Hur kan man vara röd?

Precis. Man ska få vad man förtjänar. Är du duktig och ligger i så ska du bli belönad, ligger du på soffan ska du bli bestraffad.

Tyvärr tycker jag att vissa politiska riktningar inte har hängt med i hur samhället utveklats de senaste åren. Tex facket, jag engagerar mig gärna men varför ska det vara politiskt knutet till nått? Det inte 1960 längre och folk behöver inte stå på barrikaderna och sjunga kampsånger och vifta med röda flaggor.

På samma sätt är man inte (läs på göteborgska)"borgare i mercedes" bara för att man röstar på M. Men det verkar som om Sahlin & co lever kvar i den gamla världen. Synd, för hade dom förnyat sin politik så hade dom nog fått fler väljare som klarar av att tänka själva i stället för att rabbla valmanifest från 60-talet.

Du har så rätt! Facket gör massor med bra saker, men VARFÖR ska det vara socialdemokratiskt?

Självfallet ska vi ta hand om de som VILL men inte KAN jobba, och de som är sjuka! De som INTE vill men kan, ska få det svårare så kanske de tar fingrarna ur :arsele och börjar ordna upp sitt liv!

HAHA! " börrrrgare i messeedes!"

BNP? Den listan där vi nu rankas på 19e plats och trillar ner nåt pinnhål emellanåt.
Mexico är har passerat oss och ligger 14e på den listan.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_över_länder_efter_BNP

Men vi fortsätter väl att vila på gamla lagrar ytterligare nåt decenium.

Hoppas du förstod rätt, BNP= BruttoNationalProdukt = vad alla invånare tjänar om man slår ut det på individer

"Skattetryck i procent av landets BNP" Alltså hur mycket av varje tjänad krona går till staten. i vårt fall över hälften..

Problemet ligger väl i det att f-kassa bestämmer när du är sjuk eller om du är det och sen är du det tidsbegränsat.
Ponera att du får en stroke imorgon och detta leder till besvärande men som är "for life", du klarar inte av att koncentera dig på saker i din omgivning mer än 1timma i taget sen krävs vila.. Drygt att jobba 40h i veckan.

markus kommer aldrig att bli sjuk, det vet jag för det har han sagt:fakta

BNP? Den listan där vi nu rankas på 19e plats och trillar ner nåt pinnhål emellanåt.
Mexico är har passerat oss och ligger 14e på den listan.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_över_länder_efter_BNP

Men vi fortsätter väl att vila på gamla lagrar ytterligare nåt decenium.

Mja, det beror ju på att Mexico har en jäkla massa fler invånare (och snabb befolkningstillväxt)

Den intressanta listan är här (BNP per capita, köpkraftskorrigerat)
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita

Vi hade en topp 3 placering på den listan, men nu är vi nere på plats cirkus 15...

(Kommuner måste erbjuda minst 30 timmar barnomsorg i veckan även för barn till föräldralediga och arbetslösa)hmm:va Visst ska man va föräldra ledig o kunna lämna bort ungen så man kan pilla navelludd i stället

15timmar är det väl :va

Problemet ligger väl i det att f-kassa bestämmer när du är sjuk eller om du är det och sen är du det tidsbegränsat.
Ponera att du får en stroke imorgon och detta leder till besvärande men som är "for life", du klarar inte av att koncentera dig på saker i din omgivning mer än 1timma i taget sen krävs vila.. Drygt att jobba 40h i veckan.

Det har alltid varit försäkringskassan som bestämmer om du är sjuk och hur länge.

Räknar man bara skettetryck så ligger vi risigt till.
Iofs så har skatten nästan allt med hur landets ranking i välfärd och trivsel verkar bedömas,

Tittar man på vad vi får för skatten så ser uppenbarligen bättre ut.

Tror vi rankas 3a i världen på länder som är bäst att leva i för tillfället, ingen aning vilka kriterier man valt att bedöma detta på men ett pissland verkar vi inte vara.

Undra hur vi ligger till på listan "Vi som betalar mer och mer men får mindre och mindre för det"

Last edited:
Det är ingen skillnad som märks om man har ett arbete och en hyfsad inkomst, men är man sjuk, arbetslös, studerande eller pensionär så märks det ordentligt. Dessa grupper har fått det betydligt sämre under Borgarnas styre.

Dom har då inte gjort min tillvaro som universitetsstudent sämre. Vi fick ju till och med studiebidraget höjt under 2009.

Hade Socialdemokraterna varit lite taktiska hade man bytt ut Mona Muslim till någon mer karismatisk partiledare som inte är helt hjärndöd.....

Mona Sahlin, i rest my case! Man KAN inte ha henne i toppen!

Såg ett bra citat

"Jag vill leva i ett Sverige där de rödgröna styr lika mycket som jag vill att Lindsay Lohan ska fyllköra mig hem ifrån krogen."

[YOUTUBE-ID]x7y_8fW9Uxg[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]KebhmHJrdkk][/YOUTUBE-ID]

Fick inte denna att funka som inbäddad
http://www.youtube.com/watch?v=KebhmHJrdkk

PuNgt!

Last edited:
Bara kopierat precis som det stod.Har du nån länk där det rätta står ?

Jag har två barn... frun är mammaledig med #2. ;)
Men vad det hela handlar om är att sossarna vill slänga ytterligare pengar på de som är arbetslösa, idag har de nämligen inte rätt till dagis heltid då jobbsökande inte räknas som arbete... men det vill sossarna att det skall göra. Det är del1 i det hela...

Del 2 är att är man föräldraledig idag så har man bara rätt till att ha barn #1 på dagis 15-30h (beroende på kommun) men sossarna vill reglera detta statligt istället och slänga ut yttterligare pengar på de som redan lever på bidrag genom att barn #1 skall få vara på dagis minst 30h.

Visst, jag som tvåbarnsförälder vill ju gärna ha barn #1 på dagis heltid för det mår barn #1 bäst av då de stimulerar hans aktivitetsbehov mer än en föräldraledig med barn #2 gör... men samtidigt så tittar jag på den ekonomiska effekten av förslaget och ratar det just för att slängs ut tillräckligt med pengar på den här gruppen som det är.

15timmar är det väl :va

Det är olika från kommun till kommun... vissa ger 15h andra ger 30h... har inte hört om någon som ger mer än 30h dock.

Att den kärringen får syssla med politik är tamefan en skandal.
Hon kan inget, hon bluffar, hon köper grejer för våra pengar, hon tar semester för våra pengar, hon begår brott även om dom är små så är en politiker den sista som ska göra det.

Hon kan inte föra en diskussion. Hur fan kom hon in, hon måste ju sugit så mycket *** eller ha en riktigt hållhake på flera stycken för att ens kunna sitta där hon gör.

Helt sjukt att en sådan person sitter och bestämmer och kan bli statsminister för hon är ju en av dom slöaste knivarna i hela lådan. Fredrik är ju åtminstone saklig och framstår som oerhört seriöst.
Visst, alla har nog något spöke i garderoben, men hur fan kan Sahlin få sitta kvar och hur kom hon ens in är en stor gåta.

Skulle vara kul att se hur många på t.ex läkarlinjen som ställer upp å pissar om de vet att de testar efter bl.a. benzo.

Nej det vore inte kul alls.....

Lite piller att festa på, några att sova på och ett gäng för att fixa ångesten är väl lagom?

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti