Hur kan man välja att INTE ingripa?

• Thread starter Thread starter Dufva
  • Start date Start date
De flesta människor är så jävla FEGA det är därför ingen ingriper. Tänk ungdomarna kan ju ha burit kniv eller pistol i badbyxorna...

Nej fy fan! Det är verkligen synd att man inte är på plats när sådant händer.

M.G.F skrev:
De flesta människor är så jävla FEGA det är därför ingen ingriper. Tänk ungdomarna kan ju ha burit kniv eller pistol i badbyxorna...

Nej fy fan! Det är verkligen synd att man inte är på plats när sådant händer.
Fattar inte hur man kan vara så sjuk/dum/korkad att det händer överhuvudtaget :kocko

honkiie skrev:
Den första tror jag inte är så svår att inte ingripa på ifall man vet hur farliga galna hundar är.

Det andra är däremot sjukt.

Helt förståeligt. Det handlar om djur i bägge fallen.

korvgubbe skrev:
Gissningsvis ytterst lite..... ...gänguppfostran är sällan någon "bra" fostran..

Men jag spekulerar bara... Snart kommer ah och berättar hur det egentligen ligger till så det är bara luta sig tillbaka och vänta.

Om tillräckligt många uppfattade det som att hon inte blev våldtagen då blev hon inte våldtagen. Konsensus bör råda.

Även om folk inte uppfattade det som en våldtäkt, borde de väl ingripa? Inte fan vill jag att det ska finns gökande 15-16 åringar i mitt badvatten!! (inga andra åldrar heller för den delen)

Så jäkla arg och ledsen man blir när sånt här händer. :(

Ingen ingriper. Vad i ¤#%#¤ ! Grabbarna var två år yngre än mig för helsike. Så förbannat stora och farliga lär dom knappast ha varit :confused:

Undrar hur man själv hade reagerat om man simmade genom grottan när det där hände ?

Vovvarna skulle jag nog försökt göra något åt. Åtminstone få bort lillkillen från hundarna. Förhoppningsvis så tål jag något bett mera än en sexåring. Dessutom skulle jag inte kunna leva med mig själv om jag stått där och sett ett barn bli ihjälbitet utan att ingripa.

Våldtäkten på badet vet jag inte vad jag skulle gjort åt. Skulle jag ha uppfattat att det var en våldtäkt som genomfördes så skulle jag nog ha gått in och brytit det. Men inte om jag bara såg några som hade sex utan att det fanns några indikationer på våldtäkt.

Esquire skrev:
Vovvarna skulle jag nog försökt göra något åt. Åtminstone få bort lillkillen från hundarna. Förhoppningsvis så tål jag något bett mera än en sexåring. Dessutom skulle jag inte kunna leva med mig själv om jag stått där och sett ett barn bli ihjälbitet utan att ingripa.

Det är svårt att säga vad man skulle göra, det beror nog på den unika situationen.

Om jag precis kom hem från en tur med hojen och hade skinnstället, handskar och hjämen på så skulle jag förstås inte tveka en sekund.

Kom jag i kortbyxor och bar överkropp så kanske jag skulle tveka lite mer. Om jag skulle göra något åt saken kan jag inte säga, men jag skulle nog försöka få bort hundarna. Några bett i benen och i armarna skulle jag lätt bjuda på om jag kunde rädda livet på grabben

Bystander Intervention, vanligt förekommande psykologiskt fenomen vid allvarliga händelser. Människors intention kan vara att ingripa men av olika anledningar gör dom inte det.

Kan bero på en mängd faktorer.. allt från tolkning av situationen, normer, offrets karaktäristika, antal människor som observerar, åskådarens egenskaper, relationen mellan gärningsman-offer, om man själv känner igen sig i situationen osv osv

Lätt att säga att folk är fega och inte vågar ingripa, betydligt mer än så som spelar in!

Hade tenta på det idag :hihi

korvgubbe skrev:
Hade det inte varit bättre om du tagit tag i förövaren? :va

"Extra extra
Kvinna våldtogs i badhus av två män, samtidigt dränktes en femåring av annan badgäst"

haha fy fan vad den var bra. hahahaha. :rofl

*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back