Hur klara av/fixa ett "brejk"

Beanise

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Vit plastraket
Håll i hatten, här kommer yttliggare en snyft, krossat hjärtatråd... :(

Ska väl ta det hela från början:

Flickvännen hör av sig idag, och tycker att vi ska prata. Visst säger jag, iväg på en liten promenad bär det... Då det börjar pratas om saker, som hon har funderat på...

Det är lite blandat, och rör sig blandannat om att nu senast när hon var bortrest. Så menade hon på, att hon saknade mig, men samtidigt fokuserade hon sig på dem sakerna. Hos mig som person som hon störde sig på...

Sen menade hon dessutom på, att hon behövde känna efter, hur hon saknade mig... När vi inte sågs på ett tag, om hon saknade mig för den person jag är, eller om hon fortfarande la stor vikt på vissa saker...

Så vi beslutade, att vi skulle ta ett brejk. Något jag egentligen inte vill, men så blev det iallafall..
Det sjuka i sammanhanget, är när vi kommr in på att ta ett "uppehåll". Så menar jag på att "Har du inga känslor kvar, så är det ju dumt att bara dra ut på det".

Varav, hon börjar stortjuta, och hävdar att hon älskar mig, av hela sitt hjärta, och ditten och datten. Men att det är jobbigt i hennes liv just nu...

Så nu sitter man här, har sagt att vi ska höras en gång i veckan eller varannan vecka... Allting känns bara skit, vet inte vad jag ska förvänta mig. Känner mig allmänt förvirrad. :gråta

Så det jag undrar, hur gör man för. Att ge ett "brejk" dem bästa förutsättningarna för att bli "lyckat" Vet att oddsen, är dåliga. Men så lätt ger jag inte upp, denna tjej...

Hur ska man bete sig när man pratar i telefon? Som vanligt, eller mer åt kompishåller?

Tankar, funderingar och erfarenheter uppskattas.
Mvh
Viktor

Edit: Det sjuka är, att hon var här igår, och det var så mysigt så. Och det delades ut påskägg, som jag fick med påklistrade "söta" ord och meningar.

Beanise skrev:
2082135 Håll i hatten, här kommer yttliggare en snyft, krossat hjärtatråd... :(

Ska väl ta det hela från början:

Flickvännen hör av sig idag, och tycker att vi ska prata. Visst säger jag, iväg på en liten promenad bär det... Då det börjar pratas om saker, som hon har funderat på...

Det är lite blandat, och rör sig blandannat om att nu senast när hon var bortrest. Så menade hon på, att hon saknade mig, men samtidigt fokuserade hon sig på dem sakerna. Hos mig som person som hon störde sig på...

Sen menade hon dessutom på, att hon behövde känna efter, hur hon saknade mig... När vi inte sågs på ett tag, om hon saknade mig för den person jag är, eller om hon fortfarande la stor vikt på vissa saker...

Så vi beslutade, att vi skulle ta ett brejk. Något jag egentligen inte vill, men så blev det iallafall..
Det sjuka i sammanhanget, är när vi kommr in på att ta ett "uppehåll". Så menar jag på att "Har du inga känslor kvar, så är det ju dumt att bara dra ut på det".

Varav, hon börjar stortjuta, och hävdar att hon älskar mig, av hela sitt hjärta, och ditten och datten. Men att det är jobbigt i hennes liv just nu...

Så nu sitter man här, har sagt att vi ska höras en gång i veckan eller varannan vecka... Allting känns bara skit, vet inte vad jag ska förvänta mig. Känner mig allmänt förvirrad. :gråta

Så det jag undrar, hur gör man för. Att ge ett "brejk" dem bästa förutsättningarna för att bli "lyckat" Vet att oddsen, är dåliga. Men så lätt ger jag inte upp, denna tjej...

Hur ska man bete sig när man pratar i telefon? Som vanligt, eller mer åt kompishåller?

Tankar, funderingar och erfarenheter uppskattas.
Mvh
Viktor

Edit: Det sjuka är, att hon var här igår, och det var så mysigt så. Och det delades ut påskägg, som jag fick med påklistrade "söta" ord och meningar.

