Hur kan man vara röd?

Hur människor fungerar är nog ungefär samma i båda läger men skillnaden är förutsättningarna och därav valet...

Jag tror "solidariteten" och "medmänskligheten" sträcker sig lika långt i båda läger men generelt sett kan man nog säga att:
Bortsett från undantagen bland blå finns många egoister som röstar blått för att få behålla allt för sig själv. Bland röda finns många egoister och i brist på att ha något själv röstar de därför på det alternativ som ger dem mest av någon annans. Jag är benägen att säga att de som i dagsläget har och röstar blått med stor sannolikhet hade röstat rött om de plötsligt varit utan.

Mycket bra skrivet

Det är väldigt lätt att byta sida. Man tar det som passar ens situation för stunden.

Last edited:
gött..! Nu var jag inne och fynda lite aktier si så där 100 st SKF B ;p måste fylla säcken..

ååå så gick guldpriset upp ! Ååhhh good times! :tummenupp

Last edited:
Vilken lyxlirare! :Bugar Tre inkomster och pengarna räckte bara till 100 aktier? Vad jobbar du med? Jag vill gärna ha så billig arbetskraft.

det var idag det (lön idag vetdu) :tummenupp sedan har man andra utgifter.. blir det något över imorn så kan man lika gärna fynda 100 till :tuttar

Last edited:
Åter igen.. Mona skiter jag fullständigt i. Har aldrig och kommer aldrig att gilla henne..

Men jag röster inte på Mona utan på solidariteten.. Den som kan presentera som enligt mig det mest rättvisa för ALLA får min röst !

Men för att göra det lätt för mig själv så

NI HAR SÅ RÄTT SÅ, TÄNK PÅ ER SJÄLV !

Den rödgröna politiken, om någon, är väl den som är orättvis.

Den lönar sig enbart för de som inte jobbar.

Hur är det rättvist mot alla oss som jobbar och sliter?
Alla fastighetsägare som förser folk med bostäder?
De företag som förser folk med jobb?

Hur schysst är denna då!

Ali Alisson, utbildad överläkare som arbetar idag som busschaufför, snacka om att slösa med resurser och sedan har vi mage att klaga på sjukvården !

Men åter igen.. ALLA måste vi hjälpas åt,bidra,dra sitt strå till stacken och arbeta stenhårt !

Du tror inte att det har att göra med Sossarnas bristande integrationspolitik snarare än något annat?

Last edited:
Den rödgröna politiken, om någon, är väl den som är orättvis.

Den lönar sig enbart för de som inte jobbar.

Hur är det rättvist mot alla oss som jobbar och sliter?
Alla fastighetsägare som förser folk med bostäder?
De företag som förser folk med jobb?

Du tror inte att det har att göra med Sossarnas bristande integrationspolitik snarare än något annat?

Skall vara tråkig nu.

Innan krisen och det blå, Hade jag en löneutveckling som var totalt mycket bättre än nu.

Innan krisen och det blå, Skar fastighetsbolag/ägare guld med den sk smörkniven.

Innan krisen och det blå fanns det knappt kompetens att anställa.

Nu är det bara att bestämma, är det den globala krisen eller det blå det beror på?

Last edited:
Vad tror du att det beror på då?

systembolaget blev sålt va ?
Hur går det med försäljningen utav Vattenfall ?

skitsamma, vi privatiserar allt istället. Polis,brandkår,sjukvården,skolan osv. så kan de som har råd betala och de som inte har råd. Ja det är deras problem..

med största sannolikhet inte på de blå, många som underskattat finans krisen just för att de blå skött stats finanserna så bra. finns ju inte särskilt många som kan påstå seriöst att Anders Borg har gjort ett dåligt jobb.

undrar varför de röda inte har med det i sitt valmanifest..avskaffa kungahuset. eller har dom ändrat sig?

Jag vill privatisera kungahuset istället för att trycka ner skattepengar i det där jävla hålet. Det hade alla tjänat på.

Tror att dessa skattepengar som går till kungahuset gör mer nytta för Sverige, än om man jämför med skattepengar som skänks bort i U-landsbidrag.

Last edited:
Skall vara tråkig nu.

Innan krisen och det blå, Hade jag en löneutveckling som var totalt mycket bättre än nu.

Innan krisen och det blå, Skar fastighetsbolag/ägare guld med den sk smörkniven.

Innan krisen och det blå fanns det knappt kompetens att annställa.

Nu är det bara att bestämma, är det den globala krisen eller det blå det beror på?

Du är inte tråkig. Bara dum.

Skall vara tråkig nu.

Innan krisen och det blå fanns det knappt kompetens att anställa.

Du är inte tråkig. Bara dum.

Ironi :va

systembolaget blev sålt va ?
Hur går det med försäljningen utav Vattenfall ?

skitsamma, vi privatiserar allt istället. Polis,brandkår,sjukvården,skolan osv. så kan de som har råd betala och de som inte har råd. Ja det är deras problem..

Aaah, du är bara dåligt påläst, nu är jag med.

Systembolaget - monopol som är de enda som får saluföra alkoholhaltiga drycker i Sverige. Ägs av Svenska Staten.

Vin o Sprit - Tillverkare av alkoholhaltiga drycker så som Absolut Vodka. Ägs av Pernod.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti