Du har missat en detalj... Det handlar om barn #1 när du är föräldraledig med #2.
Bara kopierat precis som det stod.Har du nån länk där det rätta står ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du har missat en detalj... Det handlar om barn #1 när du är föräldraledig med #2.
Precis. Man ska få vad man förtjänar. Är du duktig och ligger i så ska du bli belönad, ligger du på soffan ska du bli bestraffad.
Tyvärr tycker jag att vissa politiska riktningar inte har hängt med i hur samhället utveklats de senaste åren. Tex facket, jag engagerar mig gärna men varför ska det vara politiskt knutet till nått? Det inte 1960 längre och folk behöver inte stå på barrikaderna och sjunga kampsånger och vifta med röda flaggor.
På samma sätt är man inte (läs på göteborgska)"borgare i mercedes" bara för att man röstar på M. Men det verkar som om Sahlin & co lever kvar i den gamla världen. Synd, för hade dom förnyat sin politik så hade dom nog fått fler väljare som klarar av att tänka själva i stället för att rabbla valmanifest från 60-talet.
BNP? Den listan där vi nu rankas på 19e plats och trillar ner nåt pinnhål emellanåt.
Mexico är har passerat oss och ligger 14e på den listan.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_över_länder_efter_BNP
Men vi fortsätter väl att vila på gamla lagrar ytterligare nåt decenium.
Hoppas du förstod rätt...
Det gjorde jag men SJP gav vissa insinuationer om att Sverige skulle ha bättre BNP än Mexico.
Jag hoppas du förstod att jag länkade till en lista över BNP?
Problemet ligger väl i det att f-kassa bestämmer när du är sjuk eller om du är det och sen är du det tidsbegränsat.
Ponera att du får en stroke imorgon och detta leder till besvärande men som är "for life", du klarar inte av att koncentera dig på saker i din omgivning mer än 1timma i taget sen krävs vila.. Drygt att jobba 40h i veckan.
BNP? Den listan där vi nu rankas på 19e plats och trillar ner nåt pinnhål emellanåt.
Mexico är har passerat oss och ligger 14e på den listan.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_över_länder_efter_BNP
Men vi fortsätter väl att vila på gamla lagrar ytterligare nåt decenium.
(Kommuner måste erbjuda minst 30 timmar barnomsorg i veckan även för barn till föräldralediga och arbetslösa)hmmVisst ska man va föräldra ledig o kunna lämna bort ungen så man kan pilla navelludd i stället
Mja, det beror ju på att Mexico har en jäkla massa fler invånare (och snabb befolkningstillväxt)
Den intressanta listan är här (BNP per capita, köpkraftskorrigerat)
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita
Vi hade en topp 3 placering på den listan, men nu är vi nere på plats cirkus 15...
Problemet ligger väl i det att f-kassa bestämmer när du är sjuk eller om du är det och sen är du det tidsbegränsat.
Ponera att du får en stroke imorgon och detta leder till besvärande men som är "for life", du klarar inte av att koncentera dig på saker i din omgivning mer än 1timma i taget sen krävs vila.. Drygt att jobba 40h i veckan.
Räknar man bara skettetryck så ligger vi risigt till.
Iofs så har skatten nästan allt med hur landets ranking i välfärd och trivsel verkar bedömas,
Tittar man på vad vi får för skatten så ser uppenbarligen bättre ut.
Tror vi rankas 3a i världen på länder som är bäst att leva i för tillfället, ingen aning vilka kriterier man valt att bedöma detta på men ett pissland verkar vi inte vara.
Det är ingen skillnad som märks om man har ett arbete och en hyfsad inkomst, men är man sjuk, arbetslös, studerande eller pensionär så märks det ordentligt. Dessa grupper har fått det betydligt sämre under Borgarnas styre.
Bara kopierat precis som det stod.Har du nån länk där det rätta står ?
15timmar är det väl![]()
Skulle vara kul att se hur många på t.ex läkarlinjen som ställer upp å pissar om de vet att de testar efter bl.a. benzo.
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |