom, bokat upp mig på dubbla pass på jobbet. Så visst kan man nog kunna få tiden att gå. Det jobbiga är bara att bli påmind, åker förbi hennes hus. Varenda dag på väg till jobbet, finns inte heller någon annan väg att ta...

Biturbo skrev:
2154581 Skit i hur hon mår... Det är du som är viktig i det här. Hon har gjort sitt val och får stå sitt kast..

Tips:

Träffa/prata inte med henne mer.

Leta reda på alla gamla vännerna och lek.

Du kan börja tänka på at ta upp kontakten med henne, som vän, om 6 månader ungefär.

Sanning.

Den enda justeringen jag skulle vilja göra är på sista punkten.

Du kan börja ta kontakt med henne efter att du har en ny donna och att hon har någon ny. (vilket förmodligen händer enligt statistiken)
En affär är inte avslutad innan båda har träffat någon annan och att bägge har sett sitt ex med en ny.... Sen kan man bli vänner!

Beanise skrev:
2155236 Tack det värmer, att höra. Det alla skriver :pannkyss

Sen att du Nursey lyckades, pricka in exakt hur det känns. Det är imponerande.

.

Imponerande eller sorgligt..vet inte vilket :näsblod. Men huvudsaken är att du vet att du inte är ensam om att ha mått så och att det kommer ljus i tunneln snart (det lät lite swinglish..igt :va ).
Ha en bra helg nu :pannkyss

Nursey skrev:
2155297 Imponerande eller sorgligt..vet inte vilket :näsblod. Men huvudsaken är att du vet att du inte är ensam om att ha mått så och att det kommer ljus i tunneln snart (det lät lite swinglish..igt :va ).
Ha en bra helg nu :pannkyss

Är du Bäst ?? :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!