Hur kör man ifrån snuten på bästa sätt?

• Thread starter Thread starter mojja83
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Många korkade inlägg här, särskilt trådskaparen.
Fattar ni hur dumma ni är som ens försöker er på att "dra från snuten" ?
Er död eller annans död är det ni riskerar, för en sketen böteslapp eller en pratstund.
Väx till er för fan.[/QUOTE

Ironin är död:fyllisar

Er död eller annans död är det ni riskerar, för en sketen böteslapp eller en pratstund.
Väx till er för fan.

OH MY GOD!!! En smc dekal på den tack.. :D

Väx till er för fan.[/QUOTE

Ironin är död:fyllisar

Jag brukar alltid köra minst 1 km från polisen i lugnt tempo. Det finns ingen anledning att med ljud eller syn irritera dom. Dom gör bara sitt jobb. :)
Två av de tre sista gångerna de vinkat in mig var alkoholkoll. :tummenupp
Bara blåsa, uppträda jyst och rulla vidare.
En gång var det missnöje med hur mopeden var utrustad. Men med jyst uppträdande så smälte dom och jag fick rulla vidare. Med uppmaning åtgärda problemet.
Jag har åkt fast för fortkörning, två gånger med bil. För jag haft för bråttom i jobbet och bara acceptera (böterna är ju en struntsumma jämfört med vad "myndigheterna" drar av min arbetsgivare och från min lön varje månad). Och när jag förklarat varför jag kört i för fort i jobbet och bett dom skriva fort. Så har polisen skrivit fort för att inte sinka mig i onödan. Jag har också åkt fast med motorcykel en gång. På väg till jobbet. Och som vanligt, lugnt därifrån. (Ja först åkte jag tillbaka för att kolla var de stod med radarn. Så jag visste platsen exakt till nästa gång. Och sedan lugnt därifrån. Inte provocera. Och efter nån km samma hastighet jag haft innan det blev 50 och där jag sänkt hastigheten. Rejält. Innan jag passerade 50 skylten. Och lika förbannat gick det för fort förbi radarn.
För normalt finns det skäl till låg hastighet, olycksrisk. Och normalt är det här polisen har sina fartkontroller. Strax efter hastighetssänkning. För här plockar polisen fullt med folk som inte fattar att det normalt är ökad olycksrisk när det blir 50. Utan bara blåser på i tex 70km/h.

Last edited:
Beklagar att jag inte funnit denna tråd tidigare. Mojja, om du fortsätter starta sådana här trådar kommer du inte vinna något "rookie-race" på flest antal inlägg o trådar här på SH. Promise. Skärp till er nu.
Regelbrott mot SH regler samt att ni alla här vet att denna typ av trådar är väl avhandlade redan.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026