Hur kör man ifrån snuten på bästa sätt?

• Thread starter Thread starter mojja83
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Bästa sättet att bli av med snuten är dra upp hojen på bakhjulet, se nålen passera 280, kolla bakåt att de hakar på, släpp ner framhjulet, tvärnita, kör in till kanten. Vad som kommer att hända är följande:
Polisen kommer att passerade dig med öppna munnar av häpnad. De kommer inte att stanna för det är i chock. För dig är det nu bara att glida upp bakom dem och långsamt följa efter, eller stanna vid närmaste Donken och ta en flottpuck med brundricka.

Det bästa tipset är att lära sig lokalgeografin utantill. Hitta igenom trånga passager, på cykelbanor, mellan betonggrisar vid parkeringplats, parkområden, etc, det blir mer äventyrligt.

Har hört att det vanligaste är att flyende svänger höger i korsningar, detta vet polisen så om dom inte ser vart du tarvägen så chansar dom på höger. Så kör rakt eller vänster.

Förklaringen till at folk svänger Hö. skulle vara att man vill göra något kreativt, att köra rakt känns inte kreativt och vänster är svårare än höger i en stressad situation. Därav Hö.

Inte skicklig nog att dra pappa-poppo, så det blir att bromsa snällt vid ev blå-disco. :rodnar

Det bästa är väl att ha en hoj med offroad-möjligheter och helt sonika bara vika ut i grönsakerna.
Annars är det nog att söka sig till nåt ställe där hojar kan passera men inte bilar.

Har man hoj-jag är det bara att stanna om man inte är helt överjävlig på att köra, eller har en hoj som har mer fartresurser än snutens... Och då måste man upp över 300 åtminstone. Ja, eller en offroad. :D (Sålänge snutjaget då inte är en såndär tok på en offroadig hoj)

Jag hade stannat med min ER6:a :( Om det inte hade funnits en hel del cykelvägar i närheten som jag hade kunnat köra igenom, men vet inte ännu om jag hade tagit risken.

Jag hade stannat med min ER6:a :( Om det inte hade funnits en hel del cykelvägar i närheten som jag hade kunnat köra igenom, men vet inte ännu om jag hade tagit risken.

MaaAaaannen vill du ta risken och stanna när aInA kan bAxA din hoj?

Bara att stanna å säga om man kan betala boten på plats, följt av frasen "jag behöver inget kvitto" :tummenupp

Totalt antal inlägg 1 270
Inlägg per dag 6,53

Mojja jobbar sig mot årets rookie-post-hunter! 6,53 i snitt och silly season har inte ens börjat.. :tummenupp
Blir nästa tråd som startas nåt ännu hetare ämne? Kanske nåt engagerande som försäkringspremierna! Spänningen är olidlig här från muggstolen.

Fan vad mycket omoget skitsnack det är på detta forum (i flertalet trådar iaf.). "Dra snuten" och skit i allt vad respekt innebär. Kom igen.

Fan vad mycket omoget skitsnack det är på detta forum (i flertalet trådar iaf.). "Dra snuten" och skit i allt vad respekt innebär. Kom igen.

kom igen håll dig till topic vill ju inte att denna tråd ska spåra ur vettu!

Sväng in så fort som möjligt i närmsta korsning och fortsätt sen att svänga in på andra vägar för att villa bort dom. Torg och trottoarer funkar bra också

Va längesen de ville åka efter nu så lite rostig förklaring...

JJ sitter nog på en hel del ovärderlig kunskap i ämnet...han och den snubbe till som TjöR DIreCkT i rondeller...vad hette han nurå..

på en custÅm dessutom !

Börjar det krisa sig så kan man ju köra som vissa andra, direkt till sankte per, då kommer man ju garanterat undan.:yoparty

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026