du har så rätt så,
men tala om det för den som har det tuffast i vårt samhälle, typ pensionärerna,sjuka,invandraren, den ensamma 2 barnmamman och till alla de ungdomar som är arbetslösa.. (de hade säkert varit arbetslösa i vilket fall, men jag tror siffran hade varit lägre. klart att vi skall spara pengar) nästan 10% är öppet arbetslösa idag,ung som gammal mm visst. lågkonjunkturen har gjort sitt..
Klart att de sparar, spara till sämre tider. Det är ju jättebra idag, FöR den som har det bra !
ps.Jag tror att vi går mer och mer mot ett klassamhälle med betoningen att jag tror det. ds.
Nej, det hade varit bättre med en röd regering som gömmer dessa individer i diverse program istället för att öppet redovisa den egentliga arbetslösheten... var ju trots allt en av de första åtgärderna alliansen gjorde när de kom till makten, ändrade hur man räknade arbetslösa till så som resten av EU räknar och vips så ökade siffran med nära 4%.
Och allt tjat om pensionärer, visst, man har det inte fett men de har banne mig inte fått det sämre med sittande regering, de har bara inte fått samma skattelättnader som de som arbetar... just för att man har fokuserat på att premiera arbeten och att företag skall anställa mer, något som även pensionärerna vinner på i långa loppet. Men det är klart, man kan ju lyssna på Mona som har stenkoll på ekonomin... eller hur var det nu?