Hur kan man vara röd?

Räcker det inte att många är uppköpta av utländska företag och grupper.
Jag läser inte aftonbladet men har en vana att titta på 60minnutes och nyheter. Man får bilda sig en egen uppfattning.

Vad är det som är farligt med att bolag säljs till utländska ägare?

Och om det nu skulle vara farligt (vilket det inte är) så kan man undra hur du kan tycka att det röda alternativet skulle vara så bra med tanke på vilket abrovink man gjorde när man sålde av Telia... skapade en utländsk ägartruktur i Luxemburg för att sedan sälja tillbaka det till svenska folket, på det viset så snuvade dåvarande regeringen staten på flera miljarder i skatteintäkter, fast det kanske är ok inom det egna ledet.

Visst.
Dela ut piller till alla som kommer in och påstår att de sovit lite dåligt.
Väx upp.

Jag tror inte du förstår riktigt.
Vad sägs om mer djupodlade intervjuer, rekommendationer, provtagning eller liknande för att kunna komma fram till nått vettigt - istället för att slussa ut patienten och ta in nästa inom två minuter. De enda som gnuggar händerna här är Aktieägarna, knappast patienterna som fått denna "vård".

Vad sägs om mer djupodlade intervjuer, rekommendationer, provtagning eller liknande för att kunna komma fram till nått vettigt - istället för att slussa ut patienten och ta in nästa inom två minuter. De enda som gnuggar händerna här är Aktieägarna, knappast patienterna som fått denna "vård".

Enligt patientundersökningar gjorda på S:t Görans Sjukhus så är patienterna mer nöjda nu än tidigare, inte sagt att det alltid blir rätt men det är bättre än förr i alla fall.

Efter att ha läst denna tråd är jag än starkare i min övertygelse att de som röstar rött är en av tre saker.

Ointresserad, egoistisk eller bara rent dum.

Kan bara hålla med.

Last edited:
Går företaget mycket bra ska en vd ha bonus för att då har han ju tagit rätt beslut. Men inte åt andra hållet , var bara det jag menade.

Jag förstår vad du menar. Men hur mycket är "mycket bra"? Vad är "rätt beslut"? Du har väldigt vaga och konstiga formuleringar.

Tyvärr finns inte ett företag till för de som är anställda, det är till för att de som äger det ska tjäna pengar. Varför är det så svårt att förstå för väldigt många?

Därför görs ofta tex uppsägningar med tanke på företagets bäst, inte de anställdas. Och då är det ju bara att dela ut bonus till vdn för den har agerat för företagets bästa och tagit "rätt beslut" helt enligt din egen linje.

När patienter klagar över sömnbrist är det praxis att Skicka hem dem med allmäna råd.
Om de återkommer så hänvisas till samtalsterapi.
Vad hade du väntat dig?

Låt mig gissa... Du gick till en statligt ägd/driven klinik?

Vilka tror du ligger bakom hur dessa fungerar?

Varför har dom flesta vänsterfolk inställningen att allt förr eller senare kommer att skita sig?
Att alla förr eller senare kommer bli arbetslösa, sjukskrivna mm :va

Lika bra att skriva det så dom vet, det finns ingen naturlag som säger att det jag skrev ovan kommer att hända alla.

Lever man med den pissiga inställningen kan man ju lika gärna gå och dö direkt, för inget kommer ju bli till det bättre enligt dom.

Fortsätter vi som idag så kommer det att skita sig,tyvärr..! Därav inställningen.. Finns bra exempel runt om i världen, typ USA,Stor Britt,Spanien,Grekland,Frankrike.. Det kommer att komma hit också så småningom..

Ni skall bara veta vad en desperat människa är kapabel till att göra, vi härstammar ju trots allt från djuren..

Fortsätter vi som idag så kommer det att skita sig,tyvärr..! Därav inställningen.. Finns bra exempel runt om i världen, typ USA,Stor Britt,Spanien,Grekland,Frankrike.. Det kommer att komma hit också så småningom..

Ni skall bara veta vad en desperat människa är kapabel till att göra, vi härstammar ju trots allt från djuren..

Vad har du för bevis på att det som skett där kommer hit? Har du ens läst på varför det gått som det gått där?

Sen glömde du Irland... ;)

När patienter klagar över sömnbrist är det praxis att Skicka hem dem med allmäna råd.
Om de återkommer så hänvisas till samtalsterapi.
Vad hade du väntat dig?

Jag hade väntat mig det som jag radade upp eftersom det pågått länge och har varit uppe på tapeten tidigare vid läkarbesök.

Låt mig gissa... Du gick till en statligt ägd/driven klinik?

Vilka tror du ligger bakom hur dessa fungerar?

Låt mig gissa... Du inte har läst mitt inlägg ordentligt?

Last edited:
Jag hade väntat mig det som jag radade upp eftersom det pågått länge och har varit uppe på tapeten tidigare vid läkarbesök.

Vid besök med den aktuella läkaren? Något som står i din journal? Något du påpekade vid besöket? :rolleyes:

jajjemen och tiden får avgöra..!

En stor skillnad är att många av de drabbade länderna har gödslat med skattepengar under lågkonjunkturen för att boosta ekonomin, Sveriges regering har varit sparsamma där vilket de fått kritik från oppositionen för... men nu visar det sig att de som gödslar med pengarna på det viset får det surt nu... you tell me, vad hade du velat? Sverige (och Norge) står sig starkt än så länge och prognoserna visar på fortsatt i den riktningen och inte som du själv spår i din kristallkula.

1) Nej
2) Det borde det göra eftersom jag påtalat det tidigare
3) Ja

Så, du hade inte talat med läkaren om det förut, men påtalade det vid besöket att du varit inne för samma sak förut och det inte blev bättre?

En stor skillnad är att många av de drabbade länderna har gödslat med skattepengar under lågkonjunkturen för att boosta ekonomin, Sveriges regering har varit sparsamma där vilket de fått kritik från oppositionen för... men nu visar det sig att de som gödslar med pengarna på det viset får det surt nu... you tell me, vad hade du velat? Sverige (och Norge) står sig starkt än så länge och prognoserna visar på fortsatt i den riktningen och inte som du själv spår i din kristallkula.

du har så rätt så,
men tala om det för den som har det tuffast i vårt samhälle, typ pensionärerna,sjuka,invandraren, den ensamma 2 barnmamman och till alla de ungdomar som är arbetslösa.. (de hade säkert varit arbetslösa i vilket fall, men jag tror siffran hade varit lägre. klart att vi skall spara pengar) nästan 10% är öppet arbetslösa idag,ung som gammal mm visst. lågkonjunkturen har gjort sitt..

Klart att de sparar, spara till sämre tider. Det är ju jättebra idag, FöR den som har det bra !

ps.Jag tror att vi går mer och mer mot ett klassamhälle med betoningen att jag tror det. ds.

Last edited:

Vadå "bra exempel"? Det har gott på röva för vissa för att de förespråkar 20h arbetsveckor och vill gå i pension vi 50. tro fan att det inte fungerar. Ett land fungerar i mångt och mycket som ett företag eller en persons privatekonomi. Det måste komma minst lika mycket som det rinner ut. Du borde ju veta som är egenföretagare.

du har så rätt så,
men tala om det för den som har det tuffast i vårt samhälle, typ pensionärerna,sjuka,invandraren, den ensamma 2 barnmamman och till alla de ungdomar som är arbetslösa.. (de hade säkert varit arbetslösa i vilket fall, men jag tror siffran hade varit lägre. klart att vi skall spara pengar) nästan 10% är öppet arbetslösa idag,ung som gammal mm visst. lågkonjunkturen har gjort sitt..

Klart att de sparar, spara till sämre tider. Det är ju jättebra idag, FöR den som har det bra !

ps.Jag tror att vi går mer och mer mot ett klassamhälle med betoningen att jag tror det. ds.

Just de grupper som har mest att förlora på att staten inte har sina finanser i ordning.

Vadå "bra exempel"? Det har gott på röva för vissa för att de förespråkar 20h arbetsveckor och vill gå i pension vi 50. tro fan att det inte fungerar. Ett land fungerar i mångt och mycket som ett företag eller en persons privatekonomi. Det måste komma minst lika mycket som det rinner ut. Du borde ju veta som är egenföretagare.

hmm, sista jag tittade så har vi 9 miljoner invånare..
Ex USA har vadå si så där 300 miljoner ? Om nån kan ha 20H arbetsvecka och gå i pension vid 50 så är det dem och inte vi !

Som egen är det tufft.. Men jag skiljer på min privatekonomi och företagets ekonomi..! Företaget håller jag på att avveckla för det är ingen idé.. Kan vara jag som är kass eller så är det inte värt det..

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti