Hur kan man vara röd?

Nej det vore inte kul alls.....

Lite piller att festa på, några att sova på och ett gäng för att fixa ångesten är väl lagom?

Du har ju bättre koll på klientelet på läkarlinjen. Mellan tummen och pekfingret... Hur många skulle tveka inför ett pissprov?

Att den kärringen får syssla med politik är tamefan en skandal.
Hon kan inget, hon bluffar, hon köper grejer för våra pengar, hon tar semester för våra pengar, hon begår brott även om dom är små så är en politiker den sista som ska göra det.

Hon kan inte föra en diskussion. Hur fan kom hon in, hon måste ju sugit så mycket *** eller ha en riktigt hållhake på flera stycken för att ens kunna sitta där hon gör.

Du har just sammanfattat röd politik och merparten av deras förespråkare på ett klockrent sätt.

-Dåligt pålästa
-Bluffar
-Slösar
-Kan inte argumentera i en enda sakfråga utan att falla tillbaka på gamla manifest och slagord

Lyssna på Östros, hans skäller på Borg för att Sverige har urusel ekonomi. Det har vi inte alls. Tex är statsskulden mindre nu än för fyra år sedan. Pagrotsky gick så långt som att hävda att Sverige har sämre ekonomi än Grekland. Var fick han det ifrån?

Last edited:
Du har ju bättre koll på klientelet på läkarlinjen. Mellan tummen och pekfingret... Hur många skulle tveka inför ett pissprov?

20% skulle jag gissa. 50/50 som får lugnande/sov/antidepp på godkänd indikation och de som har någon kompis att skriva ut för egenmedicinering/party...

Ponera att du får en stroke imorgon och detta leder till besvärande men som är "for life", du klarar inte av att koncentera dig på saker i din omgivning mer än 1timma i taget sen krävs vila.. Drygt att jobba 40h i veckan.

Blir man inte sjukskriven om man inte kan koncentrera sig mer än en timme? När ändrade de det och hur regleras det jämf med innan? :confused:
Kanske att man borde få priviliegiet att jobba en timme i veckan då, det skulle jag vilja i alla fall.
Har du legat hemma med mancold i typ en vecka någon gång? Att gå till jobbet är ju för fan som att gå på Tivoli efter det. Fatta hur uttråkade de måste vara som gått å degat i flera år måste vara. :fakta

men tänk på din näste, för det kan vara han/hon/den som blir sjuk/arbetslös osv osv..
Men det är klart att man skall sparka på den som redan ligger ner, för det gör alliansen varje dag ! Nästa gång kanske det är du som ligger ner pga. en avåkning med hojen.. och ingen tänker på dig...

Egoister är vad ni är och hycklare..! DU jobbar så det är lugnt, men den dagen du blir sjuk/arbetslös så är det så synd om dig.. bhuuuuhu !

jag skiter i Mona,
jag röstar på solidaritet! Jag tänker på mina medmänniskor!

sedan talas det så väl om hur "Freddan" är så himla bra, sen han kom till makten har han sänkt sin egen skatt med över 150 000:- ( och vi är nöjda att vi får 500-1000:- mer i månaden som ändå går till diverse höjningar så som a-kassan och trafikförsäkringen).. MM visst, han är jäääfla smart den gubben för det är Vi som får betala istället..

Last edited:
men tänk på din näste, för det kan vara han/hon/den som blir sjuk/arbetslös osv osv..
Men det är klart att man skall sparka på den som redan ligger ner, för det gör alliansen varje dag ! Nästa gång kanske det är du som ligger ner pga. en avåkning med hojen.. och ingen tänker på dig...

Egoister är vad ni är och hycklare..! DU jobbar så det är lugnt, men den dagen du blir sjuk/arbetslös så är det så synd om dig.. bhuuuuhu !

jag skiter i Mona,

sedan talas det så väl om hur "Freddan" är så himla bra, sen han kom till makten har han sänkt sin egen skatt med över 150 000:- ( och vi är nöjda att vi får 500-1000:- mer i månaden som ändå går till diverse höjningar så som a-kassan och trafikförsäkringen).. MM visst, han är jäääfla smart den gubben för det är Vi som får betala istället..

Men snacka om uttjatat såsseargument. Tror du på allvar att Reinfeldt har ägnat sitt liv åt en politisk karriär bara för att ge sig själv 150 laxar? Och spela roll. Om vi andra har fått mer kvar att leva för så kan vi väl vara glada för det. Varför måste man alltid vara avundsjuk på någon annan? Hade det varit bättre om alla hade fått mindre kvar efter skatt så länge Reinfeldt fått ännu mindre? Svennementalitet.

Och tror du på allvar att sjuka får gå och tigga på gatan? Blir så trött på alla myter och lögner om sjukvårdsreformen. Bara för att det finns nåt enstaka exempel där vederbörande faktiskt fått det lite jobbigt innebär inte det att vi inte tar hand om de som blir sjuka. För mig som småföretagare har alliansen genomfört en rad reformer till det bättre vad gäller sjuk- och föräldraförsäkringen.

Vad säger du tex om att sjukvårdsköerna har blivit kortare? Tycker du det var solidariskt att låta folk få vänta ett år med svåra smärtor för en operation? Eller tycker du det var solidariskt att tvinga folk som faktiskt vill tillbaks och jobba och känna sig behövda att sitta hemma och ruttna som förtidspensionärer? Tycker du förresten att det är solidariskt att vissa ska behöva jobba arslet av sig och ta risker för att andra ska leva på dem?

Jodu, vänstersidan är jävligt solidarisk.

Last edited:
Ska man då rösta rött? Vara hemma med bidrag, jobba svart och leva på andra som alla andra rödingar?

jag kan inte se nånstans vart jag skrev att man skulle rösta rött ?

Men snacka om uttjatat såsseargument. Tror du på allvar att Reinfeldt har ägnat sitt liv åt en politisk karriär bara för att ge sig själv 150 laxar?

absolut inte.. Han är värd varenda öre..!

Men jag tycker också att jag är värd varenda öre som jag sur har förvärvat genom att sälja min arbetskraft !

Men det är la som vanligt, så länge jag har det bra så skiter jag i alla andra!

Last edited:
absolut inte.. Han är värd varenda öre..!

Men jag tycker också att jag är värd varenda öre som jag sur har förvärvat genom att sälja min arbetskraft !

Vad är problemet då? Får du inte behålla tillräckligt menar du? Och därför ska du INTE rösta på alliansen i valet? :va

Ska man då rösta rött? Vara hemma med bidrag, jobba svart och leva på andra som alla andra rödingar?

haha, du har säkert kompisar som kanske gör så här, men är säker på att de flesta som går på bidrag inte jobbar svart pga att de inte kan och man får inte..

sedan tror jag inte att det är speciellt "fett" att gå på bidrag ? Vad kan man få i månaden efter skatt? 7k ? mm räcker till jättemycket, men klart det är bättre än ingenting och säkert mycket bättre än i många andra länder.. Men bygga ett drägligt liv på det ? Skulle inte tro det..

Jag tror att man väljer arbete före bidrag 9/10 ggr.. Men det kanske är jag som tror så gott om andra människor helt enkelt för enligt dig så är skitgött att gå på bidrag, för då får man arbeta svart ! ( fattar inte att man vill det men men)

Ps: du tackar la inte nej till extrapengar eller som kan förgylla din vardag genom att köpa massa fina extra prylar till dig själv... ds

Vad är problemet då? Får du inte behålla tillräckligt menar du? Och därför ska du INTE rösta på alliansen i valet? :va

nej, jag betalar gärna mer skatt, förutsatt att pengarna går till rätt ändamål.. och inte till tex taxiåkande politiker (gäller alla block, rödgrönblåvit osv)

vilka jag röstar på är min demokratiska rätt att hålla för mig själv..

ps: glömde nämna att jag är egen företagare + har ett fast arbete + extra jobb.. jag är driftig och det har jag valt själv ! ds.

ps2: snart kommer la påhoppet att alla "blattar" är kassa och skall ut ur landet också,stäng gränsen och släpp förf*n inte några mer osv osv.. ds2.

Last edited:
Driftig eller girig? När har du tid att spendera alla pengarna?

både driftig och girig. så "fett" är det inte, men så gör man rätt för sig också.. och jag vet att en del av det går till välfärden och till de behövande..

spenderar ? nänä, allt ligger under madrassen! Bra att ha när allt skiter sig! Alltid bra att ha en stark likviditet!

men visst hade det varit enkelt (gött) att ha en guldsked i röva sen barnsben..

Tack men nej tack..!

Last edited:
jag kan inte se nånstans vart jag skrev att man skulle rösta rött ?

Man behöver inte alltid förklara att bilen är svart.

haha, du har säkert kompisar som kanske gör så här, men är säker på att de flesta som går på bidrag inte jobbar svart pga att de inte kan och man får inte..

sedan tror jag inte att det är speciellt "fett" att gå på bidrag ? Vad kan man få i månaden efter skatt? 7k ? mm räcker till jättemycket, men klart det är bättre än ingenting och säkert mycket bättre än i många andra länder.. Men bygga ett drägligt liv på det ? Skulle inte tro det..

Jag tror att man väljer arbete före bidrag 9/10 ggr.. Men det kanske är jag som tror så gott om andra människor helt enkelt för enligt dig så är skitgött att gå på bidrag, för då får man arbeta svart ! ( fattar inte att man vill det men men)

Ps: du tackar la inte nej till extrapengar eller som kan förgylla din vardag genom att köpa massa fina extra prylar till dig själv... ds
ps2: snart kommer la påhoppet att alla "blattar" är kassa och skall ut ur landet också,stäng gränsen och släpp förf*n inte några mer osv osv.. ds2.

Nej umgås inte med sådana personer.

Har ingen aning om vad man får i bidrag. Tycker det alltid finns någon som har en granne som är sjukskriven och går ut med hunden bygger om hemma, jobbar lite vid sidan.

Har allt jag behöver så värderar min fritid mer än att jobba mer än jag behöver.

Vad har blattar med saken att göra?

Last edited:
Bra att ha när allt skiter sig! Alltid bra att ha en stark likviditet!

Varför har dom flesta vänsterfolk inställningen att allt förr eller senare kommer att skita sig?
Att alla förr eller senare kommer bli arbetslösa, sjukskrivna mm :va

Lika bra att skriva det så dom vet, det finns ingen naturlag som säger att det jag skrev ovan kommer att hända alla.

Lever man med den pissiga inställningen kan man ju lika gärna gå och dö direkt, för inget kommer ju bli till det bättre enligt dom.

Last edited:
Missnöjd

Jag gillar inte Mona och kan inte tänka mig henne som statsminister. Hon har ingen pondus eller ledarstil.
Gillar inte blocket som sitter nu heller för alla de fuskare som de skulle få bort med sin politik , ja inte är det fler nu eller mindre än när förra regeringen satt. Var är alla jobben som alliansen lova?
Fler jobb om vi sänker löner :mad: ha ha om man går på den!!
Rättare sagt gör mer för mindre lön och osäkra anställningar så storföretag kan stoppa mer pengar i fickan. Fler jobb! glöm det.
Alla som har det gott ställt har fått det ännu bättre. Men en klysha är sann mycket vill alltid ha mer och är aldrig nöjd.

Villken dröm om Satu Söderström ställer upp som partiledare får hon min röst , ung tjej , mycket inteligent med ledarstil och pondus hon skulle argumentera sönder Mona lätt.

Jag gillar inte Mona och kan inte tänka mig henne som statsminister. Hon har ingen pondus eller ledarstil.
Gillar inte blocket som sitter nu heller för alla de fuskare som de skulle få bort med sin politik , ja inte är det fler nu eller mindre än när förra regeringen satt. Var är alla jobben som alliansen lova?
Rättare sagt gör mer för mindre lön och osäkra anställningar så storföretag kan stoppa mer pengar i fickan. Fler jobb! glöm det.
Alla som har det gott ställt har fått det ännu bättre. Men en klysha är sann mycket vill alltid ha mer och är aldrig nöjd.

Villken dröm om Satu Söderström ställer upp som partiledare får hon min röst , ung tjej , mycket inteligent med ledarstil och pondus hon skulle argumentera sönder Mona lätt.

Lågkonjunkturen kan ha ett visst finger med i spelet om jobben!

jajaj, skit samma...!

Ni har alla rätt..!

Motto: Tänk på dig själv!

Hög skatt ger hög lönekostnad och låg köpkraft.
Låg skatt ger låg lönekostnad och hög köpkraft.
Vilket ger Sverige högst konkurenskraft?
Vill du ge din granne arbete eller bidrag?
Konstigare är det inte.

Har du några siffror på att det inte är färre fuskare nu än förut eller är det något du känner i lilltån?

Har du läst någon tidning eller sett några nyheter de senaste 2åren? Tänkte bara eftersom du tycks tro att en regering i Sverige kan spela över en lågkonjuktur som sträcker sig world wide... :huvet
Fast det är klart, det är ju då vi skall snacka om att ge heltidsrätt till dagis för de som är arbetslösa, sänka kraven för de som går på bidrag och kasta pengar på de som redan får massor... för det är ju så man driver Sverige framåt... eller?

Och till den som sa att Fredrik Reinfeldt har ökat sin lön med 150.000:- borde verkligen se över sina mattekunskaper... han har sänkt skatterna för löntagare, han är själv en löntagare precis som många andra. Det är ju inte som att han ändrar lagar och regler för att köpa sig fina herrgårdar precis. :brinnerup

Varför har dom flesta vänsterfolk inställningen att allt förr eller senare kommer att skita sig?
Att alla förr eller senare kommer bli arbetslösa, sjukskrivna mm :va

Är väl inte så konstigt, har det gått bra för Sovjet, Kuba osv osv? ;)

jag skiter i Mona,

Jag tänker på min näste och därför röstar jag blått!
Eller vad sägs om rödgrönas idé nu om att man skall ta tillbaka S:t Görans sjukhus här i stockholm till Landstinget och inte låta Capio driva det längre, det vill de göra för att säkra en god sjukvård en längre tid.... men vad de missar att berätta är ju att vårdköerna har minskat sedan Capio tog över, vårdtiden har sjunkigt drastiskt sedan de tog över, de anställdas trivsel har ökat drastiskt sedan de tog över och patienterna är mer nöjda nu än någonsin... fast ändå vill man ta tillbaka sjukvården till Landstinget där för att säkra en god sjukvård??? :huvet:brinnerup

Last edited:
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...