Jääävligt svårt det där .
Har inget bra svar men lider med dig.
Själv så ska du nog ta och umgås lite med polarna o tänka på lite
annat o ut o sup o roa dig , ring o snacka med henne om nån vecka eller dyl
och fråga hur hon mår och hur hon känner , det där vanliga.
Du får helt enkelt härda ut.
Flirta runt så länge med andra brudar , det kan nog hjälpa lite ska du se.
Sen är det ju hojj tider nu med , så ut med dig för fan . försök släppa det lite.

floodi skrev:
2082143 Jääävligt svårt det där .
Har inget bra svar men lider med dig.
Själv så ska du nog ta och umgås lite med polarna o tänka på lite
annat o ut o sup o roa dig , ring o snacka med henne om nån vecka eller dyl
och fråga hur hon mår och hur hon känner , det där vanliga.
Du får helt enkelt härda ut.
Flirta runt så länge med andra brudar , det kan nog hjälpa lite ska du se.
Sen är det ju hojj tider nu med , så ut med dig för fan . försök släppa det lite.

Tack så mycket, det värmer att höra! :pannkyss

Jorrå, numer är påskhelgen full med alla olika sorters aktiviteter, och sedan börjas det nytt jobb på tisdag. Så visst kan man nog kunna få dagarna att gå. :gnissla

Det låter som en bra ide, att ge en vecka eller något. För att sedan ringa eller dra iväg ett sms, så får man se där efter. Vill inte hoppas för mycket, men samtidigt, så vill jag inte inse att jag kanske är tvungen att släppa "greppet" Det gör för ont i hjärtat, efter allt vi gått igenom... :död

Jaja! Nä, dags att börja göra sig vacker, inför kvällens äventyr på stan. :fyllisar

Ledsen att säga det här men du borde nog skita i det.

Jag har haft förhållanden med break, gjort slut och gått tillbaka & såna saker. Har vart exakt i din flickväns situation och gjort precis som hon har gjort. Inget som har hållt mer än ett par månader efter att man har gått tillbaka. Har man börjat tvivla så finns det en anledning och den är förmodligen så enkel att hon inte är kär i dig mer. Har aldrig hört talas om ett förhållande me uppehåll som fungerar så länge till.

Att hon är ledsen är ju inte så konstigt om ni har vart tillsammans länge, samtidigt så har hon förmodligen tappat "kärleks-känslorna" för dig och gått över till att vara mer kompis.

:(

Äh ha kul! Njut av dina nya friheter ;)
Fast det ser mörkt ut. Va helt normal och trevlig när du pratar med henne.

Jag har också ordnat ett break men vart ihop sen dess, ca två år sedan.
Så nu finns det ett exempel!

Min erfarenhet säger: Brudar är svårlästa och dumma i huvudet.

Säger en sak och gör en annan.

Obs! MIN erfarenhet.

Jag har aldrig hört om ett förhållande när personerna varit under 30 som har överlevt en paus, sorry gubben men gör slut på det nu och hitta en ny. Ju snabbare du raderar nummer och gamla mail ju snabbare kommer du hitta en ny. Det är hårt, men det är bara att bita i kudden och komma igen.

björn

Göra "brejk" , det kan vara på både GOTT och göra ont....

Har varit där själv , på båda sidorna... :(

Det kan stärka känslor att göra den pausen, då vet man om det är en äkta kärlek, eller om det var en bra relation men inget som skulle bli ett bestående.

Livet är en berg-o-dalbana, på gott och ont. Det är aldrig roligt att vara än den ena eller andra parten vid en "brejk", men ibland så är det bra eller nödvändigt. Tvekar den ene, så finns det en hake någonstans. Bra att prata om det, men allt går inte att sätta ord på. För att inte såra eller för att det bara inte finns ord till det.

Gäller att ta det lugnt bara, inte gräva ner sig, inte göra dumma eller hämnd grejor....vem vet , det kan bli något riktigt starkt och bestående av en kort eller lång "brejk" :) .

Emmi skrev:
2082183 Ledsen att säga det här men du borde nog skita i det.

Jag har haft förhållanden med break, gjort slut och gått tillbaka & såna saker. Har vart exakt i din flickväns situation och gjort precis som hon har gjort. Inget som har hållt mer än ett par månader efter att man har gått tillbaka. Har man börjat tvivla så finns det en anledning och den är förmodligen så enkel att hon inte är kär i dig mer. Har aldrig hört talas om ett förhållande me uppehåll som fungerar så länge till.

Att hon är ledsen är ju inte så konstigt om ni har vart tillsammans länge, samtidigt så har hon förmodligen tappat "kärleks-känslorna" för dig och gått över till att vara mer kompis.

:(

Det är säkert, precis så som du skriver. Jag antar, att du är helt rätt ute. Men det är väl också därför, det gör så jäkla ont... :gråta Att själv, älska henne, men veta att det är näst intill lönlöst.

Så det är som sagt bara "att bita i kudden" och komma igen, även om det känns tungt för tillfället, med tanke på våra framtidsplaner.

