Hur kan man välja att INTE ingripa?

• Thread starter Thread starter Dufva
  • Start date Start date
Den första tror jag inte är så svår att inte ingripa på ifall man vet hur farliga galna hundar är.

Det andra är däremot sjukt.

honkiie skrev:
Den första tror jag inte är så svår att inte ingripa på ifall man vet hur farliga galna hundar är.

Det andra är däremot sjukt.

Precis, i det första fallet så kanske många är rädda för hundarna.

I det andra fallet så är det visst helt sjukt, håller med. Dock så är världen på väg åt det hållet där andra människor spelar en mindre betydelse. Det som är viktigt idag är pengar och välstånd. Folk skiter i andra människor rent ut sagt.

Inte för att vara sån för jag hatar verkligen våldtäktsmän, men tror ni på fullaste allvar att om 30 pers satt i grottan när våldtäkten ägt rum att ingen av dom hade ingripit? verkar ju inte varit direkt våldsamt isf?
Vill inte en tjej så lär hon ju sprattla och skrika? Hur stor grotta är det på det badet?

Tror inte det befann sig andra i grottan samtidigt men jag tror knappast att ingen såg någonting eller förstod vad som höll på att hända.

Dufva skrev:
Tror inte det befann sig andra i grottan samtidigt men jag tror knappast att ingen såg någonting eller förstod vad som höll på att hända.
Eller att tjejen hade sex med killarna men ångrade sig sen? Ingen vet ju mer än vad som står i tidningen.

sharpedge skrev:
Eller att tjejen hade sex med killarna men ångrade sig sen? Ingen vet ju mer än vad som står i tidningen.
Vittnen har väl för fan sagt att hon drogs in i grottan och att någon slet av hon bikining och en av dom blev dömda. Räcker det eller?

honkiie skrev:
Vittnen har väl för fan sagt att hon drogs in i grottan och att någon slet av hon bikining och en av dom blev dömda. Räcker det eller?
Varför blir du sur på mig för? Satt morgonkaffet i halsen?

En grotta(dom är väl inte överdrivet stora) och 30 personer. Blir man tagen mot sin vilja så sprattlar man alt. skriker "sluta" eller dylikt?

sharpedge skrev:
Varför blir du sur på mig för? Satt morgonkaffet i halsen?

En grotta(dom är väl inte överdrivet stora) och 30 personer. Blir man tagen mot sin vilja så sprattlar man alt. skriker "sluta" eller dylikt?
Eftersom att en höll fast hon så kanske risken finns att han även höll för munnen på henne? Sen om dom är i vattnet så finns väl risken att hennes sprattlingar inte syns? Då det väl påbörjas så kanske hon får en sjuk känsla av hjälplöshet och bara slutar bry sig? Sen att hon försökt ta livet av sig efteråt och ligger på psyket kanske tyder på att det är våldtäckt?

Blir lite sur för att du måste ifrågasätta att hon blev våldtagen. Löjligt.

Edit: Sen svordomarna är inte för att jag skulle vara arg eller nånting utan det är min oförmåga att uttrycka mig när jag är trött :gnissla

honkiie skrev:
Eftersom att en höll fast hon så kanske risken finns att han även höll för munnen på henne? Sen om dom är i vattnet så finns väl risken att hennes sprattlingar inte syns? Då det väl påbörjas så kanske hon får en sjuk känsla av hjälplöshet och bara slutar bry sig? Sen att hon försökt ta livet av sig efteråt och ligger på psyket kanske tyder på att det är våldtäckt?

Blir lite sur för att du måste ifrågasätta att hon blev våldtagen. Löjligt.

Edit: Sen svordomarna är inte för att jag skulle vara arg eller nånting utan det är min oförmåga att uttrycka mig när jag är trött :gnissla
Jo, självklart finns det säkert olika sätt att tysta ner henne. Men jag tyckte bara det var en konstig händelse... Det är därför jag ifrågasätter.

Och som jag skrev ovan så hatar jag verkligen våldtäktsmän och om detta nu hände så är det synd att båda inte åtalades!

sharpedge skrev:
Jo, självklart finns det säkert olika sätt att tysta ner henne. Men jag tyckte bara det var en konstig händelse... Det är därför jag ifrågasätter.

Och som jag skrev ovan så hatar jag verkligen våldtäktsmän och om detta nu hände så är det synd att båda inte åtalades!
------------------------
"Flickan är nu intagen på ett behandlingshem för psykiatrisk vård efter att ha försökt ta sitt liv flera gånger.
Hon har svårt att sova, har mardrömmar och lider av panikkänslor och ångest."

Har du läst allt? mår man så här så har de hänt något mer!

Var det någon vuxen som insåg vad som var på gång utan att ingripa skulle fan dom också dömas till skadestånd. Synd att det är omöjligt att bevisa.

Lås in killarna med en kåt silverrygg så dom får lära sig hur trevligt det är att bli våldtagen.

Vad är det egentligen för människor som gör sånt här? Borde inte sånt har riktigt stört beteende kunna fångas upp tidigare? Hur fan är dom uppfostrade? ÄR dom uppfostrade?

honkiie skrev:
ÄR dom uppfostrade?

Gissningsvis ytterst lite..... ...gänguppfostran är sällan någon "bra" fostran..

Men jag spekulerar bara... Snart kommer ah och berättar hur det egentligen ligger till så det är bara luta sig tillbaka och vänta.

...men om han nu befanns skyldig, varför får han bara 3 (!) månaders sluten ungdomsvård? Jag tycker att han borde få riktig vård (eller få ett j**la mycket hårdare straff).

Neb Jones skrev:
Jag tycker att han borde få riktig vård (eller få ett j**la mycket hårdare straff).

Därför att man uppenbarligen enligt rådande rättspraxis uteslutande använder straffskalans nedre del... :mad:

Jag skulle ta tag i första bästa snorunge o hållan under vattnet till han sluta splattra.... ingen hade förmodligen gjort nått åt det heller..

Nää... Fyy fan... lwefhwcscloi...(asså...det finns inga ord...)

DaLorD skrev:
Jag skulle ta tag i första bästa snorunge o hållan under vattnet till han sluta splattra....

Hade det inte varit bättre om du tagit tag i förövaren? :va

"Extra extra
Kvinna våldtogs i badhus av två män, samtidigt dränktes en femåring av annan badgäst"

Jag hade inte heller ingripit i första fallet, om jag nu inte skulle "råka" ha en pistol på mig.
Pitbull Terrier är inte precis nån man tar och muckar med om det bara är en hund... Hade någon ingripit hade det förmodligen varit fler dödsfall.

Den andra däremot, helt sinnessjukt. Vittnena KAN inte ha trott att det var frivilligt sex... hon måste ju skrikigt nånting? :mad:

*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back