Men återigen, man ska väl inte måla fan på väggen! allt för många gånger, innan man vet att det är totalt kört! :brinnerup

Samtidigt, så är det ju skönt att höra. Att vissa, har ett par glada minnen av "uppehåll"

Jaja, tiden får utvisa hur det går. :tomten

Jadu, spontant tänker väl alla som flera skrivit, lägg ner det, är det bara strul så är det inte meningen osv, osv.

Nu berättar du ju inget om var du ligger i det hela...om du varit superseriös eller mer satt dina kompisar och intressen i första rum under ert förhållande.

Om du nu varit seriös och visat det med råge tycker jag det låter som att hon vill ha ett förhållande utan den massiva pressen av att vara "seriösa"...låter skruvar jag vet men är det nått jag lärt mig om alla typer av förhållanden så är det att inget står skrivet i förhand, allmänna stereotypa "så här ska det vara" ,"gör hon inte så eller så" så älskar hon dig inte gäller kort och gott inte.

Är du villig att avvakta o se vad som händer så gör det, kan ju faktiskt vara som hon säger.

Vad som därimot är avgörande är att du är precis som vanligt, inga tramsiga utsvävningar som görs enbart på grund av situationen, väljer hon att hålla ihop vet du att det är på grund av just DIG och inget annat.

Alla människor funkar olika och gå på "köp blommor för det gillar alla tjejer" kommer att bita dig i ändan riktigt kvickt.

P.S. Skadar ju inte om du sammtidigt funderar på vad DU vill...så du inte fastnar i den klassika "vill ha det man inte vet om man kan få" syndromet.

Last edited:
Har varit med om exakt samma sak som dig.
Hon ville "känna efter" om hon verkligen älskade mig. Det slutade att precis en vecka efter de orden så tog det slut.
Det var en lång vecka av ren tortyr som ingen ska behöva genomlida, man vet ju egentligen att det är kört men ändå hoppas man ju liite liite.

Kanske ändrar hon sig.. :död

Som tidigare talare, ut o röj med dig!

svårt det där, oddsen är nog ganska små. mitt ex ville också ta en paus... dröjde 2 veckor innan hon klämde ur sig att det var slut.

Jag kan berätta att jag och mitt ex gick "levande" ur ett brejk! Vi gjorde iof slut två år senare...men det är en annan historia! =)

Vi hade umgåtts väldigt mycket, och väldigt intensivt under ett par månader! Vi hade planer på å flytta ihop, och det var antagligen boven i dramat!
Ingen av oss hade varit sambo tidigare osv... Vi kom iaf överens om att inte träffas på en månad, vi ringdes nån gång i veckan å kollade läget, men inget mer!
Efter cirkus en månad bestämde vi oss för å gå ut å käka på restaurang! Nu ska jag inte ge dig falska förhoppningar, alla är vi olika...MEN! Det kändes verkligen 100ggr bättre efter uppehållet! Förhållandet fick nytt liv på nått sätt! Vi flyttade ihop, och allt var kanoners! =)
Som sagt, detta är mina erfarenheter, finns inget som säger eller inte säger att det ska bli lika för Dig!

Trösten i allt, trots att det känns för jävligt, är ju att hojandet drar igång snart! Sena kvällar, varma dagar, lättklädda töser, grillkvällar.....ja, you know! ;) :tuttar

Bit i hop och ha en smula tålamod, så löser sig säkert detta på nått bra sätt till slut!

/ fredde

som i vänner då..
we wour on a brake (stavn)

inte så :3freak

jag lider med dig.

men hon är ju fundersam av någon anledning, jag hoppas på det bästa för din skull, , men jag skulle nog inte hoppas för mycket.

ett break betyder att din tjej inte vill ha dej mer och att hon letar ny/är öppen för föslag från whereever typ. har vart med om samma grej själv. det är ett sätt att både få ha kakan o äta den under en övergångsperiod.

skit i den bruden. tro mej det blir inget bra av det där i framtiden. you passed the point of no return.. tänk dej att det är över för det är det med 99% sannolikhet. du har nog massa känslor kvar för henne så jag vet inte vad jag ska rekommendera, om jag ska va ärlig så tycker jag du ska leta efter nån ny, gärna snyggare än den gamla. enjoy

cant live with them, cant live without them..

hmmm....
inte för att låta pessimistisk..
men det låter som " hm jag har hittat en kille som verkar vara intressant.. jag kollar om det är nått att ha, så har jag den gamla i reserv ett tag "
eller? jag vet inte men uppehåll existerar inte i mitt vokabulär iaf

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...